Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-05, 19:51
  #1
Medlem
Lite komiskt när man har bott ett tag lite utsides från storstan att iaktta personer, och framförallt deras klädval.
Var i så kallade femman i Nordstan, och blev väldigt förvånad hur män klär sig.
Såg otroligt överbearbetat (krystat) ut överlag, och herregud scarfen satt på varenda jäkel oavsett klädgarnityr.

Kan man inte längre lämna sin lägenhet med en proper klädstil, och bara slappna av när det gäller en vanlig fika?
Är själv ganska klädmedveten, men nu är det faktiskt komiskt hur även äldre män överanstränger sin klädsel för att så kallat hänga med.
Antar att jag levt i skogen för länge, och undrar därav om andra har någorlunda samma reaktion?
Citera
2017-12-05, 19:57
  #2
Medlem
Det ligger väl nåt i det men samtidigt är det väl en trend också liksom?
Citera
2017-12-05, 20:00
  #3
Medlem
Trenden eller trenderna är väl markant tydliga, men det märks på något vis att dom inte trivs i rollen.
Men som sagt allt för att vara trendig.
Citera
2017-12-05, 20:04
  #4
Medlem
Ingen som rör sig i Nordstan är trendig.
Citera
2017-12-05, 20:09
  #5
Medlem
Kan tänka mig det gällande oroligheterna, men oavsett klädvalen var enligt min mening ganska patetiska.
Citera
2017-12-05, 20:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan tänka mig det gällande oroligheterna, men oavsett klädvalen var enligt min mening ganska patetiska.

Precis
Citera
2017-12-10, 15:45
  #7
Medlem
Timedealers avatar
Moderiktighet och trendkänsla är inget som förknippas med Nordstan. Det är bara att titta runt sig ett varv så förstår man varför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback