Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-18, 15:56
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnedrah
Lagen om unga lagöverträdare (LUL) gäller för personer under 21, så att det blir utredning enligt denna lag säger inget egentligen om att gärningsmännen är under 15..

Som jag skrivit ovan så går gärningsmännen i 7:de klass
Citera
2017-12-18, 16:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Som jag skrivit ovan så går gärningsmännen i 7:de klass
Joo, men som du kanske kan se så var det inte detta jag kommenterade? Vad jag kommenterade var en annan persons påstående att det automatiskt gäller en person under 15 år ifall de använder sig av LUL...
Citera
2017-12-18, 16:15
  #39
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Lite info om skolan i övrigt.

De fem eleverna är omplacerade.

Nedanstående siffror kommer från skolledningen och har gått ut som info till elever och personal.
De visar att skolan en längre tid varit drabbad av skadegörelse och de nu anklagade killarna för våldtäkten har tydligen hållit till i utkanten av det gäng som utfört skadegörelsen, som bland annat innefattar sprängning av två toaletter.

Räddningstjänsten: 40000 kr de senaste 3 månaderna.
Förstörelse av toaletter: 30000 kr den senaste månaden.
Glaskross 600000 kr de senaste 18 månaderna.
Stulna datorer: Ca 60000 kr de senaste 3 månaderna.
Man undrar hur mycket resurser som finns till brottsoffret. Är det förresten svenska föräldrar som låter sitt barn gå på den skolan?
Citera
2017-12-18, 16:26
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Man undrar hur mycket resurser som finns till brottsoffret. Är det förresten svenska föräldrar som låter sitt barn gå på den skolan?

Det går en hel del svenska barn där, och det är långt ifrån den sämsta skolan. Tyvärr är det ju så nu för tiden att många skolor har stora problem. Och värre lär det bli nu när hela Sverige håller på att byta invånare.
__________________
Senast redigerad av Civilresistance 2017-12-18 kl. 16:27. Anledning: rättat stavfel
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback