Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 20:40
  #1
Medlem
Någon som har koll på Raiden Network? Som jag har förstått det är det liknande Lightning Network fast för Ethereum.

Köpte på mig några RDN tokens utan att egentligen ha någon vidare inblick exakt hur långt utvecklingen har kommit och hur långt bort lanseringen är...

Finns det någon konkurrent till Raiden som erbjuder en skalningslösning som man bör kolla upp?

https://raiden.network
Citera
2017-12-06, 21:31
  #2
Medlem
Trillskes avatar
TLRD Raiden:
* Väldigt bra projekt, väldigt bra team, extremt verklighetsförankrat, d.v.s inget idIOTA (med vänner) förljuget marknadsföringsflum som bara skapar brus och förvirring. tex uRaiden: https://www.youtube.com/watch?v=SNzc04wh7so&t=40s
Så litet men ändå så coolt.

* De körde ett ICO som blev duktigt undervärderat dels för att de med flit ville hålla hyp nere (reverse auction), dels för att vår gud Vitalik blev irriterad på att de körde en ICO istället för att köra ETH-native och försöka få finansiering från tex Ethereum Foundation. Nog för att Vitalik är gud, men att sådan irrelevans kan trycka ned intresset visar bara vilken färsk liten marknad vi är. Sen är det dock upp 500%, så fråga mig inte om värderingen idag (jag svarar inte).

* Jag tror de kommer lyckas med raiden network i närtid, med mycket högre sannolikhet än konkurrenterna (inklusive Ethereum Foundations lösningar e.g. plasma osv - jag tror de också kommer att lyckas, men jag tror det dröjer längre).

TLDR RDN:
* RDN krävs inte för att utnyttja raiden network. Istället är det native enhet för att praktiskt kunna utnyttja raiden network utan att implementera avancerade lösningar själv. Detta innebär såklart att vem som helst kan kliva in och göra någon motsvarighet till RDN, som sig bör i den här världen. Det är dock en högoddsare att någon annan än teamet själva ger sig på att fixa ett bättre alternativ.
Citera
2017-12-14, 00:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
TLRD Raiden:
* Väldigt bra projekt, väldigt bra team, extremt verklighetsförankrat, d.v.s inget idIOTA (med vänner) förljuget marknadsföringsflum som bara skapar brus och förvirring. tex uRaiden: https://www.youtube.com/watch?v=SNzc04wh7so&t=40s
Så litet men ändå så coolt.

* De körde ett ICO som blev duktigt undervärderat dels för att de med flit ville hålla hyp nere (reverse auction), dels för att vår gud Vitalik blev irriterad på att de körde en ICO istället för att köra ETH-native och försöka få finansiering från tex Ethereum Foundation. Nog för att Vitalik är gud, men att sådan irrelevans kan trycka ned intresset visar bara vilken färsk liten marknad vi är. Sen är det dock upp 500%, så fråga mig inte om värderingen idag (jag svarar inte).

* Jag tror de kommer lyckas med raiden network i närtid, med mycket högre sannolikhet än konkurrenterna (inklusive Ethereum Foundations lösningar e.g. plasma osv - jag tror de också kommer att lyckas, men jag tror det dröjer längre).

TLDR RDN:
* RDN krävs inte för att utnyttja raiden network. Istället är det native enhet för att praktiskt kunna utnyttja raiden network utan att implementera avancerade lösningar själv. Detta innebär såklart att vem som helst kan kliva in och göra någon motsvarighet till RDN, som sig bör i den här världen. Det är dock en högoddsare att någon annan än teamet själva ger sig på att fixa ett bättre alternativ.

Tycker Raiden Network är spännande, men vad kan deras token i framtiden spela för roll? Kommer inte tekniken anammas av Ethereum så fort deras lightning network är skapat?

Plasma håller väl på att utvecklas av OmiseGo på uppdrag av Ethereum Foundation eller är jag ute och cyklar nu?

Hur deras token gått sedan ICOn: 5.08x USD, 2.22x ETH, 2.02x BTC. Finns således god chans att göra sig en hacka på att köpa in och hålla. Jävligt duktiga developers.

Citera
2017-12-14, 01:01
  #4
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Plasma håller väl på att utvecklas av OmiseGo på uppdrag av Ethereum Foundation eller är jag ute och cyklar nu?
OmiseGo är på något sjukt sätt för legitimt för att gå till månen. Folk är upptagna med att pumpa allt skräp och lögner de går på, och ingen på OmiseGo ljuger eller hypar.
Citera
2017-12-14, 18:22
  #5
Medlem
Jag hoppas på RDN 0.05 av ETH pris i framtiden. Tror ni det är realistiskt?

Äger inte så många just nu, men om priset börjar stiga igen kommer jag köpa direkt.
Citera
2017-12-14, 18:42
  #6
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
OmiseGo är på något sjukt sätt för legitimt för att gå till månen. Folk är upptagna med att pumpa allt skräp och lögner de går på, och ingen på OmiseGo ljuger eller hypar.

Fast OMG har ju varit rätt duktiga själva på att just prata. Eller Tweeta bilder på McDonalds, Google, med mera för att så klart driva upp intresset. Inte för att OMG inte är spännande, och säkerligen kommer ha en mycket intressant 2018.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback