Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-18, 01:32
  #1
Medlem
Slim_Jims avatar
Tjenare,,

Jag håller på att byta upp mig från min gammla DELL 8300serie.

Hittills har jag köpt en Opteron 144, som en kompis har haft och prov klockat, med hyffsade resultat. Har även köpt ett nätagg, Antec trueblue 480W beg.
Ska behålla de gammla rampinnarna tills ekonomin stigit lite till ..(noname1280ddr pc3200 400MHz) Har bestämt mig för ett ASROCK 939 moderkort, mest för att de stödjer AGP och PCI-E vilket gör att jag kan byta grafikkort i framtiden. (Sitter på ett GeForce 6600GT 128AGP) De gammla HDD behåller jag..

Sen tror jag att jag ska köpa Antec P180 chassit, de verkar fint! Har läst 64bits.se´s recension, lite annorlunda men det tror jag på!
Sen blir det nog "Arctic Cooling Freezer 64 PRO"
som prossesorfläkt..

Ge mig nu råd och tips på om ni tycker nått e fel lr om jag glömt nått, om ni rekommenderar nått annat!
Citera
2006-01-20, 15:44
  #2
Medlem
neilas avatar
det enda jag skulle råda till är, om du nu planerar att byta upp grafikkort o minne o liknande senare, att ha ett nätagg med lite mer kräm i, det kommer du tjäna på i längden, köpte själv ett seasonic s12 600w som e sjukt stabilt, det finns även ett på 500w som har likadan prestanda(bortsett från watt-talet)... review här...
Citera
2006-01-20, 21:10
  #3
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim_Jim
Tjenare,,

Jag håller på att byta upp mig från min gammla DELL 8300serie.

Hittills har jag köpt en Opteron 144, som en kompis har haft och prov klockat, med hyffsade resultat. Har även köpt ett nätagg, Antec trueblue 480W beg.
Ska behålla de gammla rampinnarna tills ekonomin stigit lite till ..(noname1280ddr pc3200 400MHz) Har bestämt mig för ett ASROCK 939 moderkort, mest för att de stödjer AGP och PCI-E vilket gör att jag kan byta grafikkort i framtiden. (Sitter på ett GeForce 6600GT 128AGP) De gammla HDD behåller jag..

Sen tror jag att jag ska köpa Antec P180 chassit, de verkar fint! Har läst 64bits.se´s recension, lite annorlunda men det tror jag på!
Sen blir det nog "Arctic Cooling Freezer 64 PRO"
som prossesorfläkt..

Ge mig nu råd och tips på om ni tycker nått e fel lr om jag glömt nått, om ni rekommenderar nått annat!

Inga kommentarer förutom att Du bör kolla att moderkortet klarar av Opteron.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback