Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 13:52
  #1
Medlem
pilotavsnitts avatar
Hej, jag vänder mig till alla som jobbar på bank. Vad jobbar ni med? Vilken bank jobbar ni på? Vad har ni i lön? Har du någon tidigare utbildning?

Jag har en masterexamen inom ekonomi, arbetar som privatekonom på Nordea och tjänar 30.000 kr/månaden.
Citera
2017-12-06, 16:44
  #2
Medlem
JWhishbones avatar
Jag är brevbärare utan utbildning tjänar 29500 i månaden
Citera
2017-12-09, 22:11
  #3
Medlem
Jag är vaktmästare på en av storbankerna, och sysslar mest med att installera IT-utrustning. Inget avancerat, mest bildskärmar och annan kringutrustning. Rätt slappt jobb, ingen stress. Jag är snart 60 år och tjänar 32.600 kr/månad. Ingen utbildning förutom ett år på gymnasiet.
Citera
2017-12-27, 18:56
  #4
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilotavsnitt
Hej, jag vänder mig till alla som jobbar på bank. Vad jobbar ni med? Vilken bank jobbar ni på? Vad har ni i lön? Har du någon tidigare utbildning?

Jag har en masterexamen inom ekonomi, arbetar som privatekonom på Nordea och tjänar 30.000 kr/månaden.

Nyanställd då eller? En tunnelbaneförare i Stockholm tjänar bättre!
Test: Jag har 10.000 kronor som jag ska placera, jag är redan rik så pengarna spelar ingen roll för mig, hur ska jag placera dem enligt dig? Konkreta tips inte generella råd!
Citera
2017-12-28, 20:04
  #5
Medlem
Privatekonom? Är det samma sak som säljare av bankens produkter?
Citera
2017-12-28, 23:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Privatekonom? Är det samma sak som säljare av bankens produkter?

Kan du utveckla frågeställningen; Vad skulle privatekonomen erbjuda om inte de produkter som är tillgängliga?
Citera
2017-12-28, 23:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilotavsnitt
Hej, jag vänder mig till alla som jobbar på bank. Vad jobbar ni med? Vilken bank jobbar ni på? Vad har ni i lön? Har du någon tidigare utbildning?

Jag har en masterexamen inom ekonomi, arbetar som privatekonom på Nordea och tjänar 30.000 kr/månaden.

Beror helt på var i Sverige du arbetar, hur mycket du säljer och hur länge du arbetat inom företaget.

Som ingångslön i en medelstor Svensk stad, helt okej!

Förutsätter att du är privatrådgivare med alla nödvändiga licenser.
Citera
2018-01-01, 23:29
  #8
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWhishbone
Jag är brevbärare utan utbildning tjänar 29500 i månaden

På riktigt? Tjänar alltså en brevbärare, som gör ett jobb en apa kan göra, nästan 30.000?
Får man fråga hur länge du har jobbat, antar att det är på Posten?
Citera
2018-01-04, 03:48
  #9
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageX2222
Kan du utveckla frågeställningen; Vad skulle privatekonomen erbjuda om inte de produkter som är tillgängliga?

Han menar bankens egna paketerade produkter som de övertygar osäkra kunder om att köpa istället för tex enskillda aktier.
Citera
2018-01-06, 14:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Han menar bankens egna paketerade produkter som de övertygar osäkra kunder om att köpa istället för tex enskillda aktier.

Numer har rådgivarna på banken tillgång till ett enormt stort utbud av olika fonder från nästan hela marknadens aktörer och erbjuder absolut inte enbart bankens "egna paketerade fonder".

Fonder passar de flesta väldigt bra iom att de får en bra spridning på sin placering och de behöver inte vara lika aktiv som om de skulle ha en enskild/enstaka aktie.

Sen om du tillhör den lilla skaran som är så pass intresserad av placeringar att du själv sköter din förvaltning; Ja då behöver du ju knappast gå till banken och ta upp rådgivarens tid för den ekonomiska biten. Men för de flesta är fonder väldigt bra, speciellt de som månadssparar en mindre summa varje månad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback