Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-22, 21:18
  #13
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Firat med att hata Sverige och älska Ryssland?

Med finlandssvenskt påbrå på mödernet firade jag med att älska Sverige, Finland, Ryssland och att hata Europeiska unionen. Det blev ett gäng mellanöl och lite skinnskallepunk med, inga fler brödrakrig. Trodde bara det var våra balkanbros som inte sett igenom den där söndra & härska-strategin än?
Vita & vita - tillsammans mot de rika.
__________________
Senast redigerad av nils.flygel 2018-01-22 kl. 21:28.
Citera
2018-01-24, 11:40
  #14
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Med finlandssvenskt påbrå på mödernet firade jag med att älska Sverige, Finland, Ryssland och att hata Europeiska unionen. Det blev ett gäng mellanöl och lite skinnskallepunk med, inga fler brödrakrig. Trodde bara det var våra balkanbros som inte sett igenom den där söndra & härska-strategin än?
Vita & vita - tillsammans mot de rika.

Varför älska Ryssland? Jag har släktingar som dog i vinterkriget. Har dessutom ryska vänner, men för det älskar jag inte Ryssland. De kan börja med att ge tillbaka den mark de stal ifrån Finland i vinterkriget och fortsättningskriget.

För övrigt är ryssar verkligen inte omtyckta i Finland. Lustigt dock att ordet ryss blivit som att säga neger här. Nu säger man russin istället för att vara politiskt korrekt.
Citera
2018-01-26, 13:40
  #15
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Varför älska Ryssland? Jag har släktingar som dog i vinterkriget. Har dessutom ryska vänner, men för det älskar jag inte Ryssland. De kan börja med att ge tillbaka den mark de stal ifrån Finland i vinterkriget och fortsättningskriget.

För övrigt är ryssar verkligen inte omtyckta i Finland. Lustigt dock att ordet ryss blivit som att säga neger här. Nu säger man russin istället för att vara politiskt korrekt.

Jag har också hört krigshistorierna om när mina släktingar satt i jordkällare och hörde granaterna falla.
Men fortfarande var det ett broderkrig uppviglat av bolsjevikjudar, inte ryssar. Vi bör förlåta dem som förletts och se framåt. Från Reykjavik till Vladivostok, ett enat Europa får sexkanten att falla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback