Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2017-12-08, 08:51
Medlem
Knivur-273s avatar
Min salig Far var en av Europas eller världens mest kunniga I konsten att spåra olika partier av Amfetamin och Meth-Amfetamin genom dess karaktäristiska sammansättning av orenheter. Jo jag vet att jag kanske ger ut mig, men jag begår aldrig brott och är inte politiskt engagerad, så det gör inget.
Citera
2017-12-08, 11:14
Medlem
TheLightstones avatar
Bara för att man är påverkad av en oklar substans betyder det inte att du blir ursäktad för dåligt beteende, till exempel det faktum att ni till och med hotade några personer. Det är sådana saker som gör att min utekväll kan bli helt förstörd. Att ni befann er i ett korrupt skitland är inte heller en legitim ursäkt. Din berättelse hade kunnat sluta hur illa som helst.
Om ni inte är kapabla att bete er som folk, stanna hemma på hotellrummet istället. Låt inte erat bristande omdöme gå ut över andra som faktiskt försöker att ha det trevligt.
Pissa ner sig på en buss? Svina överallt? Kom igen. Vill inte agera moralkärring, men tänk lite mer på hur du påverkar människor i din omgivning.

I övrigt gillade jag din text.
Citera
2017-12-08, 13:03
Medlem
parfaits avatar
Wow! Thompson hade varit stolt ty om detta inte är gonzojournalistik i sin ädlaste form så vet jag inte vad som är (https://sv.wikipedia.org/wiki/Gonzojournalistik)

Relaterar som fan till bad-sceniarot. Mycket speciell känsla att bada while jacked on meth!
Citera
2017-12-08, 13:52
Medlem
För att tillägga är metaamfetamin väldigt vanligt i Sverige med bara då säljarna hellre marknadsför det som amfetamin. Metat gör att det påverkar det serotina med men nackdelen är det är i princip omöjligt att sova på det om man inte tagit någon stark benso.
Citera
2017-12-08, 14:46
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
För att tillägga är metaamfetamin väldigt vanligt i Sverige med bara då säljarna hellre marknadsför det som amfetamin. Metat gör att det påverkar det serotina med men nackdelen är det är i princip omöjligt att sova på det om man inte tagit någon stark benso.

Hur menar du? Meth är mycket dyrare och mer potent än vanligt tjack, så varför skulle säljarna vilja marknadsföra meth som tjack och inte tvärtom? Utbankat som fan?
Citera
2017-12-08, 16:07
Medlem
elbels avatar
Snus - always again 🤐
Citera
2017-12-08, 16:07
Avstängd
MrBabyBoys avatar
Så jävla hemskt, era stackare...
Citera
2017-12-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Ja, jag kände igen mig mycket i din historia med. Fan vad svårt det var att skriva rapport, var en miljon känslor till och upplevelser som jag inte riktigt fick ut i ord.

Tack! Vi var där 7 dagar så var hög de första 3. Därefter var vi hemma de 2 nästkommande. Försökte släpa oss ut kväll nr 2 på ATn men fick såna sjuka panikångestattacker trots att vi var halvfulla att vi drog hem. Dag 3 solade vi någon timme innan vi gav upp och dagen efter åkte vi hem. Är fan inte den som gnäller men den ATn var verkligen helt sinnes. Det GICK inte att försöka kriga bort den.

Spontan fråga: kände du att ditt svett luktade skumt dagarna efter intag?
Är ni medelålders eller vad fan är problemet? Mer knark och sprit löser alla problem!!!

Disclaimer; Jag inser så klart nu, när jag är i medelåldern att det inte är sant, men det funkade för mig!
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Hur menar du? Meth är mycket dyrare och mer potent än vanligt tjack, så varför skulle säljarna vilja marknadsföra meth som tjack och inte tvärtom? Utbankat som fan?
För 10 år sedan kostade meta lika mycket som valigt amfetamin. Marknaden var då inte tillreckligt sofistikerad för separat prissättning. Det ka ske har ändrats med Darknet-shopparna? Bra i så fall.
Senast redigerad av StationOdenplan 2017-12-08 kl. 21:09.
Citera
2017-12-09, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy

Du vet inte vad du pratar om, Crystal Meth må vara dyrare men metaamfetamin har standardpris som bra amfetamin har.

Dock vill de inte marknadsföra det som metamafetamin då vakneheten är en helt annan. På bra tjo kan man ändå sova efter en stund, det kan man inte på meta...

Meta är en extra molekyl, ingenting annat.
Citera
2017-12-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Bara för att man är påverkad av en oklar substans betyder det inte att du blir ursäktad för dåligt beteende, till exempel det faktum att ni till och med hotade några personer. Det är sådana saker som gör att min utekväll kan bli helt förstörd. Att ni befann er i ett korrupt skitland är inte heller en legitim ursäkt. Din berättelse hade kunnat sluta hur illa som helst.
Om ni inte är kapabla att bete er som folk, stanna hemma på hotellrummet istället. Låt inte erat bristande omdöme gå ut över andra som faktiskt försöker att ha det trevligt.
Pissa ner sig på en buss? Svina överallt? Kom igen. Vill inte agera moralkärring, men tänk lite mer på hur du påverkar människor i din omgivning.

I övrigt gillade jag din text.

Vi var övertaggade och det blev lite för många öl i kombination med en efterbliven busschaufför. Vad tycker du jag skulle ha gjort? Trollat bort kissblåsan?

Jag förstår hur du menar och instämmer. En sådan sak kan förstöra min kväll också. Är inte en sådan person som hotar folk och håller på. Du bör vara medveten om att meth inte är som weed, kola eller sprit. Man är fan som en robot och hjärnan fungerar inte alls som den ska. Jag fortsätter till 100% att skylla på meth för de 3 dagarna. Kolla gärna upp substansen innan du ger pekpinnar.

Tack!
Citera
2017-12-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parfait
Wow! Thompson hade varit stolt ty om detta inte är gonzojournalistik i sin ädlaste form så vet jag inte vad som är (https://sv.wikipedia.org/wiki/Gonzojournalistik)

Relaterar som fan till bad-sceniarot. Mycket speciell känsla att bada while jacked on meth!

Haha ballt! Hade ingen aning om vad gonzo var innan du länkade 😊

Haha ja! Då vet du hur svårt det är att förklara den känslan! Ballt var det!
Citera
2017-12-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Är ni medelålders eller vad fan är problemet? Mer knark och sprit löser alla problem!!!

Disclaimer; Jag inser så klart nu, när jag är i medelåldern att det inte är sant, men det funkade för mig!
.

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in