Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 12:06
  #1
Medlem
Man läser fortfarande idag folk som gör en helt ok inkomst på bara Affiliate-sidor, onepage etc där de marknadsför en produkt för att sedan få folk att klicka vidare för att köpa den. Fungerar detta fortfarande 2017?

Om jag inte går längre än till mig själv
Vill jag köpa ngt letar jag upp var jag kan hitta produktion på prisjakt, amazon eller eBay.
Skulle aldrig klicka mig vidare från en sida med stora röda pilar mot en enorm gul knapp där det står "Add to cart".
Citera
2017-12-08, 12:39
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Tiden då man kunde slänga upp en fulsida och håva in affiliate-intäkterna är borta. Numera är konkurrensen är stenhård, särskilt för de mer lukrativa programmen, och sker genom diverse marknader och tjänster som Lendo, Compricer, Zmarta etc. För ersättningsnivåerna är fortfarande väldigt bra, kolla bara vad Adtraction erbjuder i kategorin lån och försäkringar:
  • Bynk: 1000 kr för godkänt lån
  • Sparlån: 800 kr för godkänt ansökan
  • Marginalen Bank: 1200 kr för beviljat privatlån
  • Unionen: 1000 kr för medlemskap
Men som sagt måste man nog satsa hårt på bra content och tjänster. Och givetvis massa marknadsföring för att nå ut till kunderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback