Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 11:07
  #1
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Jag hittade en whiteboard med bra mått (90x120cm) på aj för under 1000-lappen. Men sen började jag tänka på om man skulle köpa griffeltavelfärg, en plywoodskiva och göra en griffeltavla själv. Men, jag har gjort detta tidigare och skrivytan blev inte behaglig, och att stå och böka med gamla kritor känns också rätt tidsödande.

Whiteboard känns just nu som det enda vettiga alternativet, men samtidigt skulle det vara grymt skönt att få ner kostnaderna lite, och sen är det alltid roligt att bygga något själv.


Kan man skriva med griffeltavelpennor på griffeltavlor man gjort själv med griffeltavelfärg? (Länk)

Kommer flashbackeliten på någon bättre lösning? Kraven är att det ska vara en yta (ca 100x100cm) som är enkel att skriva och sudda på.
Citera
2017-12-07, 12:00
  #2
Medlem
PTHJs avatar
Jag tycker det är enklare att skriva tydligt på en whiteboard.
Är det enbart för din egen skull du vill göra beräkningar på tavla eller är det för en "publik"?
På en WB kan du använda smala pennor och då ryms det mycket på tavlan.
Citera
2017-12-07, 12:21
  #3
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Få tag i en glaskula t.ex från ett gammalt fönster, sätt sedan en svart duk bakom och skriv med vit whiteboard penna
Citera
2017-12-07, 13:59
  #4
Medlem
Backafalls avatar
Kolla på Blocket, här exempelvis: https://www.blocket.se/goteborg/Whit....htm?ca=15&w=1
Citera
2017-12-22, 12:24
  #5
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Få tag i en glaskula t.ex från ett gammalt fönster, sätt sedan en svart duk bakom och skriv med vit whiteboard penna


En glaskula? Eller menar du glasruta? Jo, det var ett bra förslag! Men jag vill gärna ha en rätt stor yta, Whiteboards jag kollat på är ca 120*90cm (som minst).

Hur mycket kostar en så stor glasruta?


Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
Kolla på Blocket, här exempelvis: https://www.blocket.se/goteborg/Whit....htm?ca=15&w=1

Tack för tipset, ska hålla koll!


Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Jag tycker det är enklare att skriva tydligt på en whiteboard.
Är det enbart för din egen skull du vill göra beräkningar på tavla eller är det för en "publik"?
På en WB kan du använda smala pennor och då ryms det mycket på tavlan.

Enbart privat bruk. Eventuellt att vi står flera och räknar på tavlan vid grupparbeten etc.
Citera
2018-01-03, 21:13
  #6
Medlem
Ett tips är at ringa runt till lämpliga företag/skolor som kan tänkas ha en whiteboard över, så fixade jag min. Och den kom med hjul så det är lätt att flytta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback