Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-05, 15:43
  #1
Medlem
danne75710s avatar
Har under en period nu bestämt mig att nästa vinter (2018-2019) bo på Kanarieöarna 3-4 mån.
Tänker ta tjänsteledigt från jobbet (förhoppningsvis) och dela boende med 2-3 vänner.

Med en schysst villa med nära till centrum/beachen så pungar man upp ca 4000 i hyra per månad vilket jag tycker är rätt billigt.

Sen har jag läst lite om cannabislagarna och det verkar som det är lugnt att röka för eget bruk och på egen mark. (Detta är relativt viktigt)

Så nu undrar jag om nån av er därute har gjort samma sak? Egna erfarenheter av boende och rökande?
Bästa ön att välja? Har tänkt lite på Teneriffa, verkar avkopplande men finns ändå hålligång.

Tacksamma för alla svar!
Citera
2017-12-05, 15:47
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Blir avis för 4000kr i hyra hade jag lätt stannat där nere under vintern säg till om ni behöver inneboende
Citera
2017-12-05, 16:20
  #3
Medlem
Du får inte en villa för SEK 4000 per månad under högsäsong. Möjligen för en vecka.
Citera
2017-12-05, 16:33
  #4
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du får inte en villa för SEK 4000 per månad under högsäsong. Möjligen för en vecka.


Tror TS menade per man om dom är 3-4 st.
Citera
2017-12-05, 16:50
  #5
Medlem
danne75710s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Tror TS menade per man om dom är 3-4 st.
Yes exakt då får man en fräsch villa👍🏽
Citera
2017-12-05, 17:02
  #6
Medlem
Andersdamaans avatar
Far och mor äger hus på Gran Canaria och brukar spendera vintrarna där. Varmt och skönt för gamla knotor (När det inte drar upp till snöstorm som det gjorde häromdan förstås). Röker på gör dom inte, men jag vet av egen erfarenhet att den kanariska polisen inte bryr sig så länge som man sköter det hela snyggt och inte t.ex röker på inne på en nattklubb eller överhuvudtaget där det vistas mycket folk. Skulle man ändå åka dit så renderar en joint för det mesta bara en varning. Rökat är dessutom lätt att få tag på. Bara att fråga närmsta afrikan.
Citera
2017-12-06, 09:04
  #7
Medlem
danne75710s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Far och mor äger hus på Gran Canaria och brukar spendera vintrarna där. Varmt och skönt för gamla knotor (När det inte drar upp till snöstorm som det gjorde häromdan förstås). Röker på gör dom inte, men jag vet av egen erfarenhet att den kanariska polisen inte bryr sig så länge som man sköter det hela snyggt och inte t.ex röker på inne på en nattklubb eller överhuvudtaget där det vistas mycket folk. Skulle man ändå åka dit så renderar en joint för det mesta bara en varning. Rökat är dessutom lätt att få tag på. Bara att fråga närmsta afrikan.

Det låter ju underbart! (Förutom snöstormen då)
Schysst av dig att dela med dig!
Mvh
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2896173

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback