Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 11:07
  #1
Medlem
En familjevän kom förbi och skulle borra upp lite hyllor i vår hall men jag och min fru blev inte imponerade då de blev lite snett.

Eftersom det bara är lite snett så hade jag velat borra nya hål (betong) intill dom gamla dvs nån mm hit och dit.

Kan man på något sätt foga om dom gamla hålen när man pluggat de nya? (Alla är inte snea utan ”bara” hälften).
Citera
2017-12-06, 11:13
  #2
Medlem
Jag länkar bara till gammal tråd om samma ämne istället för att citerar eller nå; (FB) Optimal fixning av borrhål i betongvägg
Citera
2017-12-06, 11:29
  #3
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
En familjevän kom förbi och skulle borra upp lite hyllor i vår hall men jag och min fru blev inte imponerade då de blev lite snett.

Eftersom det bara är lite snett så hade jag velat borra nya hål (betong) intill dom gamla dvs nån mm hit och dit.

Kan man på något sätt foga om dom gamla hålen när man pluggat de nya? (Alla är inte snea utan ”bara” hälften).


Ta spackel i hålen, slipa när det torkat och måla.
Citera
2017-12-06, 15:42
  #4
Medlem
elbels avatar
Man får vad man betalar för om man inte gör det själv
Citera
2017-12-26, 21:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
En familjevän kom förbi och skulle borra upp lite hyllor i vår hall men jag och min fru blev inte imponerade då de blev lite snett.

Eftersom det bara är lite snett så hade jag velat borra nya hål (betong) intill dom gamla dvs nån mm hit och dit.

Kan man på något sätt foga om dom gamla hålen när man pluggat de nya? (Alla är inte snea utan ”bara” hälften).

Är det bara lite snett så kan du sätta skruven mellan pluggen och betongen. Det drar som fan men ljusteringen blir ju bara 2-5 mm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback