Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-04, 05:38
  #1
Medlem
UngeHerrProms avatar
Jag vet inte vad jag nyss upplevde men det var väldigt obehagligt, det börjar som en lycklig dröm, jag är tillbaka några år till när jag var yngre och är på ett sommerläger, det är soligt ute och jag och en kompis har simmat ut till flytbryggan ute i vattnet.
Jag och min kompis skrattar och har kul, jag sitter på stegen upp till flottan som om jag var påväg upp och min polare hoppar från flotten varpå den börjar snurra långsamt, vi tycker det är jättekul och min kompis simmer emot stegen varpå jag sparkar i vattnet och flottan börjar snurra snabbare och snabbare, först tycker jag det är kul och vi båda skrattar men sen blir min kompis skratt mörkare och mörkare tills dom låter riktigt ondskefulla varpå det blire mörkare ute med månljus och en mörk hand kommer ner från himmlen och börjar snurra flottan mer och mer medans det demoniska skrattet forsätter, här får jag såklart panik och börjar skrika och snurrandet forsätter tills hela drömmen ser ut som snurrande sörja som åker ner i handfatet typ och då vaknar jag och här är det konstiga, snurrandet forsätter, de känns som hela kroppen snurrar och som att jag sjunker in i täcket medans jag lägger alla energi jag har för att resa mig upp varpå det slutar.

Så vafan hände här om det snurrar i drömmen kan hjärnan då bli så förvirrad och snurrig att det forsätter när man vaknar??
Citera
2017-12-04, 11:54
  #2
Medlem
LuluBrooksies avatar
Absolut. Det har hänt mig flera gånger. I riktiga livet så kompenserar hjärnan för att du ska se rakt när du går istället för att se en wobblande rörelse vänster höger osv som t e x om du sätter på en mobilkamera och har den i bröstfickan och går på en gata t ex. Filmen blir wobblig. Irl kompenserar hjärnan synen så den blir stadig. Det sägs att delar av hjärnan vilar under drömmen vilket kanske är orsaken till att vi blir snurriga etc, lättare, i drömmen.

Jag gillar vissa spel t ex Lara Croft senare versioner, och där går, springer, hoppar och faller hon och det är många synintryck. Ibland drömmer jag att jag är lika "daredevil" som hon och om jag då ramlar i drömmen kan jag bli äckligt snurrig på ett skakigt sätt som om man skakas fram, tillbaka, i ett slags X-mönster. Vaknar jag då kan snurrigheten vara kvar i någon minut. Man mår nästan illa, känslan är som riktigt dålig turbulens i ett flygplan.

Så det är nog inte ovanligt.
Citera
2017-12-04, 13:09
  #3
Avstängd
TB12Ps avatar
Ja du kan bli snurrig,,sen kan du börja dansa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback