Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 20:36
  #13
Avstängd
Stukatjs avatar
Det blir naturligtvis inte som originalet. Robin Williams var ju från en helt annan humoristisk skola (bättre) än sådana som Kevin Hart kommer från.
Citera
2017-12-15, 16:36
  #14
Medlem
Gregory.Houses avatar
Wow det var länge sedan man såg originalet. Tror att det kommer bli helt ok film men inget mer. Man har så låga förväntningar på nya filmer.
Citera
2017-12-16, 22:40
  #15
Medlem
BarryHeros avatar
Wow denna film har hittills fått lysande recensioner:

Citat:
Jumanji: Welcome to the Jungle uses a charming cast and a humorous twist to offer an undemanding yet solidly entertaining update on its source material.

https://www.rottentomatoes.com/m/jum..._to_the_jungle
Citera
2017-12-17, 09:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Wow denna film har hittills fått lysande recensioner:



https://www.rottentomatoes.com/m/jum..._to_the_jungle
Lex Star Wars? HaHallå?
Citera
2018-01-04, 14:34
  #17
Avstängd
Helt otroligt kass film, måste ha skrattat max 2 gånger. Antagonisten var så menlös och underutvecklad.
Kritiker i USA måste vara helt pantade eller mutade.
Citera
2018-01-24, 15:26
  #18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Filmen ligger fortfarande på biotoppen i USA och har hittills spelat ni över 769 miljoner dollar
Citera
2018-01-24, 20:34
  #19
Medlem
Jonipoons avatar
Positivt överraskad av denna film.

Först och främst förtjänar den en stor eloge för att den respekterar den första filmen från 1995. Istället för att bara vara en typisk Hollywood-reboot som ignorerar allt från tidigare filmer, så bygger denna film vidare på historien och känns trovärdig rent "lore"-mässigt. Detta är extremt ovanligt nuförtiden, och gjorde mig glad.

För det andra så är filmen faktiskt rolig. Särskilt Kevin Hart (som jag aldrig tyckt varit rolig tidigare) och Jack Black sticker ut och skämten landar mer ofta än sällan.

En annan sak som är mycket trevligt med denna film är att det är den första komedin jag sett på måååååååååånga år från Hollywood som använder sig av klassisk orkestermusik som soundtrack. Seriöst, jag trodde den tiden var förbi, men detta bidrog till att filmen kändes genuin och "äkta". På 90-talet t.ex. hade i princip ALLA komedifilmer klassisk orkestermusik, men på 2000-talet så försvann detta och alla amerikanska komedier började använda modern pop- och rockmusik. Det förstörde stämningen.

Och på tal om "äkta", så är denna filmen inte rädd för att visa äkta känslor. Utan att spoila handlingen så kan jag säga att filmen, trots att det är en komedi, är full av allvarliga scener som INTE förstörs av något random skämt i slutet (vilket är väldigt vanligt i dagens filmer, särskilt Marvel).

Storymässigt, vad ska man säga? Den är simpel, men so what? Det är för sjutton en familjekomedi, vad mer ska man förvänta sig? Box office-resultatet och det relativt höga betyget från proffskritiker talar sitt klarspråk - folk gillar filmen.
Citera
2018-01-24, 20:46
  #20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Positivt överraskad av denna film.

Först och främst förtjänar den en stor eloge för att den respekterar den första filmen från 1995. Istället för att bara vara en typisk Hollywood-reboot som ignorerar allt från tidigare filmer, så bygger denna film vidare på historien och känns trovärdig rent "lore"-mässigt. Detta är extremt ovanligt nuförtiden, och gjorde mig glad.

För det andra så är filmen faktiskt rolig. Särskilt Kevin Hart (som jag aldrig tyckt varit rolig tidigare) och Jack Black sticker ut och skämten landar mer ofta än sällan.

En annan sak som är mycket trevligt med denna film är att det är den första komedin jag sett på måååååååååånga år från Hollywood som använder sig av klassisk orkestermusik som soundtrack. Seriöst, jag trodde den tiden var förbi, men detta bidrog till att filmen kändes genuin och "äkta". På 90-talet t.ex. hade i princip ALLA komedifilmer klassisk orkestermusik, men på 2000-talet så försvann detta och alla amerikanska komedier började använda modern pop- och rockmusik. Det förstörde stämningen.

Och på tal om "äkta", så är denna filmen inte rädd för att visa äkta känslor. Utan att spoila handlingen så kan jag säga att filmen, trots att det är en komedi, är full av allvarliga scener som INTE förstörs av något random skämt i slutet (vilket är väldigt vanligt i dagens filmer, särskilt Marvel).

Storymässigt, vad ska man säga? Den är simpel, men so what? Det är för sjutton en familjekomedi, vad mer ska man förvänta sig? Box office-resultatet och det relativt höga betyget från proffskritiker talar sitt klarspråk - folk gillar filmen.
Kul.

Har varit mycket skeptisk men blir nog en titt till slut.
Citera
2018-03-06, 23:59
  #21
Medlem
BigFatCones avatar
The Breakfast Club: The Game - 2017 Jumanji Edition
Co-Op ONLY!

Den var ju kul och trevlig och alla lärde sig goda läxor. Ypperlig äventyrsfilm för hela familjen. Kan inte heller påstå att dom sket på den förra filmen. Tror att man hade kunnat göra ett kul riktigt co-op-spel av det här. Also Karen Gillan.

7 magiska TV-spel av 10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback