Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-05, 15:10
  #37
Medlem
Krusensnorres avatar
För att de tycker att det är snyggt, vad annars?
Förövrigt så är den här tråden bara att patetiskt försök att verka vuxen genom att ställa sig emot typiskt ungdomliga trender, är du verkligen så osäker på dig själv?
__________________
Senast redigerad av Krusensnorre 2017-12-05 kl. 15:18.
Citera
2017-12-05, 16:02
  #38
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var i London 1989 och var då också i en stor klädaffär. De hade en typ av jeans som fanns i två utförande, hela och trasiga. De trasiga var snittade med kniv på ett antal olika ställe. Helt klart gjort i maskin. Det såg ganska lustigt ut då de var exakt likadana. De trasiga byxorna kostade £10 extra.
Och i Stockholm sålde NK extra dyra jeans vars revor & hål lappats inifrån med tjusiga sinsemellan olika paisleynäsdukar i siden.
Citera
2017-12-05, 18:04
  #39
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
det är den dekadenta tidsandan helt enkelt,

det är trasiga, säckiga kläder, fjolliga frisyrer, kepsar åt fel håll, mössor, huvar, kepsar innomhus, tatueringar o ringar o skit överallt,

går man ut en kort sväng tror man det är cirkus i stan...

90-tals modet tur har kommit att vara inne, går i 20-års perioder, modet.

Alla kids och yngre vuxna ser fan ut som luffare med sina bomberjackor, gamla Nike-tracksuits och bak och fram kepsar/mössor, choker-halsband, osv.

Ang trasiga byxknän så är det dito, grunge, Nirvana-inspirierat, återigen 90-tal.

Ni som var med då, visst är det lustigt hur den efterblivna, slitna stilen är inne nu?
Citera
2017-12-05, 18:36
  #40
Medlem
Stark-Senaps avatar
Varför väljer folk frivilligt att se ut som trash från en trailerpark? Varför skaffar man tatueringar? Varför går man med trasiga jeans? Varför går man med keps av amerikansk modell?
Osv. Osv.

Sluta undra. Det finns inget vettigt svar. Men, folk skall naturligtvis få göra som de vill. Vill någon se ut som skit så skall hen naturligtvis ha rätt till det.
Citera
2017-12-05, 18:51
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
För de allra flesta råder väl regeln att se snygga och välvårdade ut. Dvs välklädda. Men jag har aldrig fattat grejen med trasiga byxknän? Alltså - trasiga byxknän på vuxna. Gör man en Googlesökning så får man upp 879 träffar om mammor som beklagar sig över att deras småttingar har trasiga byxknän men nu snackar jag om vuxna människor som framträder i tv mm och som har trasiga byxknän. Vanligtvis inga utblottade luffare utan individer med god ekonomi.

Någon som har en förklaring? Mode? Knappast mode och se ut som en luffare enl mig.
Kanske vänjer/anpassar dom sig i tid för dom kärva tider som kommer när notan ska betalas?
Citera
2017-12-05, 23:33
  #42
Medlem
Personligen står jag över sånt som mode, men ungdomar följer ju ofta knäppa trender. Sånt här är ju oftast välartade flickor experter på - de klär sig ju alltid likadant som varandra. Det finns väl inga andra som klär sig så likriktad som svenskar, och speciellt ungdomar.
Citera
2017-12-05, 23:43
  #43
Medlem
Ett Tre Tre Sjus avatar
Minns hur folk ifrågasatte mina trasiga byxor...

1. Bryr mig inte nämnvärt om hur jag är klädd eller vad andra tycker.

2. Yrket kunde slita en del på kläderna så bara bra att inte slita / förstöra kläder som man tycker om.

Det roliga var hur de värsta gnällisarna efter några år började ha just trasiga byxor för att det var inne, något som jag inte var sen att påpeka. "Men det är ju inte samma saaaak" sade de och skruvade på sig.

Vad säger man... ett gott skratt förlänger livet!
Citera
2017-12-05, 23:50
  #44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag växte upp i en tid då man klarade av att slita ut kläderna själv, och inte köpte dom färdigslitna.

Inte ens det klarar ungdomarna av längre, att slita ut kläder.

Världen går åt något håll, men inte är det framåt.
Citera
2020-08-18, 20:44
  #45
Medlem
Tycker det bara är tonårsbrudar som passar i det. Tjejer och killar över 30 ser ju bra fåniga ut i såna brallor, fr.a killar. Ser det sexigt ut? Håller med Bettan. https://elisabethoglund.se/blogg/var...rasiga_klader/
__________________
Senast redigerad av ceda60 2020-08-18 kl. 20:47. Anledning: fel
Citera
2020-08-19, 23:24
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Tycker det bara är tonårsbrudar som passar i det. Tjejer och killar över 30 ser ju bra fåniga ut i såna brallor, fr.a killar. Ser det sexigt ut? Håller med Bettan. https://elisabethoglund.se/blogg/var...rasiga_klader/
Finner ändå en charm i att personer spenderar större summor på att se ut som uteliggare. Mode och design är betydligt mer än att se rik ut.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback