Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-16, 03:45
  #37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Snarare så är Anakin antingen ett dåligt exempel eller ett utmärkt exempel.
Anakin har nämligen precis samma problem som Rey, att de är Mary Sue/Marty Sue, superhjältar som är experter på allt och vars enda "svaghet" är någonting om deras familj i deras backstory som egentligen inte betyder någonting utan bara finns där för att någon hoppats att en backstory skulle vara nog för att göra dem till intressanta karaktärer.

Det finns ett skäl till att Star Wars-nördar generellt anser att just filmen med superpowerAnakin är totalt skit....

Så att peka på att Rey skulle vara en intressant och bra karaktär bara för att Anakin är det innebär bara att man har snöat in på fel sak och helt missat att Anakin var lika illa....


Ja du har rätt, jag menade att det var ett dåligt exempel av mig eftersom jag skrev att Rey är t o m mer OP än prequel-Anakin, vilket är lite tveksamt i den första filmen.

Fredrik Strages recension av den nya filmen säger: "blir lika trött som jag på att hjältinnan Rey klarar av precis allt utan att, som tidigare protagonister i serien, behöva träna" vilket jag tyckte var underhållande, jag brukar hålla med honom. Fast sen förstör han det när han säger att Rogue One är kanske t o m bättre än Empire.. (Jag tyckte Rogue One var tråkig, inte lika dålig som episod 1-3 men betydligt sämre än TFA eller return of the jedi)
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback