Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-01, 03:25
  #37
Medlem
Delicatobollen innehåller billiga skräpfetter som gör kroppen sjuk med tiden.

En äkta chokladboll har lite dyrare och bättre innehåll dvs ÄKTA SMÖR.
Stor skillnad.

De flesta säljer billiga skräpbollar som jag kallar dom.
cafeer kan ta 35 spänn för en kemisk margarinboll för att folk i sverige är så okunniga eller skiter i vad dom betalar för.

Finns vissa konditorier som fortfarande har stolthet i det dom säljer och som har äkta smör.
Inte nån liten klick smör(liten % smör +annat skit) i några få produkter för att luras som espresso house försöker med.
Citera
2018-10-01, 13:40
  #38
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
En äkta chokladboll har lite dyrare och bättre innehåll dvs ÄKTA SMÖR.

Som sagt, en chokladboll med smör i får man nästan ha i frysen för att den ska bli god. De blir ju inte hårda i kylen om det är smör i.
Citera
2018-10-01, 13:44
  #39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag gillar de gamla havrebollarna som fanns långt innan epitetet"negerbollen","chokladbollen" eller "Delicatobollen" uppfanns.

Vill minnas att receptet stod på havregrynspaketet i många år och fritt ur mitt minne så innehåller en klassisk havreboll följande:

Havregryn,smör,kakaopulver,strösocker och en skvätt kallt starkt kaffe som formas till en boll och sedan rullas i pärlsocker.
Ja det var vaniljsocker i också.
Citera
2018-10-01, 14:12
  #40
Medlem
Delicatoboll 1-pack (såna man kan köpa styckvis) > samtliga varianter. Delicatobollarna man köper i kartong har liksom en helt annan (hårdare) konsistens än den man kan köpa styckvis.

Det är något speciellt med kokosvarianten man kan köpa per styck.
__________________
Senast redigerad av JaRule 2018-10-01 kl. 14:33.
Citera
2018-10-03, 12:54
  #41
Medlem
PaperHouses avatar
delicatobollar är sjukt mycket godare än chokladbollar då de har egen mocka / kaffesmak.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback