Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 13:17
  #1
Medlem
Tog Elvanse för första gången idag. Tog min 20mg-tablett strax innan 9.. Nu kl 13 känner jag mig extremt trött, yr i huvudet, konstig känsla i ena benet och foten (lite ont, som om de ska "somna" hela tiden). Känns som att min koordination liksom är lite ur fas också.. Kan detta bero på Elvansen?
Kan tillägga att jag kände absolut ingen effekt eller så mellan kl 9 och nu heller.
Äter även 300mg Voxra varje morgon.
Citera
2017-12-06, 13:24
  #2
Medlem
Vad för effekt förväntar du dig att känna?
Citera
2017-12-06, 13:39
  #3
Medlem
Förväntar mig nog ingenting sådär direkt. Har ätit både Ritalin och Concerta förr, och då kände jag väl mig mer vaken och lite mer klar i huvudet.. allt var inte så luddigt liksom.
Nu känner jag nästan mig MER dåsig och luddig än vad jag gjorde utan medicin alls, men tänker att det kanske är så att dosen av Elvansen redan börjat avta och att det är därför jag känner såhär nu.
Citera
2017-12-06, 15:50
  #4
Medlem
jagboffades avatar
Jag får en jäkla ångest när elvansen får ut.
Citera
2017-12-06, 16:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagboffade
Jag får en jäkla ångest när elvansen får ut.

Hmm, då kanske den gick ut redan vid lunch för mig? Hört att den gör det för många.
Citera
2017-12-07, 20:08
  #6
Medlem
Jag mådde inte bra på 20 mg och trött på efter lunch.
30 mg lite bättre men kort effekt och trött på eftermiddagen.
40 mg ännu lite bättre men ångest på eftermiddagen och trött strax innan middag.
50 mg ytterligare lite bättre men även då lite ångest och trött vid middag.
70 mg och helt ok större delen av dagen endast lite ångest och trött på kvällen.
Har ingen problem med hungern snarare att jag äter mer men blir trött av det så måste sova minst 7-8 timmar per natt för att orka dagen efter. Min nattsömn tidigare var 5-6 timmar så hinner inte med lika mycket nu så det är väl den biverkningen jag har av medicinen.
Citera
2017-12-21, 11:16
  #7
Medlem
Aramidhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Tog Elvanse för första gången idag. Tog min 20mg-tablett strax innan 9.. Nu kl 13 känner jag mig extremt trött, yr i huvudet, konstig känsla i ena benet och foten (lite ont, som om de ska "somna" hela tiden). Känns som att min koordination liksom är lite ur fas också.. Kan detta bero på Elvansen?
Kan tillägga att jag kände absolut ingen effekt eller så mellan kl 9 och nu heller.
Äter även 300mg Voxra varje morgon.

Jag blir ibland väldigt kall om händerna och fötterna när jag tar min Elvanse, jag antar att det kanske kan kännas som om dom somnar lite.
Det beror på att Elvansen får dom små blodkärlen i huden att dra ihopa sig.

Prova att dra på dig ett par långkalsonger och tjocka strumpor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback