Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-04, 17:18
  #1
Medlem
Tja flashback! Tänkte hoppa på en tbol kur och har lite funderingar, nej inge inject så håll det snacket utanför tack.

Lutar mot att det kommer se ut något sånt här:

80/50 tbol delat upp på 40mg 2ggr om dagen med 12h mellanrum
25/50 proviron delat upp 25mg 2ggr om dagen med 12h mellanrum

PCT så tänkte jag köra:

40/40/20/20 nolva
100/100/50/50 clomid

Mina funderingar är dock dessa:

Vad tycks om doseringarna? Jag är inte ovan vid preparat och 110kg tung, är 80mg tbol för mycket? Sett de flesta kör 40-80 en del även 100 så tänkte att 80 borde passa mig. Läst olika gällande hur länge man kan ligga på, de vanligaste verkar vara just 50 dagar men läst att om det känns bra i kroppen så kan man köra på till 60-70 dagar utan större risk så länge man sköter sig med vattenintag, undvikande av alkohol, äta vettigt osv, åsikter på det?

Räcker 25x2 proviron om dagen eller ska man bumpa upp det till 50x2? Kanske även sänka till 12.5x2? Många tycker olika här.

Sett många delade meningar om nolva och clomid men sen sett många säga att kombinera dem i denna dosering är "better safe than sorry", åsikter på det?

Räcker det med att ta nolva/clomid 1 gång om dagen eller ska man dela upp det? Verkar som att många är överens om att 1 gång om dagen räcker bra.

Sen att tbol inte aromatiserar verkar göra arimidex/aromasin onödigt under kur men undrar då ska man slänga in något sådant på PCTn?

Eftersom jag saknar inject testokälla så har jag läst mycket om SARMs och traditionella testoboosters, SARMs verkar dock vara väldigt svårt få tag på i sverige, vanliga boosters som tribulus sägs vara bortkastade pengar men där sett argument att om man har nedsatt produktion som tex vid denna kur så kan det hjälpa en aning, vad tror ni om det? Nån som har nån bra info eller erfarenhet gällande vanliga boosters som kan ha en liten effekt i sådan här situation?

I en sån här "snäll" kur så sägs det inte behövas leverskydd, men även sett mycket där gällande "better safe than sorry" mentalitet, det föreslås tex ALA som är lätt få tag på, vad mer skulle man kunna ta om man ville vara lite säker?

Tror det täcker det mesta, ber om ursäkt för formateringen och om några av mina frågor är korkade, gjort så gott jag kan läsa på men många verkar tycka olika och trådar från 2005 från diverse sidor känns inte så tryggt gå efter 2017, tack för hjälpen i förväg!
Citera
2017-12-04, 17:36
  #2
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag antar att det är första eller bland de första kurerna då du endast vill köra orala, men samtidigt skriver du att du inte är ovan vid preparat. Och om du nu inte är ovan med preparat, hur resonerar du kring doseringen? För jag tycker det är på tok för högt.

Vad är din bakgrund? Och syftet med kuren? Jag tycker hela upplägget ser bananas ut.
Citera
2017-12-04, 18:06
  #3
Medlem
Är en av de första jo men anledningen varför jag vill köra oralt är för jag bland annat inte klarar av nålar. Med ovan menade jag att jag kört några "svammel" orala för några år sen, gick då efter vad polare hade för info och typ "yolo", den här gången vill jag göra det lite mer påläst. Bakgrund är on/off träning med viktproblem, rätt stor och stark med svårt hålla i en diet, har nu deffat ner mig rätt bra och vill lägga på mig lean massa, tbol verkar vara ett bra oralt alternativ då.

Tycker att du kommer med massa frågor istället för att svara på mina, inte det jag är ute efter, om du tycker det ser bananas ut så kom då med råd istället.
Citera
2017-12-04, 18:23
  #4
Medlem
En annan sak jag glömde tillägga, bör jag ta proviron i samband med PCTn eller ska jag lägga av samtidigt som jag slutar med tbol?
Citera
2017-12-04, 19:43
  #5
Medlem
du bör läsa på mer när du uppenbarligen inte fattar så enkla saker som att tribulus inte hjälper dig ett skit när du tillför exogena hormoner....

du har ingen jävla aning om vad du håller på med just nu..

vet inte ens vart jag ska börja att försöka förklara saker för dig
Citera
2017-12-04, 21:06
  #6
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasRichRip
Är en av de första jo men anledningen varför jag vill köra oralt är för jag bland annat inte klarar av nålar. Med ovan menade jag att jag kört några "svammel" orala för några år sen, gick då efter vad polare hade för info och typ "yolo", den här gången vill jag göra det lite mer påläst. Bakgrund är on/off träning med viktproblem, rätt stor och stark med svårt hålla i en diet, har nu deffat ner mig rätt bra och vill lägga på mig lean massa, tbol verkar vara ett bra oralt alternativ då.

Tycker att du kommer med massa frågor istället för att svara på mina, inte det jag är ute efter, om du tycker det ser bananas ut så kom då med råd istället.

Jag vill ge kvalitativa svar, steroider är komplicerade och jag tror du också vill ha bra svar och inte bara lite ryggdunkande. Därav jag frågar lite. Det finns många förstå-sig-påare som kommer ge massa skitdumma tips som egentligen inte förstår någonting.

Hursomhelst, mitt korta svar är att OT är jävligt nice. Den enda orala steroiden som kan tänkas köras utan inject, även om jag och många andra tycker inject är ett måste för att hålla hälsan på en vettig nivå i långa loppet. Jag tycker även din PCT är bra stark, du kan säkert nästan halvera den i styrka. Nolvan räcker absolut med 40 mg första veckan, och clomiden vet jag inte ens om det är nödvändigt.

Något annat viktigt är att köpa ett vettigt märke, speciellt PCT-grejerna. Fakes på OT förekommer också även om det inte är det vanligaste preppet att förfalska.
Citera
2017-12-04, 21:07
  #7
Medlem
Suck, ska det vara så svårt att svara på de frågor man har istället för att kritisera så negativt? Kan inte vara så ute och cykla då många kört denna/liknande kur på flera forum med framgång.
Citera
2017-12-04, 21:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag vill ge kvalitativa svar, steroider är komplicerade och jag tror du också vill ha bra svar och inte bara lite ryggdunkande. Därav jag frågar lite. Det finns många förstå-sig-påare som kommer ge massa skitdumma tips som egentligen inte förstår någonting.

Hursomhelst, mitt korta svar är att OT är jävligt nice. Den enda orala steroiden som kan tänkas köras utan inject, även om jag och många andra tycker inject är ett måste för att hålla hälsan på en vettig nivå i långa loppet. Jag tycker även din PCT är bra stark, du kan säkert nästan halvera den i styrka. Nolvan räcker absolut med 40 mg första veckan, och clomiden vet jag inte ens om det är nödvändigt.

Något annat viktigt är att köpa ett vettigt märke, speciellt PCT-grejerna. Fakes på OT förekommer också även om det inte är det vanligaste preppet att förfalska.

Är andromedica, alpha pharma och osaka hormone ok märken? Vilken skulle man kanske föredra?
Citera
2017-12-04, 21:50
  #9
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasRichRip
Suck, ska det vara så svårt att svara på de frågor man har istället för att kritisera så negativt? Kan inte vara så ute och cykla då många kört denna/liknande kur på flera forum med framgång.

Även om det verkar drygt får du tänka att folk faktiskt vill dig väl. Tänk att alla som lyckas med en kur vill gärna stoltsera med resultaten, och de som misslyckas och får otäcka biverkningar hör man aldrig av. 80 mg orala är starkt, så är det bara. Försök ta in så många åsikter du kan och plugga på ordentligt innan du tar ett beslut, det kommer göra dig gott även om det låter tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av DallasRichRip
Är andromedica, alpha pharma och osaka hormone ok märken? Vilken skulle man kanske föredra?

Alpha Pharma är bra, det ska du definitivt ha på allt om du har möjlighet. Eller i alla fall PCT-grejerna. Osaka Hormone "ska" vara bra men jag kan säga med 100% säkerhet att en av de större shopparna levererat fakes via det märket, tyvärr. Andromedica vet jag inget om men det låter som något UG.

AP har en skrapkod där du kan verifiera äktheten på deras hemsida.
Citera
2017-12-04, 23:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DallasRichRip
Suck, ska det vara så svårt att svara på de frågor man har istället för att kritisera så negativt? Kan inte vara så ute och cykla då många kört denna/liknande kur på flera forum med framgång.


det är inte svårt alls, jag kan säga exakt vad jag tycker du ska göra..

däremot så vill jag slippa ha dig gråtandes i mitt knä när du sitter med biverkningar och du inte har en jävla aning om vad som har gått fel eller hur du ska fixa det för att du åter igen inte har någon jävla aning om vad du håller på med

om du är smart så skaffar du dig kunskaper inom området så att du LÄR DIG AV DINA MISSTAG för misstag kommer du göra det lovar jag dig och då slipper du göra om dom, men om du bara hoppar på en kur som har gjorts hundra gånger och du får oönskade biverkningar eller till och med oönskade effekter av preppet för det finns det gott om också så står du där och undrar vad fan som är fel

då har vi dig här än en gång med ospecifika frågor, luddig info om dig och ditt bagage och förväntas säga åt dig vad du ska göra för du har ingen jävla aning...

nej tack jag har tillräckligt i mitt liv för att slippa ta hand om ditt

du har liksom inte ens läst hur du lägger upp en kurmall och det är 4 minuter av ditt liv..

misstänker att johnny en polare på gymmet har gett dig detta kur förslag eller så har du googlat oral kur med få biverkningar och fått en träff på google sen la du upp denna tråden

du har heller inte ens läst riktlinjerna.. detta ska vara placerat i nybörjar tråden ingen annan stans då det inte är en fullständig kur mall och du verkar inte ha några ambitioner om att skriva en kur rapport heller... du kan ju åtsminstånde visa den respekten emot människor som ska hjälpa dig
__________________
Senast redigerad av Max-gainz 2017-12-04 kl. 23:24.
Citera
2017-12-05, 11:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
det är inte svårt alls, jag kan säga exakt vad jag tycker du ska göra..

däremot så vill jag slippa ha dig gråtandes i mitt knä när du sitter med biverkningar och du inte har en jävla aning om vad som har gått fel eller hur du ska fixa det för att du åter igen inte har någon jävla aning om vad du håller på med

om du är smart så skaffar du dig kunskaper inom området så att du LÄR DIG AV DINA MISSTAG för misstag kommer du göra det lovar jag dig och då slipper du göra om dom, men om du bara hoppar på en kur som har gjorts hundra gånger och du får oönskade biverkningar eller till och med oönskade effekter av preppet för det finns det gott om också så står du där och undrar vad fan som är fel

då har vi dig här än en gång med ospecifika frågor, luddig info om dig och ditt bagage och förväntas säga åt dig vad du ska göra för du har ingen jävla aning...

nej tack jag har tillräckligt i mitt liv för att slippa ta hand om ditt

du har liksom inte ens läst hur du lägger upp en kurmall och det är 4 minuter av ditt liv..

misstänker att johnny en polare på gymmet har gett dig detta kur förslag eller så har du googlat oral kur med få biverkningar och fått en träff på google sen la du upp denna tråden

du har heller inte ens läst riktlinjerna.. detta ska vara placerat i nybörjar tråden ingen annan stans då det inte är en fullständig kur mall och du verkar inte ha några ambitioner om att skriva en kur rapport heller... du kan ju åtsminstånde visa den respekten emot människor som ska hjälpa dig

Som sagt, någon aning måste jag ju ha eftersom denna kur är väldigt populär och gjorts med framgång hur många gånger som helst.

Aha så du har tillräckligt stå i men orkar ändå sitta på fb och hacka på folk som lägger upp trådar med frågor? Ser ditt namn dyka upp ofta och du är alltid offensiv och negativ, får lite "my way or the highway" attityd känsla av dig.

Nej vet inte vad kurmall är, bara sett hur andra lagt upp sina trådar och gjorde något liknande, ingen aning om att det var regler kring det hela, my bad ursäkta mig.

Har för mig jag såg en sån tråd jo men tänkte då att göra en egen så får jag fler visningar och mer hjälp med just mina frågor, om det inte hade varit okej tänkte jag att en moderator hade kunna ta bort min tråd och be mig göra den i just den nybörjartråden men det har inte skett så dem kan ju inte hålla med dig då.
Citera
2017-12-05, 12:13
  #12
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasRichRip
Som sagt, någon aning måste jag ju ha eftersom denna kur är väldigt populär och gjorts med framgång hur många gånger som helst.

Aha så du har tillräckligt stå i men orkar ändå sitta på fb och hacka på folk som lägger upp trådar med frågor? Ser ditt namn dyka upp ofta och du är alltid offensiv och negativ, får lite "my way or the highway" attityd känsla av dig.

Nej vet inte vad kurmall är, bara sett hur andra lagt upp sina trådar och gjorde något liknande, ingen aning om att det var regler kring det hela, my bad ursäkta mig.

Har för mig jag såg en sån tråd jo men tänkte då att göra en egen så får jag fler visningar och mer hjälp med just mina frågor, om det inte hade varit okej tänkte jag att en moderator hade kunna ta bort min tråd och be mig göra den i just den nybörjartråden men det har inte skett så dem kan ju inte hålla med dig då.

Agget kommer nog från att du föreslår en rätt så kraftig kur samtidigt som du påstår att det är en "snäll" kur, samt att du inte verkar ha speciellt mycket kunskap. Jag tror du underskattar steroiderna lite och jag är övertygad om att du kommer få riktigt bra resultat på bara halva dosen. 80 mg orala i 50 dagar, eller t o m 60-70 dagar som du nämnde, är inte en snäll kur.

Om jag nu skulle säga åt dig att låta bli vet ju både du och jag att det inte kommer bli så, så om du nu verkligen vill köra en kur så är det vettigt att köra en 40/50 kur med nolvadex-only som PCT. Dubbel dos ger inte dubbelt så bra resultat. Och du vet knappt hur du reagerar så det är inte alls en bra idé att hoppa på monsterdoser.

ALA kan du skita i, tribulus också. Helt värdelöst. Och tycker du nu att doserna känns löjligt så säger jag såhär; TESTA det här först så kan du höja doserna sen. Och jag upprepar det jag skrev tidigare, alla de som preppar som råkat ut för tråkiga biverkningar, de skriver såklart aldrig om det. Alla rapporter kommer bara från folk som inte råkat ut för biverkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback