• 12 768 online
  • 1 184 191 medlemmar
  • 61 201 193 inlägg
2017-12-05, 08:12
Medlem
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...rsok-Jarfalla/

2017-12-05 00:29, Mord/dråp, försök, Järfälla

Inga personer skadades fysiskt när bostad besköts i Jakobsberg.

Polisen har genomfört dörrknackning i bostadsområdet för att få veta om någon/några har uppgifter att lämna efter att det har skjutits mot en bostad.

Teknikerna har gjort en undersökning av brottsplatsen. Förundersökningen är inledd på försök till mord.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2017-12-05, 08:29
Medlem
Jakobsberg är ganska stort och med en stor variation av samhällsklasser. Det behöver komma ut mer specifik information om var detta skett för att ge någon beskrivning alls om områdets status.
Citera
2017-12-05, 08:33
Medlem
Polhem.

Som ligger i mellan Jakobsberg och Kallhäll.
Citera
2017-12-05, 08:50
Medlem
Kan det ha något med Dödspatrullen?

Tänker på att bägge sidorna håller sig utanför Rinkeby och bor i lägenheter. Jakobsberg/Kallhäll ligger 5-10 minuter bort från Rinkeby och är ändå ett lugnt område för att gömma sig.

Spekulationer från min sida bara.
Citera
2017-12-05, 09:09
Medlem
endorfs avatar
jag känner en som bor i området. På Östanvägen. Och det ska ha skett väldigt nära där.
Citera
2017-12-05, 18:45
Medlem
Jag fick PM från en annan användare:

Citat:
personerna som bor i huset driver Exchange i kista
Citera
2017-12-05, 18:49
Medlem
endorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag fick PM från en annan användare:
Jag har hört att mannen ska vara elektriker
Citera
2018-02-09, 21:11
Medlem
Klipp från övervakningskamera där man ser en av de misstänkta skjuter mot bostaden finns i länken
Citat:
De tre små barnen ligger och sover i huset i Järfälla tillsammans med sina föräldrar.

Då avlossar de två männen åtta skott mot bostaden.

Nu vill polisen ha hjälp med att identifiera männen och deras bil – som fångats på övervakningskameran.

– Vi är väldigt angelägna om att få in tips. Dels om man vet vilka personerna kan vara eller om man vet vad det är för bil, säger polisens spaningsledare Patrik Zanders.

Klockan är runt 00.30 på måndagsnatten den femte december, 2017. Först kör en mörk bil förbi huset på Östanvägen i Järfälla, Stockholm.
– Där är det en bil som åker fram, stannar till, backar en meter och kör vidare. Teorin är att gärningsmännen kommer i den bilen, säger polisens spaningsledare Patrik Zanders.
På övervakningskameran ser man sedan hur två män kommer gående från hållet där bilen stannat. En av männen pekar, den andra lyfter vapnet och avlossar åtta skott mot huset. Sedan springer männen från platsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...miljens-bostad
Citera
2018-02-10, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Klipp från övervakningskamera där man ser en av de misstänkta skjuter mot bostaden finns i länken

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...miljens-bostad
Märkligt, direkt idiotiskt, uttalande av polisen i artikeln:

Citat:
– Jag är övertygad om att det finns ett antal personer som känner till den här händelsen och som tycker att det är åt helvete och då skulle det kunna vara ett sätt att hjälpa oss att hinta om var vapnet finns någonstans, säger Zanders och tillägger:
– Det finns inte någon i den kriminella världen som tycker att det är okej att skjuta mot en fastighet där tre små barn sover, det är fullständigt tabu även inom den kriminella sfären.

Det skjuts och sprängs hejvilt mot fastigheter och fordon där det finns barn numera i hela landet men polisen har ju inte hängt med i utvecklingen att döma av deras uppklarningsprocent och med ett såhär korkat uttalande så cementerar man bilden av clownorganisationen man kallar Polisen. Uppenbarligen tycker även de två kriminella i videon att det är okej att skjuta mot en fastighet där det finns barn.
Citera