Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-04, 13:47
  #1
Medlem
Hej! Har träffat en potentiell framtida man i över 2 månader. Eller vi har hörts dagligen i över 2 månader men pga av olika liv och barn, jobb och lite distans så har vi bara kunnat setts tre gånger.

Jag upplever att när vi ses så är känslan att han verkligen gillar mig. Han skämmer nästan bort mig. Bland annat så lägger han handen på mitt ben när vi sitter i soffan och vill hålla handen. När jag pratar och tittar på honom så ler han och med hela ansiktet och ögonen dessutom. Han pussar mig flera gånger när vi skiljs åt, han ska ligga och prata en massa och fråga saker om mig efter sex trots att han är supertrött. Han är mån om att jag ska komma när vi har sex, bjuder på frukost dagen efter och ja listan kan göras lång! Jag känner mig så trygg med honom när vi ses.

Men vår kontakt när vi inte ses har blivit mindre. Vi sågs förra veckan och efter det hördes vi samma dag fast måååånga timmar senare. Han har alltid hört av sig snabbt efter träffarna annars men nu var det jag som gjorde det. Inget konstigt med det såklart. Sen tog det lite mer än två dygn så hörde han av sig och frågade hur det var och hur mina barn mådde och vad vi gjorde. Vi hördes lite dagen efter det och han berättade och öppnade upp sig om en sak som hände i hans skola i veckan och då frågade jag en följdfråga och skrev om min dag och sen tog det mer än 24 timmar innan han svara och då svarade han kort på hur det hade gått och sen bara hoppas första advent varit bra och sov gott. Ingenting om hur jag hade haft det under dagen eller så? Men för mig gör det inget om kontakten när vi inte ses blir mindre för vi har redan hörts varje dag i över 2 månader och han har sagt till mig att han inte är bra på att skriva för att man inte får något sagt. Men är det inte ett varningstecken när han inte frågar något tillbaka eller så? Och när han är mer kort i kontakten?

ELLER ska jag fokusera på handlingarna när vi ses istället? Hur hade ni gjort? Skulle ni fråga lite försiktigt längre fram i veckan om hans intrsesse har svalnat om han inte vill fortsätta eller ska jag bara "vänta ut" honom?

Tack på förhand!

/Linda
Citera
2017-12-04, 13:58
  #2
Medlem
Matsu-sans avatar
Kärlek skapar paranoia. Slappna av, lite distans på några timmar är helt i sin rätt. Ni har trots allt pratat oavbrutet i flera månader.
Citera
2017-12-04, 13:59
  #3
Medlem
Nej, du ska bara vara glad för att han har ett liv. Eller tja, åtminstone börjat skaffat ett nu då han tydligen ska ha snackat med dig varenda dag i två månader.

Du borde försöka göra detsamma istället för att överanalysera.
Citera
2017-12-04, 13:59
  #4
Medlem
Helt klart träffarna. Jag är själv väldigt dålig på att umgås med folk via textmeddelanden, det blir så stelt och krävande. Att prata i telefon är också rätt jobbigt. Jag tror att det är rätt vanligt att känna som mig, framförallt av killar. Tjejer är bättre på det där.

Dock tycker jag ändå att han av artighetsskäl borde anstränga sig lite mer, svara snabbare och mer intresserat.
Citera
2017-12-04, 14:06
  #5
Medlem
Tack för allas svar! Så jag ska bara vänta ut honom tycker ni? Inte fråga om det typ håller på rinner ut i sanden om vi inte hörs i veckan?
Citera
2017-12-04, 14:39
  #6
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brabra85
Tack för allas svar! Så jag ska bara vänta ut honom tycker ni? Inte fråga om det typ håller på rinner ut i sanden om vi inte hörs i veckan?
Det här är fjärde tråden du startar om samme man och ert dejtande.
Du behöver fokusera på din egen osäkerhet. Han vill ha en vuxen kvinna, inte en förvuxen fjortis.
I all välmening
Citera
2017-12-04, 18:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det här är fjärde tråden du startar om samme man och ert dejtande.
Du behöver fokusera på din egen osäkerhet. Han vill ha en vuxen kvinna, inte en förvuxen fjortis.
I all välmening

Tack allt grundar sig i att jag har blivit så enormt sårad av tidigare killar det är därför jag är hyper när jag träffar någon ny men jag jobbar på det.

Jag skrev till honom nu och frågade om vi skulle ses snart igen. Det är ett stort steg för mig att vara så modig haha så vi får se vad han svarar.
Citera
2017-12-04, 23:09
  #8
Medlem
Kuypers avatar
Träffarna. Bättre att lära känna varandra och samtala då än att överkonversera via telefon/sms.
Citera
2017-12-05, 02:19
  #9
Medlem
Brunbeverns avatar
Jag brukar se det såhär. Telefon och sånt är för att hålla kontakten, medan träffar är för att ta kontakten ett steg vidare.
Citera
2017-12-05, 04:24
  #10
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brabra85
Tack allt grundar sig i att jag har blivit så enormt sårad av tidigare killar det är därför jag är hyper när jag träffar någon ny men jag jobbar på det.

Jag skrev till honom nu och frågade om vi skulle ses snart igen. Det är ett stort steg för mig att vara så modig haha så vi får se vad han svarar.

Hej,

Han kanske saknar den typen av initiativ. Om han varit "på" fram till nu, kanske han vill se det från dig också?

Lägg din hand på hand knä, laga lite frukost etc. 🙂
Citera
2017-12-13, 06:41
  #11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brabra85
Hej! Har träffat en potentiell framtida man i över 2 månader. Eller vi har hörts dagligen i över 2 månader men pga av olika liv och barn, jobb och lite distans så har vi bara kunnat setts tre gånger.

Jag upplever att när vi ses så är känslan att han verkligen gillar mig. Han skämmer nästan bort mig. Bland annat så lägger han handen på mitt ben när vi sitter i soffan och vill hålla handen. När jag pratar och tittar på honom så ler han och med hela ansiktet och ögonen dessutom. Han pussar mig flera gånger när vi skiljs åt, han ska ligga och prata en massa och fråga saker om mig efter sex trots att han är supertrött. Han är mån om att jag ska komma när vi har sex, bjuder på frukost dagen efter och ja listan kan göras lång! Jag känner mig så trygg med honom när vi ses.

Men vår kontakt när vi inte ses har blivit mindre. Vi sågs förra veckan och efter det hördes vi samma dag fast måååånga timmar senare. Han har alltid hört av sig snabbt efter träffarna annars men nu var det jag som gjorde det. Inget konstigt med det såklart. Sen tog det lite mer än två dygn så hörde han av sig och frågade hur det var och hur mina barn mådde och vad vi gjorde. Vi hördes lite dagen efter det och han berättade och öppnade upp sig om en sak som hände i hans skola i veckan och då frågade jag en följdfråga och skrev om min dag och sen tog det mer än 24 timmar innan han svara och då svarade han kort på hur det hade gått och sen bara hoppas första advent varit bra och sov gott. Ingenting om hur jag hade haft det under dagen eller så? Men för mig gör det inget om kontakten när vi inte ses blir mindre för vi har redan hörts varje dag i över 2 månader och han har sagt till mig att han inte är bra på att skriva för att man inte får något sagt. Men är det inte ett varningstecken när han inte frågar något tillbaka eller så? Och när han är mer kort i kontakten?

ELLER ska jag fokusera på handlingarna när vi ses istället? Hur hade ni gjort? Skulle ni fråga lite försiktigt längre fram i veckan om hans intrsesse har svalnat om han inte vill fortsätta eller ska jag bara "vänta ut" honom?

Tack på förhand!

/Linda

Det är väldigt typiskt tjejer att vara så nyfikna på vad som rör sig i mannens huvud att man försöker tolka ut svar kring detta från de mest långsökta detaljer. Om en kille inte hör av sig på ett tag kan det bero på vilka omständigheter som helst. Sen är det också så att allt i livet fluktuerar upp och ner. Kanske var hans intresse säg -7% lägre den dagen men det behöver inte vara en katastrof, för det behöver inte vara en permanent trend utan något som kanske svingar upp till plus 16% efter bara någon varm blick eller trevlig kommentar. Ni vet väl att ni är intresserade av varann och isåfall har ni alla möjligheter att göra er relation precis så perfekt som ni har tid och råd till.

Och ja, det är aldrig fel att fråga det du undrar om. Så fråga det! Var bara försiktig så att du inte formulerar din fråga så att den kan uppfattas som anklagande.
Citera
2017-12-13, 06:42
  #12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det här är fjärde tråden du startar om samme man och ert dejtande.
Du behöver fokusera på din egen osäkerhet. Han vill ha en vuxen kvinna, inte en förvuxen fjortis.
I all välmening

En del är osäkra och det kan man inte hjälpa. Är man osäker så är det klokast att fråga. Bara då kan man på sikt minska sin osäkerhet.

Det värsta man kan göra är att låtsas att man är på ett sätt som man inte är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback