Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-04, 17:01
  #1
Medlem
Finns en liknande tråd i fotbollsforumet.

Det handlar om att lista ut vilken spelare som beskrivs.

Regler:
1. En ledtråd per dag tills någon kommer på det.
2. Spelaren måste ha spelat i ett av följande ligor någon gång i karriären: KHL, NHL, Elitserien och Allsvenskan.
3. Spelaren behöver inte vara aktiv.
4. Den som listar ut den eftersökta spelaren tar över, om inget skrivs inom 24 timmar så är det fritt fram.

Jag börjar:
Spelaren jag söker började sin karriär utanför sitt hemland, men det varade inte länge innan han fick hemlängtan.
Är odraftad men har spelat för ett NHL-lag. Var bäst betald i sitt hemland en gång i tiden. Hans farsa gör en del ljud.
Citera
2017-12-04, 17:52
  #2
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Finns en liknande tråd i fotbollsforumet.

Det handlar om att lista ut vilken spelare som beskrivs.

Regler:
1. En ledtråd per dag tills någon kommer på det.
2. Spelaren måste ha spelat i ett av följande ligor någon gång i karriären: KHL, NHL, Elitserien och Allsvenskan.
3. Spelaren behöver inte vara aktiv.
4. Den som listar ut den eftersökta spelaren tar över, om inget skrivs inom 24 timmar så är det fritt fram.

Jag börjar:
Spelaren jag söker började sin karriär utanför sitt hemland, men det varade inte länge innan han fick hemlängtan.
Är odraftad men har spelat för ett NHL-lag. Var bäst betald i sitt hemland en gång i tiden. Hans farsa gör en del ljud.
Linus Klasen?
Citera
2017-12-04, 17:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Linus Klasen?

Korrekt.
Han började sin karriär med universitetshockey i Kanada men flyttade ett år senare till moderklubben Huddinge. Hans farsa är trummis. Spelade 4 matcher för Predators innan han skrev på för Malmö.
Citera
2017-12-04, 18:13
  #4
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Korrekt.
Han började sin karriär med universitetshockey i Kanada men flyttade ett år senare till moderklubben Huddinge. Hans farsa är trummis. Spelade 4 matcher för Predators innan han skrev på för Malmö.
Då kör väl jag då:
Bagarson som har en unik trippel i Sverige. Efter sin spelarkarriär har han försökt bli en maktfaktor men hittills misslyckats med att sätta kronan på verket.
Citera
2017-12-04, 19:19
  #5
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Då kör väl jag då:
Bagarson som har en unik trippel i Sverige. Efter sin spelarkarriär har han försökt bli en maktfaktor men hittills misslyckats med att sätta kronan på verket.

Markus Näslund?
Citera
2017-12-04, 19:28
  #6
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Då kör väl jag då:
Bagarson som har en unik trippel i Sverige. Efter sin spelarkarriär har han försökt bli en maktfaktor men hittills misslyckats med att sätta kronan på verket.

Säger Fredrik Stillman, men lite osäker på om han är bagarson..?
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2017-12-04 kl. 19:32.
Citera
2017-12-04, 19:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Då kör väl jag då:
Bagarson som har en unik trippel i Sverige. Efter sin spelarkarriär har han försökt bli en maktfaktor men hittills misslyckats med att sätta kronan på verket.
Jörgen Jönsson?
Citera
2017-12-04, 20:57
  #8
Medlem
welcometorealitys avatar
Niklas Kronwall
Citera
2017-12-04, 21:00
  #9
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Nej,nej,nej. Inte Näslund, Stillman, Jönsson eller Kronwall.

Den unika trippeln består visserligen av guld men inget är taget med Tre Kronor, där har han bara spelat två gånger. Det senaste guldet är dock taget i blågult. Det första fick han Kämpa sig till men det andra fick han i smoking. Som liten palt sprang han i pappas bageri, huruvida det bakades pitabröd där förtäljer dock inte historien. Som spelare spelade han med ett eget trademark på tröjan.
Citera
2017-12-04, 21:44
  #10
Medlem
BallaKlavas avatar
Leif R Carlsson?
Citera
2017-12-04, 22:21
  #11
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Leif R Carlsson?
Yes!
Hans egna trademark var att han hade en ring runt R:et på tröjan. Den unika trippeln är att han är den ende som vunnit SM-guld med tre olika klubbar, han kämpade till sig ett i MoDo (Kempehallen) tog ett med AIK i smoking (Smokinglirarna) och ett med SSK (blågult). Han försökte bli en maktfaktor (heter numera Leif Maght) men har misslyckats med att sätta kronan (Crowns) på verket. Liten palt och pitabröd syftade på att han är från Piteå.

BallaKlavas tur.
Citera
2017-12-05, 01:15
  #12
Medlem
BallaKlavas avatar
Palt!!! Då kör vi nästa.

Numera verkligen pensionerad som spelare. Aktiv som tränare. Finfin meritlista med bl a 1 VM-guld och 2 SM-guld. Skapade uppeldade tidningsrubriker utanför isen under sångbesök i sagoland.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback