Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-04, 06:54
  #1
Medlem
Jag reser runt i Colombia just nu. Colombia är bland de land som har största klassklyftorna. Många jobbar för minimilönen, ca 2000kr per månad och bor i slumkvarter, men det finns också en elit som äger mycket och drar in mycket varje månad. I Colombia märker man att skönhet och utseende är väldigt viktigt, det är också mycket machokultur. Kvinnorna klär sig väldigt kvinnligt och utmanande.

Är utseendet viktigare tack vara att klassklyftorna är så stora i landet? eller är det bara en annan kultur? Ser man utseendet som en viktig chans för att komma upp i klass? Det pratas mycket om att klassklyftorna ökar också i Europa och västvärlden nuförtiden. Betyder det här att utseendet kommer att spela en större roll även här i Skandinavien?
Citera
2017-12-04, 11:50
  #2
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkomsttagaren
Jag reser runt i Colombia just nu. Colombia är bland de land som har största klassklyftorna. Många jobbar för minimilönen, ca 2000kr per månad och bor i slumkvarter, men det finns också en elit som äger mycket och drar in mycket varje månad. I Colombia märker man att skönhet och utseende är väldigt viktigt, det är också mycket machokultur. Kvinnorna klär sig väldigt kvinnligt och utmanande.

Är utseendet viktigare tack vara att klassklyftorna är så stora i landet? eller är det bara en annan kultur? Ser man utseendet som en viktig chans för att komma upp i klass? Det pratas mycket om att klassklyftorna ökar också i Europa och västvärlden nuförtiden. Betyder det här att utseendet kommer att spela en större roll även här i Skandinavien?

Förlåt, men jag undrar om du vet hur viktig faktorn etnicitet är. Är de ”snygga” i Colombia i själva verket de med europeiska drag?
Citera
2017-12-04, 12:52
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
En jämförelse med mellanöstern torde vara mer verklighetsförankrat. Hur många lättklädda damer ser vi där?
Citera
2017-12-06, 14:05
  #4
Medlem
Krappfiskarns avatar
Det klassiska (som jag tycker stämmer ganska bra överlag) är att utseende är den viktigaste faktorn män tittar på när de söker kvinnor, med ålder (fruktbarhet) en nära tvåa.

För kvinnor är ekonomisk stöd och säkerhet det viktigaste. Varför skulle en vacker ung kvinna annars hänga med en knarkkung som är 20+ år äldre? För att han är snäll mot djur?

I Sverige och andra länder där kvinnor arbetar och har samma förutsättningar som män är detta långt ifrån lika uttalat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback