Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-11, 13:41
  #25
Medlem
BigDaddyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Handen på hjärtat - har en abort förstört ditt liv? Tänker du på det ofta? Tänker du att det är ett barn du tagit bort eller bara en cellklump?

Man läser ofta om att ingen kvinna vill begå abort, att det ger men för livet. Är det verkligen så för de flesta kvinnor?

Självklart är frågan individuell - men jag har läst väldigt mycket om att det är något det svåraste en kvinna kan vara med om. Är det verkligen så, eller vill de bara inte verka känslokalla?

Min fru gjorde abort och det var bland det bästa vi har gjort. Vi hade 3 barn sedan innan och bägge 2 var tjejer. När vi fick reda på att hon var gravid igen så tog vi ett beslut om att göra abort. 2 barn i åldern 3 och 6 är inte skitkul alla gånger.

Tanken är ju att jag vill ha en son framöver och när vi reda på att det var en till tjej så känns det ganska bra med aborten, då ökar ju chansen att vi får en son nästa gång.
Citera
2019-08-03, 21:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Beror nog lite på hur sent man gör den. Men att säga att man dödar ett barn är väl ungefär som att säga att en äggula är en kyckling, så tänker jag iallafall.
Det är givetvis feltänkt.
Citera
2019-08-03, 21:55
  #27
Medlem
Som MAN har jag ofta tänkt på de två aborter som kvinnor gjort där jag varit "pappa".
Den ena var när vi var unga och vi var överens. Den andra hade jag ingen talan om.
Abort tycks vara ett ämne som bara har ett svar i Sverige: Kvinnan har tolkningsrätt
24/7 och har de flesta feminister bakom sig + tex RFSU.
Citera
2019-08-04, 14:14
  #28
Medlem
Svavelvinters avatar
Sambon upptäckte att hon var gravid i vecka 4. Vi hade bestämt oss att vänta i två år till nästa. Sen var det tydligen inte aktuellt längre för henne. Jag sa att jag inte ville ha barnet men vad gör det?
Citera
2019-08-10, 12:39
  #29
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Det är givetvis feltänkt.
Det är det absolut, vet inte hur den tanken smög sig in i mitt annars så välfungerande huvud.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback