Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 00:50
  #1
Medlem
Overklighetss avatar
Hej.
Jag bor i en hyresrätt med altan. På taket till denna altan så är det några plåtlister som när regndroppar faller ner på dem smäller som satan. Det är alltså inte bara lite smatter.

Jag kan på grund av detta inte sova om nätterna när det regnar. Så förra veckan ringde jag och felanmälde. Kärringen i andra änden verkade inte tro på mig, men sa att vaktmästaren skulle höra av sig. Vilket han gjorde kort därefter.

Han sa helt enkelt.
- Vi gör ingenting åt det. Samtidigt som han hintade om att fler hade klagat.

Jag sa då att jag ska ta kontakt med chefen då jag uppfattar situationen som hälsovådlig. Vaktmästaren sa då chefens namn men sa samtidigt att det kommer inte hjälpa.

Jag letade kontaktuppgifter på nätet men fann inga så jag gav upp. Nästa dag så ringer chefen mig(?) och säger precis samma sak.
- Vi gör ingenting åt det.
Det kändes ju hopplöst att tjata så jag sket i det. Men problemet består. Har försökt fixa lite själv, men jag har inte riktigt resurser.

Hur ska jag ta detta vidare? Det känns inte riktigt rätt. Jag är inte med i hyresgästföreningen. Men finns det nån annan jag kan ta kontakt med?
__________________
Senast redigerad av Overklighets 2017-12-06 kl. 00:54.
Citera
2017-12-06, 00:53
  #2
Avstängd
TB12Ps avatar
KNö dit någon filt eller eller något.
Citera
2017-12-06, 00:56
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
KNö dit någon filt eller eller något.

Jo, det är så jag har levt nu ett tag. Men det duger inte. Svårt att komma åt utan stege. Sen stör det mig att de ska komma undan med att göra ingenting.
__________________
Senast redigerad av Overklighets 2017-12-06 kl. 00:58.
Citera
2017-12-06, 01:00
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
På taket till denna altan så är det några plåtlister som när regndroppar faller ner på dem smäller som satan. Det är alltså inte bara lite smatter.

Att få en regndroppe att "smälla som satan" tror jag de flesta begriper inte sker. Sen vet jag att folk gärna klagar. I vår förening har vi t.ex fått veta att vi ska stänga igen grinden till parkeringen försiktigt då det hörs upp till elfte våningen. Ordföranden bor på tolfte våningen och jag bor på tionde, inte ens med fönster öppet skulle jag lida av hur grinden stängs... Vet dock att kärringen ovanför mig tycks tro att hon lever ensam ute i skogen och därmed saknar grannar.
Citera
2017-12-06, 01:43
  #5
Medlem
vichy6s avatar
Ja du. Ta dit någon som mäter decibel, finns gränser för vad som är hälsovådligt.

Fattar precis din poäng med ljud, bor bredvid en hiss.
Citera
2017-12-06, 11:17
  #6
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Att få en regndroppe att "smälla som satan" tror jag de flesta begriper inte sker. Sen vet jag att folk gärna klagar. I vår förening har vi t.ex fått veta att vi ska stänga igen grinden till parkeringen försiktigt då det hörs upp till elfte våningen. Ordföranden bor på tolfte våningen och jag bor på tionde, inte ens med fönster öppet skulle jag lida av hur grinden stängs... Vet dock att kärringen ovanför mig tycks tro att hon lever ensam ute i skogen och därmed saknar grannar.

Jag har många bekanta som bekräftar att det är ett problem. Tror du verkligen att jag gnäller för njutningens skull? Sen förstår inte riktigt vad din lilla anekdot har med mig att göra.
Citera
2017-12-06, 13:30
  #7
Avstängd
TB12Ps avatar
Har ni ingen vaktmästare? om det nu droppar på en metallist på taket o det brötar så är den väl lös eller något eller så är det ett droppslut från någon annat skorsten ,överhäng eller något annat ,annars kan dom ju limma fast en gummilist eller något-----------------------------100 spänn.
Citera
2017-12-07, 01:02
  #8
Medlem
Baconlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Hej.
Jag bor i en hyresrätt med altan. På taket till denna altan så är det några plåtlister som när regndroppar faller ner på dem smäller som satan. Det är alltså inte bara lite smatter.

Jag kan på grund av detta inte sova om nätterna när det regnar. Så förra veckan ringde jag och felanmälde. Kärringen i andra änden verkade inte tro på mig, men sa att vaktmästaren skulle höra av sig. Vilket han gjorde kort därefter.

Han sa helt enkelt.
- Vi gör ingenting åt det. Samtidigt som han hintade om att fler hade klagat.

Jag sa då att jag ska ta kontakt med chefen då jag uppfattar situationen som hälsovådlig. Vaktmästaren sa då chefens namn men sa samtidigt att det kommer inte hjälpa.

Jag letade kontaktuppgifter på nätet men fann inga så jag gav upp. Nästa dag så ringer chefen mig(?) och säger precis samma sak.
- Vi gör ingenting åt det.
Det kändes ju hopplöst att tjata så jag sket i det. Men problemet består. Har försökt fixa lite själv, men jag har inte riktigt resurser.

Hur ska jag ta detta vidare? Det känns inte riktigt rätt. Jag är inte med i hyresgästföreningen. Men finns det nån annan jag kan ta kontakt med?

De där plåtlisterna kan bli som en liten trumma, du kan skruva in fler farmarskruvar så att plåten blir stum och inte svarar på dropparna. Det kan du göra själv om det inte är för högt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback