Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 13:52
  #1
Medlem
pilotavsnitts avatar
Hej, jag vänder mig till alla som jobbar på bank. Vad jobbar ni med? Vilken bank jobbar ni på? Vad har ni i lön? Har du någon tidigare utbildning?

Jag har en masterexamen inom ekonomi, arbetar som privatekonom på Nordea och tjänar 30.000 kr/månaden.
Citera
2017-12-06, 16:44
  #2
Medlem
JWhishbones avatar
Jag är brevbärare utan utbildning tjänar 29500 i månaden
Citera
2017-12-09, 22:11
  #3
Medlem
Jag är vaktmästare på en av storbankerna, och sysslar mest med att installera IT-utrustning. Inget avancerat, mest bildskärmar och annan kringutrustning. Rätt slappt jobb, ingen stress. Jag är snart 60 år och tjänar 32.600 kr/månad. Ingen utbildning förutom ett år på gymnasiet.
Citera
2017-12-27, 18:56
  #4
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilotavsnitt
Hej, jag vänder mig till alla som jobbar på bank. Vad jobbar ni med? Vilken bank jobbar ni på? Vad har ni i lön? Har du någon tidigare utbildning?

Jag har en masterexamen inom ekonomi, arbetar som privatekonom på Nordea och tjänar 30.000 kr/månaden.

Nyanställd då eller? En tunnelbaneförare i Stockholm tjänar bättre!
Test: Jag har 10.000 kronor som jag ska placera, jag är redan rik så pengarna spelar ingen roll för mig, hur ska jag placera dem enligt dig? Konkreta tips inte generella råd!
Citera
2017-12-28, 20:04
  #5
Medlem
Privatekonom? Är det samma sak som säljare av bankens produkter?
Citera
2017-12-28, 23:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Privatekonom? Är det samma sak som säljare av bankens produkter?

Kan du utveckla frågeställningen; Vad skulle privatekonomen erbjuda om inte de produkter som är tillgängliga?
Citera
2017-12-28, 23:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilotavsnitt
Hej, jag vänder mig till alla som jobbar på bank. Vad jobbar ni med? Vilken bank jobbar ni på? Vad har ni i lön? Har du någon tidigare utbildning?