Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 13:23
  #1
Medlem
Varför säger folk att invandring är bra och dom räddar pensionerna samtidigt som det pratas om att höja pensionsåldern för att få systemet att fungera?
Citera
2017-12-07, 13:52
  #2
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakkeliduan
Varför säger folk att invandring är bra och dom räddar pensionerna samtidigt som det pratas om att höja pensionsåldern för att få systemet att fungera?

Två olika saker.

Det ena, som förespråkare anser att invandringen kan lösa, är att vi i nuläget är färre som måste försörja och ta ha om fler äldre pensionärer. Därför behövs invandring.

Det andra beror också på att vi dels är fler äldre men att de äldre blir ännu äldre. Förr behövde den allmänna pensionen försörja en pensionär i låt säga 10-15 år innan pensionären trillar av pinn. Nu är det långt ifrån osannolikt att pensionären lever 30 år till efter att den gått i pension. Detta blir en stor belastning på systemet och är skälet till att pensionsåldern föreslås höjas.
Citera
2017-12-07, 13:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Två olika saker.

Det ena, som förespråkare anser att invandringen kan lösa, är att vi i nuläget är färre som måste försörja och ta ha om fler äldre pensionärer. Därför behövs invandring.

Det andra beror också på att vi dels är fler äldre men att de äldre blir ännu äldre. Förr behövde den allmänna pensionen försörja en pensionär i låt säga 10-15 år innan pensionären trillar av pinn. Nu är det långt ifrån osannolikt att pensionären lever 30 år till efter att den gått i pension. Detta blir en stor belastning på systemet och är skälet till att pensionsåldern föreslås höjas.
Aha, okej
Citera
2017-12-07, 14:09
  #4
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakkeliduan
Varför säger folk att invandring är bra och dom räddar pensionerna samtidigt som det pratas om att höja pensionsåldern för att få systemet att fungera?
Ja du. Ett ord man använder, eventuellt och just för att tysta "snälle" svenne.
Vi har väl alltid kunnat ta hand om våra pensionärer, eller hur.
Vi har alltid överlevt som ett land och tagit hand om de våra och byggt upp vår trygghet MEN idag så skiter våra politiker i de sina och babblar om pensionsräddare för att få dig att känna tacksamhet, eller vad f...n de vill.
Vill tala om att du behöver hela världens befolkning för att kunna bli omhändertagen som gamling och man klämmer gärna i med att ge dig skuld och skamkänslor som svensk att du minsann skiter i dina anhöriga och att du som svensk inte vet hur du skall umgås " normalt" för det vet ju de så kallade pensionsräddarna men inte vi.
Vi blir föraktade och nedväderade av våra egna och av "de andra"
Ändå finns det ju inget " andra"
Min åsikt om saken. Min "bråksjuka och sjuka åsikt"
Nej res på er svenskar.Ta tillbaka stoltheten.
Det vill jag.
Vi är och har alltid varit våra egna pensionsräddare.
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2017-12-07 kl. 14:28.
Citera
2017-12-07, 14:23
  #5
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Pensionsräddare trodde jag var ett ord man använder sarkastiskt när man pratar om invällare?
Citera
2017-12-07, 14:27
  #6
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
Pensionsräddare trodde jag var ett ord man använder sarkastiskt när man pratar om invällare?
Ord kan användas där man vill att de skall befinna sig och även hur man vill att de skall placeras och varför.
Citera
2017-12-07, 14:34
  #7
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakkeliduan
Varför säger folk att invandring är bra och dom räddar pensionerna samtidigt som det pratas om att höja pensionsåldern för att få systemet att fungera?

Vi har väl inte fått in tillräckligt många pensionsräddare ännu? Vrid på kranen löfven!

/rymdkram
Citera
2017-12-07, 15:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja du. Ett ord man använder, eventuellt och just för att tysta "snälle" svenne.
Vi har väl alltid kunnat ta hand om våra pensionärer, eller hur.
Vi har alltid överlevt som ett land och tagit hand om de våra och byggt upp vår trygghet MEN idag så skiter våra politiker i de sina och babblar om pensionsräddare för att få dig att känna tacksamhet, eller vad f...n de vill.
Vill tala om att du behöver hela världens befolkning för att kunna bli omhändertagen som gamling och man klämmer gärna i med att ge dig skuld och skamkänslor som svensk att du minsann skiter i dina anhöriga och att du som svensk inte vet hur du skall umgås " normalt" för det vet ju de så kallade pensionsräddarna men inte vi.
Vi blir föraktade och nedväderade av våra egna och av "de andra"
Ändå finns det ju inget " andra"
Min åsikt om saken. Min "bråksjuka och sjuka åsikt"
Nej res på er svenskar.Ta tillbaka stoltheten.
Det vill jag.
Vi är och har alltid varit våra egna pensionsräddare.


Vilket brutalt skitsnack. Vet du ens hur illa Sverige var för bara 40-50 år sen? Tog hand om sina? Seriöst? Har du inga gamla släktingar som kan berätta lite...
Citera
2017-12-07, 15:36
  #9
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Vilket brutalt skitsnack. Vet du ens hur illa Sverige var för bara 40-50 år sen? Tog hand om sina? Seriöst? Har du inga gamla släktingar som kan berätta lite...
Kalla det vad du vill.
Vill du kalla det skitsnack, var så god.
Nej har man släktingar eller?
Jag blev till av mig själv ( tror jag)
Eller vad tror du?

Ja vi har överlevt som en Nation i fred och frihet.
Kanske du inte sett.
En utveckling som invecklats och är på väg att upplösas.
Framtiden kommer att berätta sin egna historia och antagligen kommer det att låta: glöm aldrig bort din historia och bla bla, bla.


Vi har ju inte blivit en fungerande Nation igår.
Vi har utvecklats och samhället byggts upp utifrån vad som hände för 50 år sedan.
Min mamma var en 5 åring under andra världskriget, exempelvis.
Det var mörkläggningar osv. Om du vet vad det innebär?

Och sanning är att regeringen naturligtvis inte säger ordet " pensionsräddare"men innebörden är detsamma och budskapet.
Och mantrat samt hjärntvätten.
Allt för att få folket att tvivla på sig själv och sin egna historia.
Få folket att förakta sig själva och se sin egna Nation som värdelös och att andras kulturer är viktigare för landets invånare.
Lögner och " kränkningar" av det svenska folket.
Vidrigt!
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2017-12-07 kl. 16:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback