Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-05, 10:35
  #1
Avstängd
Forskaren menar att om Du är litet 'brutish' o promiskuös, skyll på din DNA.

Citat:
You’ve heard of your IQ (Intelligence Quotient) and your EQ (Emotional Intelligence Quotient) but what about your NQ (Neanderthal Quotient)? A new study from the State University of New York analysed 200 Homo sapiens to see which personality traits they shared with our distant cousins Homo neanderthalensis. So, what about you? How often (never/occasionally/often) do you…

(a) Fantasise about sex with someone other than your partner? (b) Avoid talking to people you don’t know very well? (c) Feel so nervous that nothing could calm you down? (d) Show a lack of imaginativeness in new situations?

If you mostly answered never/occasionally, then you have a low NQ. If you mostly answered often, you have a relatively high NQ.

https://www.theguardian.com/lifeands...rsonality-quiz

Måste jag till #metoo o ange att mitt NQ är högt men det är inte mitt fel?

Min DNA har också Denisovan-genom som skyddat mig från STD när jag bare-backat hela mitt aktiva liv på fem kontinenter
Citera
2017-12-05, 10:42
  #2
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Forskaren menar att om Du är litet 'brutish' o promiskuös, skyll på din DNA.



https://www.theguardian.com/lifeands...rsonality-quiz

Måste jag till #metoo o ange att mitt NQ är högt men det är inte mitt fel?

Min DNA har också Denisovan-genom som skyddat mig från STD när jag bare-backat hela mitt aktiva liv på fem kontinenter

Fast negrer har ju inget neanderthal-DNA och dom är ju de mest promiskuösa.
Citera
2017-12-05, 10:43
  #3
Medlem
Sisådär lagom mycket Neandertalare verkar jag vara. Känns ändå jävligt skönt må jag säga.
Citera
2017-12-05, 10:45
  #4
Avstängd
eminent-dietists avatar
Stämmer in till fullo på mig, intressant måste jag säga. Det här kan förklara en hel del av mitt liv.
Citera
2017-12-05, 10:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Forskaren menar att om Du är litet 'brutish' o promiskuös, skyll på din DNA.



https://www.theguardian.com/lifeands...rsonality-quiz

Måste jag till #metoo o ange att mitt NQ är högt men det är inte mitt fel?

Min DNA har också Denisovan-genom som skyddat mig från STD när jag bare-backat hela mitt aktiva liv på fem kontinenter
Lustigt, själva undersökningen (länk i artikeln) syftar i stället att dra slutsatser om neandertalarens beteende genom att studera oss människor, inte omvänt. Rubrik: ”Using personal genome technology and psychometrics to study the personality of the Neanderthals”.
Citera
2017-12-06, 01:06
  #6
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Lustigt, själva undersökningen (länk i artikeln) syftar i stället att dra slutsatser om neandertalarens beteende genom att studera oss människor, inte omvänt. Rubrik: ”Using personal genome technology and psychometrics to study the personality of the Neanderthals”.

Vilket på ren svenska blir att man håller på med ren gissningslek. Det vi vet om det ärvda dna:t från neandertalare verkar knutet till immunsystemet, diverse sjukdomar och anpassning till nordligare klimat. Ärvda gener för beteenden har föreslagits men inte hittats lika mycket som stödjer det (än).
Citera
2017-12-06, 04:52
  #7
Medlem
SionsSegers avatar
Noll procent neanderthalare här, men så är jag ju också av Guds utvalda folk
Citera
2017-12-06, 08:06
  #8
Medlem
Drinkycrows avatar
Lite konstigt att försöka avgöra hur mycket neandertalare man är utifrån detta. Afrikaner söder om Sahara till exempel ska ju vara 0% neandertalare men tro fan de också tänker på att knulla andra än frugan.

Som att det inte skulle vara i homo sapiens natur att ha sexfantasier.. Idiotiskt.

Jag är inte monogam och jag gillar inte att prata med främlingar för ofta... Men att inte prata med främlingar för mycket känns ju mer som en konsekvens av att leva i större städer än något biologiskt betingat.

I metron i Tokyo undviker ju folk ögonkontakt och inte fan ha de neandertalarblod. Finns hur många exempel som helst ju.....

Kul också att A) och D) är motsatser. Man ska vara fantasilös OCH ha massa sexfantasier för att vara mest neandertalare?

Dumheter det här.
Citera
2017-12-06, 10:41
  #9
Medlem
Svarade nej på alla här, alltså väldigt lågt NQ.

(Jag härstammar från Romarna i Italien).
Citera
2017-12-06, 11:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Vilket på ren svenska blir att man håller på med ren gissningslek. Det vi vet om det ärvda dna:t från neandertalare verkar knutet till immunsystemet, diverse sjukdomar och anpassning till nordligare klimat. Ärvda gener för beteenden har föreslagits men inte hittats lika mycket som stödjer det (än).
Ja, egentligen kan vi aldrig veta om neandertalarna betedde sig som oss på grund av samma DNA. Exempelvis Briquets syndrom* yttrar sig olika mellan män och kvinnor, så vad gäller beteenden är det bara spekulationer. Och då anses det bara delvis ärftligt betingat.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback