Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-04, 16:04
  #13
Medlem
MP är fullständigt verklighetsförnekande så de skulle jag aldrig kunna rösta. Oavsett om det gäller miljöpolitik eller annan politik.
Citera
2017-12-04, 17:21
  #14
Medlem
Returpappers avatar
Det är ingen val utan pest eller kolera. Man kan alltid avstå när det bara finns skitalternativ. Men nu är det ju som tur är inte så illa.
Citera
2017-12-04, 17:27
  #15
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
MP är fullständigt verklighetsförnekande så de skulle jag aldrig kunna rösta. Oavsett om det gäller miljöpolitik eller annan politik.

Men Centern har blivit extremliberala men tiden ekonomiskt Joakim von Anka. Dom var halvsossar en gång i tiden när det var ett parti för småbrukande fattiga bönder. Ett totalt förvandlat parti, kapat av stureplansprofiler som ville åt kassan. Lite som Posener och Jisander et consortes.
Citera
2017-12-04, 17:33
  #16
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stinajespersson
om du var ett av de barnen då? glöm inte snälla att alla är människor
De "barnen" är ofta 30+ och förövrigt så är inte alla lika värda. Då finns det ju ingen mening med att vara en bra människa, en massmördare är ju ändå värd lika mycket.
Citera
2017-12-04, 17:36
  #17
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Jag hade skitit i att rösta, eftersom miljöpolitik i Sverige är en ickefråga.

Man kan inte påverka klimatet i Sverige. Vi kan inte göra någonting för att göra en positiv eller negativ inverkan.
Detta.

Mer behöver inte sägas.
Citera
2017-12-04, 17:49
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stinajespersson
Vilka hade ni röstat på C eller MP utifrån enbart deras miljöpolitik, och varför?

När det gäller offentliga är miljö idag ett självspelande piano. Miljöarbetet drivs av alla partier mer eller mindre.

När det gäller privata och näringslivet har egentligen ingen av partierna en hållbar miljöpolitik. Med hållbar miljöpolitik menar jag att man samtidigt inte knäcker landsbygden eller någon näringsgren. Enbart beskatta bort miljöbovar är ingen lösning. Förbjuda bort miljöbovar är inte heller någon lösning.

Dessutom måste man lösa infrastruktur innan man kan börja ställa krav på bilar. Sanningen är dock att vi inte har kapacitet att helt gå över till elbilar. Lika lite som vi har kapacitet att få alla som kör bil att åka buss istället.

När det gäller jordbruk så är de i framkant och har gjort stora miljöförändringar. Det som är kvar är problemen att lösa övergödning (framförallt fosfor). Och det är inte så lätt.

Miljöbollen är i rullning. Jag ser inte att något av partierna självmant kan göra det bättre. Och som någon annan skrivit så är vi mycket beroende av omvärlden. Visst, MP vinner några extra röster på vara "duktigast i klassen". Hade de inte fått några segrar i regeringen hade partiet varit nerlagt efter nästa val.

Centern är som parti överspelat. Behövs inget bondeparti i dagens samhälle. MP som parti är överspelat. Säldöden som var MP:s genombrott i politiken vet vi idag var ett virus, inte miljöorsak.

Dessutom är klimathotet en stor bluff. Finns ingen korrelation mellan CO2 och uppvärmning i den ordningen. Tvärtom finns däremot i historisk väderfakta. Först kommer uppvärmning sen kommer CO2. Vi har haft mycket värmare på jorden flera gånger utan att ha haft industri och bilar.
Citera
2017-12-04, 19:55
  #19
Medlem
KalleXs avatar
Båda är emot kärnkraft trots att de vet att det är det enda som kan lösa klimatproblemet.
-Alltså hade jag inte röstat på någon av dem.
Citera
2017-12-06, 03:03
  #20
Medlem
Det beror väl på hur man definierar "miljöpolitik" och "miljö".

För mig är en god miljö att kunna strosa omkring i en park i kvällningen utan att vara rädd för att bli rånad eller våldtagen av ungdomsgäng med "mörka kläder".

Så nej, inte Mp.
Citera
2017-12-06, 05:04
  #21
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Har ju inget med miljöpolitiken att göra dock
Nu är ju klimathotet en stor jävla bluff med syftet att styra folk och pengar med. Men om vi bortser från det.
Jodå, väldigt mycket faktiskt.
Energimässigt så konsumerar en genomsnittsmänniska från MENA säkert 100 ggr så mycket energi här i Sverige än i sitt hemland. Det man pratar om är det ekologiska avtrycket. Sök på det.
Och Sveriges absurda massinvandring kostar fruktansvärt mycket pengar. Lågt räknat flera hundra miljarder per år. För bara småslantar av dessa pengar kan Sverige hjälpa till med reningsutrustning till skitländer som Kina, Indien t.ex som per krona ger tusenfalt kontra meningslösa dyra miljöprojekt här i Sverige.


OnT/ Inget av dom. SD är idag det klart miljövänligaste partiet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback