Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 11:53
  #109
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Var inte Hagelin till en början misstänkt för inblandning i dödsmisshandeln i Fagersta 2004? Någon som kan bekräfta?
Har hört att han var med där också men att han inte dömdes för det. Minns inte vart jag har läst det.
Citera
2019-02-09, 09:00
  #110
Medlem
I huvudet på en mördare som sänds på tv 3 i mars så kommer ett avsnitt handla om honom och Candra.
Citera
2019-03-01, 21:48
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxipaxi
Jag är inte säker men jag känner igen namnet (kallades han Hagge?). Har han bott i Stockholm någon gång, Södermannagatan på södermalm för en 5-7 år sedan?

Känner igen namnet och bilden men jag kanske bara inbillar mig...
Om det är den jag tänker på så knarkade han ganska bra då och han bodde ensam med sin morsa. Verkade lite störd i huvet.

Blanda inte in mig.
Hagge
Citera
2019-03-01, 22:56
  #112
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
I huvudet på en mördare som sänds på tv 3 i mars så kommer ett avsnitt handla om honom och Candra.
Igen ? Rätt säker på att de tagit upp de fallet tidigare i någon annan tv 3 dokumentär. Har svaga minnesbilder av själva programmet men de tog psykopati och mördare vill jag minnas .
Citera
2019-04-03, 09:36
  #113
Medlem
Här tas Mikael Hagelin upp igen. Av Leif GW.
Mikael säger att han närmast känner en lättnad när han knivhuggit sin mamma och sin flickvän samt att han inte anser sig som kriminell eftersom han aldrig snattat...

Skönt att veta att Mikael Hagelin, som nu tydligen ändrat sitt namn kommer komma ut och hitta en ny flickvän som han kan knivhugga och känna sig ”lättad igen”.

Eftersom ett svenskt livstidsstraff inte är livstid kanske man kan hoppas att karma ser till att Hagelin råkar ut för en olycka på obarmhärtig väg.

https://www.tv4play.se/program/gws-mord/11872286
Citera
2019-04-08, 20:15
  #114
Medlem
Hydraheads avatar
Finns det någon som sitter på FUPen?
Citera
2019-04-08, 20:19
  #115
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
I huvudet på en mördare som sänds på tv 3 i mars så kommer ett avsnitt handla om honom och Candra.
TV3 Dokumentär: I huvudet på en mördare
Citat:
Mikael Hagelin är bara 17 år gammal när han dödar sin mamma med fyrtio knivhugg efter en mångårig dysfunktionell familjerelation. Efter fyra års ungdomsvård träffar han sin drömtjej, som trots hans mörka bakgrund litar på Mikael. Det ska inte dröja länge innan Mikael även hugger ihjäl sin sambo.
TV3, Torsdag 21:00 - 22:00
Citera
2019-04-09, 04:47
  #116
Medlem
Hittar inte fup någonstans så om någon vänlig själ vill länka hade d varit bra!
Citera
2019-04-09, 20:16
  #117
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
gulligt att AB gör en story om den etniskt svenske GM

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...an-kan-bli-fri

Hade de gjort liknande reportage om mördaren hette Muhammed?

Har tidigare i tråden påståtts att pappan har finskt namn . I så fall är GM en svensk-finsk ”halvblod” . Väldigt ofta som så är fallet bland ”svenska ” mördare . Undra hur många ”renrasiga” svenskar som finns när man tar borta alla halvfinnar .
Citera
2019-04-11, 21:44
  #118
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
Stämmer . Varav inga av dessa skulle någonsin försatts på fri fot
Även Jonsson är en vandrande livsfara ute i samhället. Ingen koll på var han befinner sig för tillfället men förhoppningsvis bakom galler.

Det här visade sig vara kusligt rätt.
Citera
2019-04-11, 22:28
  #119
Medlem
Har han fått sitt straff tidsbestämt?
Citera
2019-04-12, 00:41
  #120
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbetor.Trebor
Har han fått sitt straff tidsbestämt?

Han har ansökt vid ett tillfälle och fick då avslag.
En ny framställan är gjord i November 2018 men hovrätten Örebro verkar inte ha tagit ställning ännu. Kanske är en av orsakerna varför programmet visas nu....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback