Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-11, 20:02
  #13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av safepay
Det där låter inte som min grej.


Nu har jag gått ner fem kg, och så länge jag fortsätter att minska i vikt kommer jag nog köra på ungefär som nu. Vill inte ändra något som fungerar. Jo, jag ska äta mindre godis och snacks, så att jag äter väldigt lite sådant. Sedan ska jag hålla mig till kostcirkeln vad beträffar måltider och mellanmål. Men om jag märker att jag ej längre går ner i vikt, då måste jag nog kanske börja se över storleken på måltiderna.

Som du säger om träningen, en liten skada är allt som behövs för att jag ska gå upp i vikt igen. Men jag har tänkt att om jag blir skadad, och ej kan träna, då ska jag istället verkligen se över det här med kosten.
Varför vänta med det?
Det krävs faktiskt inte så himla stora ändringar om man har ett långt perspektiv och gå ned i vikt.
Citera
2017-12-12, 15:24
  #14
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Quick fix håller inte i längden välj den "diet" som tycker passar dig. Alla dieter går ut på att äta mindre energi än kroppen behöver. Bytt livsstil och följ den resten av ditt liv, med åren kroppen behöver mindre energi än man är i 20-40-60 års ålder anpassar efter det.

Jag har sett många människor genom året tappa vikt genom olika dieter och operationer men de går upp igen väldigt snabbt till samma vikt eller ännu högre.

Du fixar det, kom igen nu, vänta inte efter jul och ny år ut och promenera varje dag, gärna 2 gånger per dag. Ät mindre portioner med samma mat eller byt ut bröd, potatis, pasta, ris och snabbmat mot vitkål, broccoli, morötter och sallad.

You can do it!
Citera
2017-12-12, 20:26
  #15
Medlem
Cutenesss avatar
Hur ska jag gå ner mycket i vikt på ett klokt sätt?

Ett sådant sätt som du kan hålla för att nå ditt mål -- något du trivs med som du inte behöver stå ut med.

Personlig preferens om på vad du kommer trivas med. Men absolut ett kaloriunderskott annars kommer det inte hända.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback