Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 19:51
  #97
Medlem
Känner igen både beteende och retorik från tiden med it bubblan. Alla vet hur
det slutade. Förnuftet var lika frånvarande då som det är nu.
__________________
Senast redigerad av pajkaslusk 2017-12-08 kl. 20:06.
Citera
2017-12-08, 20:16
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
Har du gått relativt bra plus så sälj av motsvarande lånet och betala det, du har förhoppningsvis en hyffsat bra summa (ca 30-35kkr om jag räknar rätt lite snabbt) låt dessa växa.

Helt idiotiskt om det blir en totalkrash (kan,mycket väl bli så inom en vecka) att sitta med 350kkr i blankolån

Håller med men nu när han redan gjort det så ride the wave as far as it takes you.
Personligen skulle jag aldrig göra något så riskfyllt men jag är en fegis.
Citera
2017-12-08, 20:20
  #99
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Ja går i mot strömmen!
Ligg på dem ett bra tag till.
Den kommande kraschen kommer få dem att öka.
Friskt vågat hälfte vunnit
Citera
2017-12-08, 20:21
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja går i mot strömmen!
Ligg på dem ett bra tag till.
Den kommande kraschen kommer få dem att öka.
Friskt vågat hälfte vunnit

Tack det är sånt jag vill höra! Många avundsjuka här i tråden som har skrivit.
Citera
2017-12-08, 20:23
  #101
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Du menar när du ligger 10 % back relativt vad du köpte för?

Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja exakt!
Jag förstår hur du tänker, eftersom du inte har råd att gå back (av uppenbara skäl).

Men det är en mycket farlig strategi.
* Dels har vi problemet att börsen bara är öppen för handel dagtid vardagar. Med den stora volatiliteten vi upplevt hittills kan det lätt dyka 30 % under en helg då du inte kan agera.
* Risken är jättestor att det blir en snabb dipp ner som gör att du kommer under din gräns. Säljer du då, kanske det går upp nästa dag redan och du sitter där med din onödiga förlust.

Du ligger väl plus vid det här laget?
Sälj då redan på måndag tillräckligt mycket för att kunna lösa ditt lån.

Sedan kan du luta dig tillbaka och se vad som händer med det du har kvar, utan att behöva låsa dig vid regler som är direkt farliga.


Några här i tråden har varit inne på att avundsjuka ligger till grund för vad som skrivs här. Släpp det. Det är irrelevant.
För egen del ligger jag ett par miljoner plus och har vid här laget dessutom sålt min initiala insats plus en del ytterligare.
Så se råden här i tråden som just goda råd. Positionen du tagit är mycket farlig och ogenomtänkt.
Citera
2017-12-08, 20:25
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Jag förstår hur du tänker, eftersom du inte har råd att gå back (av uppenbara skäl).

Men det är en mycket farlig strategi.
* Dels har vi problemet att börsen bara är öppen för handel dagtid vardagar. Med den stora volatiliteten vi upplevt hittills kan det lätt dyka 30 % under en helg då du inte kan agera.
* Risken är jättestor att det blir en snabb dipp ner som gör att du kommer under din gräns. Säljer du då, kanske det går upp nästa dag redan och du sitter där med din onödiga förlust.

Du ligger väl plus vid det här laget?
Sälj då redan på måndag tillräckligt mycket för att kunna lösa ditt lån.

Sedan kan du luta dig tillbaka och se vad som händer med det du har kvar, utan att behöva låsa dig vid regler som är direkt farliga.


Några här i tråden har varit inne på att avundsjuka ligger till grund för vad som skrivs här. Släpp det. Det är irrelevant.
För egen del ligger jag ett par miljoner plus och har vid här laget dessutom sålt min initiala insats plus en del ytterligare.
Så se råden här i tråden som just goda råd. Positionen du tagit är mycket farlig och ogenomtänkt.


Tack för goda råd. Jag inväntar iallafall måndagen med spänning och så får vi se om jag sitter kvar och tjänar lite mer kosing eller om jag säljer och behåller min lilla vinst.
Citera
2017-12-08, 20:27
  #103
Medlem
Kör på. Går det åt helvete så finns ju alltid rysk roulette.
Citera
2017-12-08, 20:43
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kör på. Går det åt helvete så finns ju alltid rysk roulette.

Eller billiga rep från bauhaus
Citera
2017-12-08, 20:45
  #105
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Spelar ingen roll egentligen..tyckte du att risken var mindre när den var värd 4K usd, eller 50 usd, eller 100? Förmodligen inte. Man har sagt att BTC alltid ska krasha då den är "all time high".

Ingen vet när den krashar så därför är det omöjligt att veta om hur framtiden ser ut.

men, till TS. dippar det, håll i BTC och ökar det, sälj en del när det känns komfortabelt så du kan betala av lånet och behåll resten av BTC som vinst.
Just vid 4k tyckte jag nog att risken var avsevärt mindre än nu samt när den stod mycket lägre. Just av den anledningen att det började att skriva MYCKET om BTC och varenda jävel där ute fick upp ögonen för den. Det kändes givet att den skulle stiga, dock inte så högt och hastigt som det nu blev. Så nog tycker jag personligen att risken är högre idag, ja. Risken pre- och post-$4K känns densamma. Men hög risk kan ge höga gains, men helst ska man försöka satsa pengar man har råd att förlora.

Sedan skulle jag aldrig råda någon att ta blancolån för att satsa på BTC när den stod runt $4K heller för den delen.
Citera
2017-12-08, 20:45
  #106
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Bland det dummaste jag hört. Visst om du hade gjort det när det började att bli hypat hos allmänheten i oktober (när en Bitcoin var värd runt $4k) men nu när den boomat något så in i helvete? Risken är större än någonsin och chansen att du dubblar dina pengar osv är liten, åtminstone på kort tid. Om och när folk börjar att sälja av sina Bitcoins så kommer det att gå fort, sitter du inte där dygnet runt så kommer förlusten att bli stor. Nu tror jag inte att det kommer att hända det närmsta, men risken finns alltid där.


& den risken måste man poängtera ut, även om risken är så obefintligt liten, så det är bland det dummaste du har hört?

Jag är säker på att den typiska Svenska PK-avundsjukan av att ni alla andra inte vågat göra detta kickar in, som om detta var något grovt moraliskt fel.

Kör hårt TS, sälj nu i tid bara, annars går det ju åt helvete. Modiga kaxiga jävel, jag är imponerad!!!
Citera
2017-12-08, 21:08
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
& den risken måste man poängtera ut, även om risken är så obefintligt liten, så det är bland det dummaste du har hört?

Jag är säker på att den typiska Svenska PK-avundsjukan av att ni alla andra inte vågat göra detta kickar in, som om detta var något grovt moraliskt fel.

Kör hårt TS, sälj nu i tid bara, annars går det ju åt helvete. Modiga kaxiga jävel, jag är imponerad!!!

Fattar inte varför ni tror det är avundsjuka, lyckas TS är jag gladligen den som står först i ledet och gratulerar. Det är fortfarande inte en smart investering.
Citera
2017-12-08, 21:19
  #108
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Fattar inte varför ni tror det är avundsjuka, lyckas TS är jag gladligen den som står först i ledet och gratulerar. Det är fortfarande inte en smart investering.


Om nu Bitcoin ökar i värde hela December ut & med en risk för den att falla eller krascha totalt är nästan lika med noll, tycker jag att detta var den smartaste och kaxigaste investeringen jag hört talas om här. Problemet är lånade pengar, och det är det enda som talar om för en dålig investering, men risken att allt skulle gå åt skogen är nästan obefintlig.

Sen har jag dålig respekt för ekonomi i övrigt och tycker nog därför som jag gör, försöker förstå varför detta är bland det dummaste folk har hört, men förstår det troligen ej. Att kalla folk avundsjuka kanske är en överdrift, men ligger närmst sanningen.

Riskfyllt ja, dumt? nej.

En av de roligare trådstartarna på länge!
__________________
Senast redigerad av Butterss 2017-12-08 kl. 21:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback