Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 16:47
  #1
Medlem
Hej i bootstrap 4 alpha så gick det att skriva över temafärger mm. i _custom.scss.

Detta ser jag inte som ett alternativ i beta 2. Någon som vet hur man ska göra nu?
Har letat på stackoverflow samt GitHub. Men förstår inte riktigt lösningen, någon som är pedagogisk nog att förklara detta för mig?
Citera
2017-12-06, 22:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znibb
Hej i bootstrap 4 alpha så gick det att skriva över temafärger mm. i _custom.scss.

Detta ser jag inte som ett alternativ i beta 2. Någon som vet hur man ska göra nu?
Har letat på stackoverflow samt GitHub. Men förstår inte riktigt lösningen, någon som är pedagogisk nog att förklara detta för mig?
Tittade bara som hastigast nu. Men _variables.scss definierar färgerna och sätter även temafärgerna (Primary, Secondary, Success etc.) med !default-värden. Om du sätter egna värden på variablerna så kommer de att stå över !default-värden. Du kan alltså skapa en egen _myVariables.scss och skriva över dem. Så behöver du inte modifiera källan.
Citera
2017-12-12, 15:44
  #3
Medlem
Varför inte bara dra på en egen klass/id och styla själv i din egna css/less/sass vad du nu skriver i
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback