Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 13:29
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nä, de kvinnorna är sexköpare förstår du. Sexköpare är inte som andra. Oavsett kön.

Ok.
Har någon kvinna i Sverige blivit domd for sexkop.
Vad egentligen definieras som sexkop och kan man på något enkelt sätt undkomma lagen for inblandade parter.
Som att t ex låta sig bli bjuden på mat och dryck eller en trevlig semester.
Jag vill säga att det finns i så fall enormt många presumtiva sexkopare.
Kanske dags att starta en tagg for fler vilsna kvinnor.....visombjuditspåettickelagligtsättochpip pats.......
__________________
Senast redigerad av Johnth 2017-12-08 kl. 13:35.
Citera
2017-12-08, 13:41
  #62
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ok.
Har någon kvinna i Sverige blivit domd for sexkop.
Vad egentligen definieras som sexkop och kan man på något enkelt sätt undkomma lagen for inblandade parter.
Som att t ex låta sig bli bjuden på mat och dryck eller en trevlig semester.
Jag vill säga att det finns i så fall enormt många presumtiva sexkopare.
Kanske dags att starta en tagg for fler vilsna kvinnor.....visombjuditspåettickelagligtsättochpip pats.......
Det är väldigt få som döms för sexköp öht. Det är som du vet inte möjligt att bli dömd för sexköp utomlands.
I Sverige har väl kvinnor blivit dömda för att sexuellt ha utnyttjat ensamkommande?
För min del är "romanserna" mellan utländska kvinnliga turister och män i Gambia, Kenya, Västindien solklara sexköp.

För att återgå till topic är jag säkert inte ensam om att vilja ha givande pillow talk med min älskare. Inte bara sex.
Därför kan det vara intressant vad vederbörande har för sig annars.
Citera
2017-12-08, 13:49
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är väldigt få som döms för sexköp öht. Det är som du vet inte möjligt att bli dömd för sexköp utomlands.
I Sverige har väl kvinnor blivit dömda för att sexuellt ha utnyttjat ensamkommande?
För min del är "romanserna" mellan utländska kvinnliga turister och män i Gambia, Kenya, Västindien solklara sexköp.

För att återgå till topic är jag säkert inte ensam om att vilja ha givande pillow talk med min älskare. Inte bara sex.
Därför kan det vara intressant vad vederbörande har för sig annars.

Ok, jag tycker att TS helt klart visar på en kvinna som är antingen ute efter pengar genom prostitution eller en som kan forsorja henne. Hon kan ju tänka sig 4 objekt.
Det är inte en given regel att rika framgångsrika män eller kvinnor är de mest trevliga att umgås med.
Pillow talk är forovrigt väldigt få män som vill befatta sig med.
Däremot en trevlig konservation på restaurang eller ett trevligt resesällskap är väl alltid uppskattat.
Pillow talk ger mig kallsvett ha ha ha.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2017-12-08 kl. 13:55.
Citera
2017-12-08, 14:00
  #64
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ok, jag tycker att TS helt klart visar på en kvinna som är antingen ute efter pengar genom prostitution eller en som kan forsorja henne. Hon kan ju tänka sig 4 objekt.
Det är inte en given regel att rika framgångsrika män eller kvinnor är de mest trevliga att umgås med.
Det har konstaterats flera gånger i tråden att detta handlar om prostitution el dyl.

Citat:
Pillow talk är forovrigt väldigt få män som vill befatta sig med.
Däremot en trevlig konservation på restaurang eller ett trevligt resesällskap är väl alltid uppskattat.
Pillow talk ger mig kallsvett ha ha ha.
Så mycket viktigare då för kvinnor att välja ut sin älskare med omsorg. Båda parter ska ju bli nöjda.
Citera
2017-12-10, 00:59
  #65
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Hög utbildning och pengar ökar sannolikheten att du har bra självförtroende, intelligens och humor. Alla saker som kvinnor tänder på.
Citera
2017-12-10, 09:43
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Låter som hon bara hoppar mellan sina daddy issues.

haha ja. Hon är en sån som hade ihop det med sin gifte gymnasielärare och lyckades skapa drama och förstöra familjer redan när hon var 16bast, med egentligen bara en enda förmildrande kvalitet - utseendet Men ändå, från yrkeskriminella till poliser. Hon går också in stenhårt i sin nya hobby som polisgroupie, och fan vet hur många hon hunnit avverka de senaste c:a två åren.
Citera
2017-12-10, 11:19
  #67
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
haha ja. Hon är en sån som hade ihop det med sin gifte gymnasielärare och lyckades skapa drama och förstöra familjer redan när hon var 16bast, med egentligen bara en enda förmildrande kvalitet - utseendet Men ändå, från yrkeskriminella till poliser. Hon går också in stenhårt i sin nya hobby som polisgroupie, och fan vet hur många hon hunnit avverka de senaste c:a två åren.

Det är bara att hålla sig borta från tjejer som henne. Om man är singel, gift, snygg, ful, fattig eller tät kvittar. Jag har ingen sympati för män som blir ihop med tjejer som henne och sedan gnäller över att livet är förstört.

Det kommer delvis med åldern. Män som har förhållanden med bekräftelsetjejer har själva ett otillfredsställt bekräftelsebehov eller är mentalt på en femårings nivå. Det är intressant att se hur dessa tjejer arbetar på krogen. De börjar med att limma på snyggingar, högdjur eller de som verkar ha pengar. När det inte fungerar arbetar de sig ner genom statuspyramiden och till sist är de på mig och limmar. Då påpekar jag att jag sett dem arbeta i timmar. Pang, stämningen är förstörd och de är kränkta!
Citera
2017-12-10, 13:38
  #68
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Hög utbildning och pengar ökar sannolikheten att du har bra självförtroende, intelligens och humor. Alla saker som kvinnor tänder på.
Just det. Bra självförtroende, intelligens och humor är sexigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där var det dummaste jag läst på länge. Lyssna nu DoraF och tråden: Jag har i det förgångna haft en hel del förhållanden och älskarinnor och när vi diskuterat tidigare relationer så har nästan varenda en har sagt att "aldrig mer en toppchef, direktör, finansman osv för det enda dom tänker på är golf, pengar&status, börsnoteringarna, jakt, bilar, mat och dryck mm mm och enligt kvinnorna då så blev dom bara olyckliga på kuppen för dom här männen i toppen är extremt kalla och enkelspåriga personer för det mesta, annars hade dom aldrig tagit sig upp till toppen.

Och inte var dom där "högdjuren" speciellt bra på att knulla heller enligt dom här kvinnorna som jag kände och umgicks med förr i tiden men vad vet jag, är endast en enkel karlslok i "mängden" som gör mitt bästa på alla sätt och vis
Lyssna nu, Lawnmowerman:
Förstår du inte att dina kvinnor sagt vad du velat höra? Oavsett om det är sant eller inte så hyllar man inte sina ex inför den nuvarande partnern. Eller för den delen sina tidigare älskare.
Dina kvinnor har masserat ditt ego och du föll för det fullständigt

Kalla och enkelspåriga män finns lite överallt i samhället. Det är möjligt att de är överrepresenterade bland näringslivets toppar. Men jag har ibland träffat på det som Lawnmowerman skulle kalla undantagen.
För min del är det lika trångsynt att avfärda en man för att han är framgångsrik och högpresterande som att avfärda honom för att han har ett alldeles vanligt oglamoröst arbete.
Citera
2017-12-11, 03:42
  #69
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Lyssna nu, Lawnmowerman:
Förstår du inte att dina kvinnor sagt vad du velat höra? Oavsett om det är sant eller inte så hyllar man inte sina ex inför den nuvarande partnern. Eller för den delen sina tidigare älskare.
Dina kvinnor har masserat ditt ego och du föll för det fullständigt

Jag föll inte för ett skit eftersom jag vet att kvinnor är experter på att ljuga och klämma fram nödögner men det finns fortfarande bara en som kan vara bäst och det är nog kanske bra att du låter dina hjärnceller arbeta lite extra för att förstå innebörden av detta.......

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kalla och enkelspåriga män finns lite överallt i samhället. Det är möjligt att de är överrepresenterade bland näringslivets toppar. Men jag har ibland träffat på det som Lawnmowerman skulle kalla undantagen.

Du har säkerligen legat med hundratals toppar i näringslivet och har ett statistiskt underlag för dina påståenden?

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
För min del är det lika trångsynt att avfärda en man för att han är framgångsrik och högpresterande som att avfärda honom för att han har ett alldeles vanligt oglamoröst arbete.

Många högpresterande toppar är rätt kinky och har udda önskemål enligt ett flertal kvinnor jag känt genom årens lopp, det är rätt sällan kvinnorna tänt på deras läggning och det är inget bra underlag för frekventa orgasmer hos det kvinnliga könet. Men visst, det är du som är kvinnan i den här debatten och du vet bäst som vanligt
Citera
2017-12-11, 03:58
  #70
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag föll inte för ett skit eftersom jag vet att kvinnor är experter på att ljuga och klämma fram nödögner men det finns fortfarande bara en som kan vara bäst och det är nog kanske bra att du låter dina hjärnceller arbeta lite extra för att förstå innebörden av detta.......
Jaha, och varför framställde du det som en sanning då?

Citat:
Du har säkerligen legat med hundratals toppar i näringslivet och har ett statistiskt underlag för dina påståenden?
Vad får dig att tro det? Jag har aldrig gjort anspråk på att sitta inne med Sanningen utan bara min egen erfarenhet.
Anekdotisk bevisföring.

Citat:
Många högpresterande toppar är rätt kinky och har udda önskemål enligt ett flertal kvinnor jag känt genom årens lopp, det är rätt sällan kvinnorna tänt på deras läggning och det är inget bra underlag för frekventa orgasmer hos det kvinnliga könet. Men visst, det är du som är kvinnan i den här debatten och du vet bäst som vanligt
I början av inlägget skriver du att du vet att kvinnor är experter på att ljuga men nu tror du plötsligt på vad de berättar för dig. Hur ska du ha det egentligen?

För min del är det lika trångsynt att avfärda en man för att han är framgångsrik och högpresterande som att avfärda honom för att han har ett alldeles vanligt oglamoröst arbete.
En mans arbete och därmed utbildning kan ge en fingervisning om vem han är, men det är också allt.
Citera
2017-12-11, 06:04
  #71
Avstängd
F.Hansens avatar
Vad heter du? Vad jobbar du med? Hur gammal är du? Vart bor du?

Standardfrågor som folk frågar utan att de ens är medvetna om det. På något sätt identifierar vi oss själva igenom dessa frågor också. "Jag heter bla bla och jobbar med bla bla, jag är bla bla år och bor i bla bla." Folk tror att det är vad de är. Folk tror att när de vet det om andra så vet de vem de är, i stort sett.

Så visst, man är väll intresserad av att veta dessa saker om den andre om man ska låta könen få kontakt med varandra. Sedan till om yrket i sig är så speciellt viktigt för kvinnor, bara mina teorier (ja inte jag som kommit på dem i grunden) eftersom jag inte är kvinna. Min förklaring blir ju väldigt logisk eftersom jag är en man, kvinnor skulle nog säga att så som jag tänker, är det inte, men om jag säger, titta på hur saker och ting verkar te sig så skulle man kunna ha det här som en modell för hur det fungerar.

Tänk att en kvinna har 12 lysknappar i hennes hjärna. Antingen är knappen på eller av. Vi kan kalla dem för "attraction switches". Oj killen är en chef, attraction switchen för att han är en ledare slås på. Oj han har socialt inflytande över andra, andra lyssnar på vad han har att säga - attraction switchen för att han har andras compliance slås på. Oj han är väldigt skicklig på bla bla för att han har ett visst yrke, attraction switchen för resourcefullness slås på. Etc

Så ett yrke kan faktiskt ge värdefull information om önskvärda kvaliteter för en tjej i ett inledningsskede. Sedan så ligger väll tjejjer sig uppåt precis som killar. Man vill ha något bättre än sin förra. Och yes, jobb är en stor del av människors liv så det har nog rätt stor relevans.

Dessutom så tror jag att kvinnor tänker hur de kan vara en del av mannens liv när han har det yrket. Om hon inte ser att det är kompatibelt med hennes så är det nog no go. Men tror inte att det är så svårt för kvinnor att ingå i förhållanden med män med högstatusjobb, det signalerar ju till andra att hon är en högstatusbrud.
Citera
2017-12-11, 06:25
  #72
Medlem
Det va ett jävla tjat om kvinnor och yrken.
Varken jag eller någon kvinna i min närhet har någonsin brytt sig om en mans yrke så för mig låter det helt galet. Aldrig hört en kvinna ens diskuterat karlars jobb som om dom hade någon betydelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback