Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-05, 11:50
  #1
Medlem
record-collectors avatar
För de allra flesta råder väl regeln att se snygga och välvårdade ut. Dvs välklädda. Men jag har aldrig fattat grejen med trasiga byxknän? Alltså - trasiga byxknän på vuxna. Gör man en Googlesökning så får man upp 879 träffar om mammor som beklagar sig över att deras småttingar har trasiga byxknän men nu snackar jag om vuxna människor som framträder i tv mm och som har trasiga byxknän. Vanligtvis inga utblottade luffare utan individer med god ekonomi.

Någon som har en förklaring? Mode? Knappast mode och se ut som en luffare enl mig.
Citera
2017-12-05, 11:52
  #2
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
För de allra flesta råder väl regeln att se snygga och välvårdade ut. Dvs välklädda. Men jag har aldrig fattat grejen med trasiga byxknän? Alltså - trasiga byxknän på vuxna. Gör man en Googlesökning så får man upp 879 träffar om mammor som beklagar sig över att deras småttingar har trasiga byxknän men nu snackar jag om vuxna människor som framträder i tv mm och som har trasiga byxknän. Vanligtvis inga utblottade luffare utan individer med god ekonomi.

Någon som har en förklaring? Mode? Knappast mode och se ut som en luffare enl mig.

Trash vill se trash:iga ut?
Citera
2017-12-05, 11:55
  #3
Avstängd
eminent-dietists avatar
Man vill se tuff och trashig ut, inte ovanligt att trasmänniskor klipper upp hål vid knäna för att se ännu tuffare ut. De tror att tuffhet sitter i kläderna, lite som hårdrockare som tror sig se tuffa och skräckinjagande ut. I själva verket skrattar folk åt dessa individer.
Citera
2017-12-05, 11:57
  #4
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Någon som har en förklaring? Mode? Knappast mode och se ut som en luffare enl mig.
Det är lite rebelliskt rock'n'roll. Eller nåt.
Citera
2017-12-05, 11:57
  #5
Medlem
Efterblivna idioter. Har ni hört talas om mode?
Citera
2017-12-05, 11:58
  #6
Medlem
jipeesss avatar
det är den dekadenta tidsandan helt enkelt,

det är trasiga, säckiga kläder, fjolliga frisyrer, kepsar åt fel håll, mössor, huvar, kepsar innomhus, tatueringar o ringar o skit överallt,

går man ut en kort sväng tror man det är cirkus i stan...
Citera
2017-12-05, 12:00
  #7
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-dawg
Efterblivna idioter. Har ni hört talas om mode?

Så om modet säger att man ska gnida koskit i håret så hade du gjort det och kallat alla som inte gjorde det för idioter?

Mode är för fega stackare som inte vågar vara individuella.
Citera
2017-12-05, 12:01
  #8
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
I själva verket skrattar folk åt dessa individer.
På säkert avstånd, ja, märkligt nog.
Citera
2017-12-05, 12:01
  #9
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Det går i cykler.
När jag var ung, tuff o ball, så lappade vi hela byxor och drog våra nya vita gympadojjor i skiten för att de skulle se "använda" ut.
Citera
2017-12-05, 12:02
  #10
Avstängd
Personligen har jag inget emot slitna jeans till vardags och tycker att det är snyggt. Känns väldigt pretto att tycka att de som har slitna knän är luffare och helt förneka att många har det just för att många tycker det är snyggt samt modernt.

Gissar att ditt ideal är att vuxna män ska se ut som männen i Dressmans reklam.
Citera
2017-12-05, 12:07
  #11
Medlem
beaver_ses avatar
De kanske vill ha reumatiska relaterade problem med knälederna i tidig ålder och då skyndar på processen med att gå med bara knän i kyla, billigare om de byter hela kläder med nån tiggare på stan, men de vill de säkert inte då det är deras arbetsklädsel. Nä galet e de, både modet och personerna som köper trasiga kläder för dyra pengar.
Citera
2017-12-05, 12:12
  #12
Medlem
4yoonlys avatar
Kan bara hålla med! Minns inte när detta fenomen dök upp (1 år sedan?), men ser helt klart knepigt ut...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback