Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 14:19
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
FAST NEJ. Det är så fel det bara kan bli. Att ha barn är ingen rättighet och klarar hon inte av att ha en relation får hon snällt vara UTAN barn.

Enligt vem?
Dig?

Väx upp för fan och låt din syster leva sitt liv som hon vill.
Och tycker nästan att du ska säga upp kontakten. En så pass inskränkt och egoistisk människa som du verkar vara behöver hon knappast ha i sin närhet.

Familj supportar varandra. Och där verkar du vara jävligt kass. Så det är nog faktiskt lika bra om du kryper ner i hålan du kom från och låter din syrra göra sina egna val.

Är du möjligtvis muslim?
Citera
2017-12-12, 14:26
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är bara det att det inte går, i ett civiliserat samhälle. Vi kan inte ha barn i landet som svälter, som lämnas ensamma hemma för att subventionerade dagis inte finns, som inte får gå i skolan. Oavsett hur oansvariga föräldrarna varit när de satt dem till världen.

...underhållsstödet tycker jag dock att vi skulle dra in igen för frivilligt ensamstående mödrar. Om de i så fall kommer under existensminimum så kan de gå till soc, så barnen får mat, kläder o.s.v. ändå. Men högavlönade kvinnor som väljer att göra detta, kan klara sig på sin lön - de måste inte få pengar till lyxkonsumtion från samhället.

Ja, barnen måste sättas först så att mitt påstående är lite hårddraget. Men det vore önskvärt att minimera de ekonomiska incitamenten att välja vara ensamstående (s.k. lyxkonsumtion). Finns många som hamnat i en svår situation av andra skäl som är i större behov av skyddsnätet.
Citera
2017-12-12, 14:35
  #63
Avstängd
BambaNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Enligt vem?
Dig?

Väx upp för fan och låt din syster leva sitt liv som hon vill.
Och tycker nästan att du ska säga upp kontakten. En så pass inskränkt och egoistisk människa som du verkar vara behöver hon knappast ha i sin närhet.

Familj supportar varandra. Och där verkar du vara jävligt kass. Så det är nog faktiskt lika bra om du kryper ner i hålan du kom från och låter din syrra göra sina egna val.

Är du möjligtvis muslim?

Du kan knappt hitta en mer arketypisk och stereotyp arisk man än mig! Ariskheten flyter runt i mina kärl.

Ja det är klart att du tycker att man mest bara ska gå runt och acceptera ungefär allting, men nu är det faktiskt så att vi snackar om barn. Och att barnet har rätt till båda föräldrarna STÅR MYCKET högre än din degenerat imaginära ÖPPENHET.

I det här fallet är det faktiskt så finurligt att det står mellan att få ha sin far närvarande och absolut ingenting. För om det är så lyckligt att dessa egoistiska kvinnor inte skaffar ett spermabarn så kommer INGET BARN NÅGONSIN att sörja detta. Det är sällan det är så här clearcut som det är i dessa fallen! Jag är faktiskt själv häpen över hur clearcut det är så jag upprepar det återigen!
Citera
2017-12-12, 14:56
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är bara det att det inte går, i ett civiliserat samhälle. Vi kan inte ha barn i landet som svälter, som lämnas ensamma hemma för att subventionerade dagis inte finns, som inte får gå i skolan. Oavsett hur oansvariga föräldrarna varit när de satt dem till världen.

...underhållsstödet tycker jag dock att vi skulle dra in igen för frivilligt ensamstående mödrar. Om de i så fall kommer under existensminimum så kan de gå till soc, så barnen får mat, kläder o.s.v. ändå. Men högavlönade kvinnor som väljer att göra detta, kan klara sig på sin lön - de måste inte få pengar till lyxkonsumtion från samhället.
Det går absolut. Barn och singelmammor lever i ett överflöd. Man kan ta bort överflödet och ha kvar det mest basala.

Det är inget fel att leva på potatismos och köttbullar, eller att bara ha två uppsättningar skor och kläder. Det är så jag växte upp på 90-talet, med två arbetande föräldrar, varför ska barn och singelmammor idag ha det bättre än vad jag hade det på 90-talet? Löjligt. Ta bort överflödet och låt människor ta ansvar för sina liv. Det blir bäst så i längden.
Citera
2017-12-13, 04:18
  #65
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Om man då ska diskutera med genusglasögon på: Varför ska då män få stå för notan - det är ju inte ens deras barn. Män får inte ens skaffa barn själva.

En lösning är ju att föräldrar får stå för större del av kostnaden, så reglerar det sig av sig självt.
Varför ska kvinnor utan barn betala för män med barn?

Du skojar va? VET du vad ett barn kostar?
Det är billigare att en kvinna är ensamstående mamma och hemma med barnen än ett arbetande par som nyttjar barnomsorgen.
Citera
2017-12-13, 04:18
  #66
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Hellre massinvandring än singelinsemination. Bort med välfärdsstaten och låt vem som helst komma hit. Inga problem för mig.
Jag tror inte att majoriteten av befolkningen håller med dig.
Citera
2017-12-13, 04:20
  #67
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det var ju det jag sa.

Det är väl klart att barn som föds inom äktenskap, där båda föräldrarna eller åtminstone fadern har jobb, kostar mindre än när det är en ensam mamma, vars ekonomiska situation ofta måste upphjälpas av samhället med hjälp av underhållsstöd, bostadsbidrag och ofta även socialbidrag? (Samt naturligtvis även dagissubventioner och barnbidrag som alla får, då.) Vidare ska kostnaden för barnet på MVC, Förlossningsvården, BVC, dagis, skola, Folktandvården o.s.v. jämföras med bara en persons (mammans) skatt, till skillnad från 2 eller 1,5 när det är en hel familj. Män betalar dessutom oftast mer i skatt.

Lösningen på befolkningsfrågan är varken invandring eller insemination av ensamma kvinnor, utan att äktenskapet och moderskapet uppvärderas igen, och att vettiga par uppmuntras att skaffa 3-4 barn var inom äktenskapet.
Nej. En kvinna som är hemma med barnen är en stor besparing för samhället. Två arbetande föräldrar kostar mer med barnomsorg etc.

Edit. Läste något fel men ändå. Det är inte din sak att åter tvinga in kvinnor i socialt konstruerade maktförhållanden där de är ekonomiskt beroende av män och tvingas stanna i förhållanden som kan innefatta våld och övergrepp.

Dessutom så måste samhället producera barn för ekonomisk tillväxt. Eller du vill ha en stor invandring istället som kompensation för att svenska medborgare inte ska tillåtas att ensamma skaffa barn utan samhällets godkännande? Du prioriterar invandring före svenska medborgare?
__________________
Senast redigerad av Neurosia 2017-12-13 kl. 04:36.
Citera
2017-12-13, 04:31
  #68
Medlem
Neurosias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Om man då ska diskutera med genusglasögon på: Varför ska då män få stå för notan - det är ju inte ens deras barn. Män får inte ens skaffa barn själva.

En lösning är ju att föräldrar får stå för större del av kostnaden, så reglerar det sig av sig självt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är bara det att det inte går, i ett civiliserat samhälle. Vi kan inte ha barn i landet som svälter, som lämnas ensamma hemma för att subventionerade dagis inte finns, som inte får gå i skolan. Oavsett hur oansvariga föräldrarna varit när de satt dem till världen.

...underhållsstödet tycker jag dock att vi skulle dra in igen för frivilligt ensamstående mödrar. Om de i så fall kommer under existensminimum så kan de gå till soc, så barnen får mat, kläder o.s.v. ändå. Men högavlönade kvinnor som väljer att göra detta, kan klara sig på sin lön - de måste inte få pengar till lyxkonsumtion från samhället.


Återigen. En kvinna som är hemma med barn kostar samhället mycket mindre än vad två arbetande föräldrar i snitt gör när de nyttjar barnomsorgen etc.

Vi kan istället tvinga dessa stackars män att säga upp sig och ta hand om barnen eller vad sägs om att lägga på x antal timmar i månaden för arbetande föräldrar och dra in deras semestrar och andra samhällsförmåner eftersom de aktivt valt att belasta samhället ekonomiskt genom att skaffa barn deras ekonomi inte klarar av att försörja.

Jag bara älskar hur människor utan kunskaper gör uttalanden.

Sluta angripa socialbidragstagare. De kostar samhället inte så mycket som många vill fantisera ihop. Edit läste fel igen Otroligt trött måste jag säga. Du menar att socialbidrag ska vara ett strategiskt straff för att kvinnor istället för att under osäkrare förhållanden skjutit på barnafödandet? Så jag exempelvis som kommit upp i åren ska straffas för att jag inte skaffat barn med någon kriminell knarkare när jag var ung och levde under socioekonomiskt dåliga förhållanden. Du vill att t.ex jag ska leva på existensminimum och inte ha råd med något för att jag ville ha ordnade förhållanden med tryggare livssituation och därför sköt upp barnafödandet så långt som möjligt och istället kan tänka mig insemination idag när jag avstod från att föda barn i mycket dåliga förhållanden. (Våldtäkt, misshandel, drogmissbruk om än enskilda tillfällen) Du anser att det varit lämpligare? När jag var 15 och valde abort, måste jag haft mer innanför pannbenet än vad många andra tycks ha när jag fann det oacceptabelt att ge liv till ett barn som skulle få bära sina föräldrar. För de här valen, får inte jag skaffa barn enligt dig. Utan ska lida som straff. Eller är det förmildrande omständigheter att jag saknar högskoleutbildning?

http://www.varldenidag.se/nyheter/da...H7yBIUaah0ZGA/
__________________
Senast redigerad av Neurosia 2017-12-13 kl. 04:54.
Citera
2017-12-13, 08:31
  #69
Medlem
Barn är ingen rättighet, klarar du inte av att försörja ett barn, hur bra får det barnet då?

Och att ha barn är ingen lek, det är allvar. Visst går det att sköta det själv, men barnet får en tuff uppväxt med de risker som följer på det.

Att räkna med att andra ska betala och sköta allt är helt fel tänk, det är som ett barn tänker om sina föräldrar. Och barn är ingen julklapp man får, som man sedan kan lägga bort på en hylla.

Kan ju direkt säga att det ser ännu osäkrare ut i framtiden och att det blir betydligt besvärligare ju äldre du blir.
Citera
2017-12-13, 08:42
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
Varför ska kvinnor utan barn betala för män med barn?

Du skojar va? VET du vad ett barn kostar?
Det är billigare att en kvinna är ensamstående mamma och hemma med barnen än ett arbetande par som nyttjar barnomsorgen.

Du har rätt att sätta barnen på förskola om du är arbetslös också. Sen så har vi skolplikt i sverige.

Och att gå hemma ska barnet skolas in i socialgrupp 4 direkt? Det är ytterst olämpligt, barnet ska ha en framtid också, det är inte bara mamnans ego som ska styra.
__________________
Senast redigerad av Dolche 2017-12-13 kl. 08:45.
Citera
2017-12-13, 13:01
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
Återigen. En kvinna som är hemma med barn kostar samhället mycket mindre än vad två arbetande föräldrar i snitt gör när de nyttjar barnomsorgen etc.

Vi kan istället tvinga dessa stackars män att säga upp sig och ta hand om barnen eller vad sägs om att lägga på x antal timmar i månaden för arbetande föräldrar och dra in deras semestrar och andra samhällsförmåner eftersom de aktivt valt att belasta samhället ekonomiskt genom att skaffa barn deras ekonomi inte klarar av att försörja.

Jag bara älskar hur människor utan kunskaper gör uttalanden.

Sluta angripa socialbidragstagare. De kostar samhället inte så mycket som många vill fantisera ihop. Edit läste fel igen Otroligt trött måste jag säga. Du menar att socialbidrag ska vara ett strategiskt straff för att kvinnor istället för att under osäkrare förhållanden skjutit på barnafödandet? Så jag exempelvis som kommit upp i åren ska straffas för att jag inte skaffat barn med någon kriminell knarkare när jag var ung och levde under socioekonomiskt dåliga förhållanden. Du vill att t.ex jag ska leva på existensminimum och inte ha råd med något för att jag ville ha ordnade förhållanden med tryggare livssituation och därför sköt upp barnafödandet så långt som möjligt och istället kan tänka mig insemination idag när jag avstod från att föda barn i mycket dåliga förhållanden. (Våldtäkt, misshandel, drogmissbruk om än enskilda tillfällen) Du anser att det varit lämpligare? När jag var 15 och valde abort, måste jag haft mer innanför pannbenet än vad många andra tycks ha när jag fann det oacceptabelt att ge liv till ett barn som skulle få bära sina föräldrar. För de här valen, får inte jag skaffa barn enligt dig. Utan ska lida som straff. Eller är det förmildrande omständigheter att jag saknar högskoleutbildning?

http://www.varldenidag.se/nyheter/da...H7yBIUaah0ZGA/
En kvinna med din bakgrund har sannolikt låg IQ och grava psykiska störningar. Därför väljs du bort av män. Du är dåligt avelsmaterial. När man tillåter dig genomföra singelinsemination tar man bort naturens urvalsprocess, där sådana som du tar med sig sina gener i graven.

Det är sjukligt och kommer att leda till en degeneration av genpoolen. Du kommer aldrig att vara lönsam, inte heller dina spermabarn som tvingas bära på dina sjuka gener och uppfostras av en trasig människa som dig. Hellre skötsamma, friska invandrare än fler som dig.
Citera
2017-12-13, 14:01
  #72
Avstängd
BambaNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
Återigen. En kvinna som är hemma med barn kostar samhället mycket mindre än vad två arbetande föräldrar i snitt gör när de nyttjar barnomsorgen etc.

Vi kan istället tvinga dessa stackars män att säga upp sig och ta hand om barnen eller vad sägs om att lägga på x antal timmar i månaden för arbetande föräldrar och dra in deras semestrar och andra samhällsförmåner eftersom de aktivt valt att belasta samhället ekonomiskt genom att skaffa barn deras ekonomi inte klarar av att försörja.

Jag bara älskar hur människor utan kunskaper gör uttalanden.

Sluta angripa socialbidragstagare. De kostar samhället inte så mycket som många vill fantisera ihop. Edit läste fel igen Otroligt trött måste jag säga. Du menar att socialbidrag ska vara ett strategiskt straff för att kvinnor istället för att under osäkrare förhållanden skjutit på barnafödandet? Så jag exempelvis som kommit upp i åren ska straffas för att jag inte skaffat barn med någon kriminell knarkare när jag var ung och levde under socioekonomiskt dåliga förhållanden. Du vill att t.ex jag ska leva på existensminimum och inte ha råd med något för att jag ville ha ordnade förhållanden med tryggare livssituation och därför sköt upp barnafödandet så långt som möjligt och istället kan tänka mig insemination idag när jag avstod från att föda barn i mycket dåliga förhållanden. (Våldtäkt, misshandel, drogmissbruk om än enskilda tillfällen) Du anser att det varit lämpligare? När jag var 15 och valde abort, måste jag haft mer innanför pannbenet än vad många andra tycks ha när jag fann det oacceptabelt att ge liv till ett barn som skulle få bära sina föräldrar. För de här valen, får inte jag skaffa barn enligt dig. Utan ska lida som straff. Eller är det förmildrande omständigheter att jag saknar högskoleutbildning?

http://www.varldenidag.se/nyheter/da...H7yBIUaah0ZGA/

rapporterat nu har du spammat i 2 trådar LÄR DIT MULTICITERA FÖR I HELVETE.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback