Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-07, 00:31
  #1
Medlem
Hoppas denna tråd ligger rätt

Hej

På mina barns skola är,det ganska stökigt det är ofta samma barn som bråkar stökar och förstör för alla andra , nu sista veckan har det varit flera händelser där barnen slagits i ett av fallen fick min dotter 2 slag rakt i ansiktet av en kille i årskurs 6. Anledningen ska varit att hon sagt till honom att sluta att störa och larva sig , det erkänner killen själv och läraren som stod ganska nära händelsen. Läraren fick springa fram och dra bort killen från min dotter , jag blev så klart riktigt arg men mest ledsen att barn kan va så elaka mot andra barn. Nu till det ja tycker är värst , skolan kan inte göra så mycket dom kallar det en kränkning och har sagt framför klassen att det är sånt som kan hända ibland och att han har bett om ursäkt. Bara för ett barn slår ett barn kallas det kränkning och man kan inte göra något åt det. Jag vägrar låta mina barn få slag och att det ska bara glömmas , har pratat med lärare rektor mm dom ska ha möte med mig på fredag vad kan jag göra ? Jag vill detta ska redas ut så det aldrig händer igen vad mer kan man göra behöver råd och tips

Mvh
Citera
2017-12-07, 00:53
  #2
Medlem
AnnaChiaras avatar
Hade det hänt på en arbetsplats att en man slagit till en kvinna två gånger för att hon tillrättavisat honom, ja då hade det blivit polisanmälan och ett himla liv.

Jag är uppriktigt ledsen att din dotter blev misshandlad på skoltid av en klasskamrat, i en miljö där hon ska kunna känna sig trygg och skyddad.

Är den här pojken arab? Det låter så, och din tös kommer att träffa på fler pojkar som från tidiga barnsben inte accepterar att en kvinna eller flicka säger åt dem vad de ska göra.

Jag tycker att du allra minst ska kräva att denne pojke avslägsnas från din dotters klass, och att en orosanmälan görs till socialnämnden i kommunen. Barn som slår andra barn med slag i ansiktet har problem.
Citera
2017-12-07, 01:05
  #3
Medlem
Passepartouts avatar
1. Fråga om de polisanmält, gör det annars själv.
2. Begär att få ta del av skolans dokument, handlingsplanen, om hur de agerar när elever misshandlar andra elever. Vad tänker de göra? Åtgärder, steg för steg, ska där finnas redovisade.
Citera
2017-12-07, 01:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
1. Fråga om de polisanmält, gör det annars själv.
2. Begär att få ta del av skolans dokument, handlingsplanen, om hur de agerar när elever misshandlar andra elever. Vad tänker de göra? Åtgärder, steg för steg, ska där finnas redovisade.


Skolor polisanmäler aldrig brott är dom svar jag fått av rektorn , jag sa i ett samtal att varför är det inte misshandel när ett barn slår ett barn , dom är ju 12 år då borde det kanske vara dags att dom får lära sig vad det är dom håller på med ,hon höll med men måste ändå kalla det kränkning.

Samma pojke har gjort samma sak mot andra i klassen och även mot yngre elever på skolan så inte första gången han håller på
Citera
2017-12-07, 01:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Hade det hänt på en arbetsplats att en man slagit till en kvinna två gånger för att hon tillrättavisat honom, ja då hade det blivit polisanmälan och ett himla liv.

Jag är uppriktigt ledsen att din dotter blev misshandlad på skoltid av en klasskamrat, i en miljö där hon ska kunna känna sig trygg och skyddad.

Är den här pojken arab? Det låter så, och din tös kommer att träffa på fler pojkar som från tidiga barnsben inte accepterar att en kvinna eller flicka säger åt dem vad de ska göra.

Jag tycker att du allra minst ska kräva att denne pojke avslägsnas från din dotters klass, och att en orosanmälan görs till socialnämnden i kommunen. Barn som slår andra barn med slag i ansiktet har problem.

Denna pojken är svensk men det finns en arab som lever fan på skolan med så jag förstår hur du tänker , den araben har slagit lärare elever och fönster ändå är han kvar i samma klass skolan tittar på.

Inte ofta jag blir ledsen men när ens barn kommer hem med märken i ansiktet och gråter går man sönder på något sätt. Därför jag söker tips jag vill se till så skolan öppnar ögonen och sätter ner foten , för det är fan inte ok att vi vuxna låter barn slåss och misshandla varandra och kallar det kränkning och gör inget åt det. Vad händer den dagen dom blir straffmyndiga då?
Citera
2017-12-07, 02:49
  #6
Medlem
Mina tankar går till den stackars pojken, vad kan han bära på för trauma egentligen?
Citera
2017-12-07, 02:52
  #7
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Skolor polisanmäler aldrig brott är dom svar jag fått av rektorn , jag sa i ett samtal att varför är det inte misshandel när ett barn slår ett barn , dom är ju 12 år då borde det kanske vara dags att dom får lära sig vad det är dom håller på med ,hon höll med men måste ändå kalla det kränkning.

Samma pojke har gjort samma sak mot andra i klassen och även mot yngre elever på skolan så inte första gången han håller på

De ljuger, skolor kan visst polisanmäla, om de vill. Vid polisanmälan kopplas sociala in, och de gör en utredning. Ju fler som anmäler, desto bättre. Gör det du om inte skolan agerar.
Citera
2017-12-07, 03:56
  #8
Medlem
NovaOculuss avatar
Polisanmäl och hota med att gå till en stor tidning om inte ändring sker.

Fick göra detta när min yngsta dotter hade problem med en annan tjej i hennes lågstadieskola.
Citera
2017-12-07, 07:40
  #9
Medlem
Andersdamaans avatar
Det finns ingenting som hindrar dig som förälder att själv lämna in en polisanmälan. Dock så får ärendet litet mer kött på benen om anmälan kommer från rektor och inte från dig som förälder.
Så: Ring till rektorn och säg åt han/hon att om inte rektor anmäler så gör du det på eget bevåg.

Här en artikel som behandlar ämnet:
http://www.dt.se/dalarna/borlange/de...olor-intraffat

Själv så hade jag tagit upp saken med pojkens föräldrar innan jag skulle börja göra polisärende av snytingarna så att pojkens föräldrar skulle få en chans att korrigera sin unge, men att anmäla är iaf en möjlighet som du har.
Citera
2017-12-07, 08:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Hoppas denna tråd ligger rätt

Hej

På mina barns skola är,det ganska stökigt det är ofta samma barn som bråkar stökar och förstör för alla andra , nu sista veckan har det varit flera händelser där barnen slagits i ett av fallen fick min dotter 2 slag rakt i ansiktet av en kille i årskurs 6. Anledningen ska varit att hon sagt till honom att sluta att störa och larva sig , det erkänner killen själv och läraren som stod ganska nära händelsen. Läraren fick springa fram och dra bort killen från min dotter , jag blev så klart riktigt arg men mest ledsen att barn kan va så elaka mot andra barn. Nu till det ja tycker är värst , skolan kan inte göra så mycket dom kallar det en kränkning och har sagt framför klassen att det är sånt som kan hända ibland och att han har bett om ursäkt. Bara för ett barn slår ett barn kallas det kränkning och man kan inte göra något åt det. Jag vägrar låta mina barn få slag och att det ska bara glömmas , har pratat med lärare rektor mm dom ska ha möte med mig på fredag vad kan jag göra ? Jag vill detta ska redas ut så det aldrig händer igen vad mer kan man göra behöver råd och tips

Mvh

Detta kommer hemifrån. Antingen lär man barnet att det ska slå andra eller så händer det något i hemmet som gör att barnet slår andra. Tycker du ska anonymt anmäla familjen till socialen. Avskumen som jobbar på dagiset skiter egentligen i vad som händer fast de ser varje dag som ungen gör och vad det skapar för trauman för de andra barnen. Tycker också att du ska göra en polisanmälan. Så länge det inte finns något kan det fortsätta. Även om anmälan läggs ner är det bra att man anmäler för det är oftast kriminella, bidragspatrask och inavlade kommunistiska patrask man har att göra med. De kommer i alla lägen att blåneka. Viktigt är att du dokumenterar.
__________________
Senast redigerad av nickkgur 2017-12-07 kl. 08:39.
Citera
2017-12-07, 08:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Polisanmäl och hota med att gå till en stor tidning om inte ändring sker.

Fick göra detta när min yngsta dotter hade problem med en annan tjej i hennes lågstadieskola.

pk media tar inte upp sådant. det är inte pk och pk patrask anser att det ska man tolerera som skattebetalare. En unge slog min son för ett tag sedan, helt provocerat. Jag åkte hem till pappan, en muslim och slog honom sönder och samman och sa åt honom att om min son kommer hem sönderslagen så kommer han att få stryk igen. Det har aldrig hänt igen. Det är så man hanterar avskum och slödder som kommer från en ökensten och plats utan namn men som anser sig vara smarta, sluga och listiga för att man har dykt upp i Sverige och lever på bidrags, och skattefifflar.
Citera
2017-12-07, 08:49
  #12
Medlem
hade samma sak hänt på 40-talet så hade ungjäveln blivit inlåst på barnhem. Allt va bättre förr
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback