• 1
  • 2
2017-12-03, 23:17
https://www.expressen.se/kvallsposte...exet-overallt/

Galen forskarbrud sågar sitt ex nya partner efter att ha crashat date. Hur kul som helst. Bilder på psychot?

———————————————————
Dom:
(FB) Kvinnlig forskare på Lunds universitet dömd för att ha förföljt sitt ex i flera år

/Mod
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-04 kl. 10:01.
Citera
2017-12-04, 00:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
https://www.expressen.se/kvallsposte...exet-overallt/

Galen forskarbrud sågar sitt ex nya partner efter att ha crashat date. Hur kul som helst. Bilder på psychot?

Rubriken är dålig. Borde även stå med stad (Lund).
Citat ska också vara med.

På grund av den ovälkomna uppvaktningen utfärdade åklagaren kontaktförbud - det vill säga Lundaforskaren bröt mot lagen om hon närmade sig mannens bostad.
Senare utvidgades området med flera gator där kvinnan inte fick röra sig. Samtidigt uppmanades mannen att fotografera varje tillfälle som förbudet bröts.
Mannen kände sig även tvingad att byta bostad.
Ändå fortsatte mannen att träffa på Lundaforskaren både här och där. Till sist åtalades kvinnan, men hann ändå överträda kontaktförbudet åtta gånger till innan rättegången hölls.

Lundaforskaren ska, enligt utredningen, även tidigare ha straffats för fyra fall av ofredande och meddelats kontaktförbud mot två andra personer.
Senast redigerad av GormDenGamle 2017-12-04 kl. 00:15.
Citera
2017-12-04, 00:15
Bannlyst
Fan ut med namnet så någon inte någon stackare råkar högerswipa henne.
Citera
2017-12-04, 00:18
Medlem
På tåget? Badstranden vid en dejt? Öppet hav?!?!

Hur lyckades hon ständigt veta var exet befann sig? Och till och med förfölja honom ute i havet. (vilket känns särskilt creepy) Hur orkar någon bry sig ens i ett och ett halvt år och vad trodde hon skulle ske? Jag har nog aldrig brytt mig om en kille en månad efter att det tagit slut. Bortsett från en jag varit himlastormande kär i men inte att jag sökte upp honom igen.

Mental störning. Varför sätter de inte fotboja på någon som bryter mot kontaktförbud ?Känns som en lite farlig människa faktiskt.
Citera
2017-12-04, 01:20
Medlem
-Andreas-s avatar
Han kanske är GM's 'guinea pig' i någon depraverat forskningsprojekt.

Vad är den galne vetenskapskvinnans grej/nisch, btw?
Citera
2017-12-04, 01:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har snyggat till rubriken.

/Mod
Citera
2017-12-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
På tåget? Badstranden vid en dejt? Öppet hav?!?!

Hur lyckades hon ständigt veta var exet befann sig? Och till och med förfölja honom ute i havet. (vilket känns särskilt creepy) Hur orkar någon bry sig ens i ett och ett halvt år och vad trodde hon skulle ske? Jag har nog aldrig brytt mig om en kille en månad efter att det tagit slut. Bortsett från en jag varit himlastormande kär i men inte att jag sökte upp honom igen.

Mental störning. Varför sätter de inte fotboja på någon som bryter mot kontaktförbud ?Känns som en lite farlig människa faktiskt.

Man sitter antingen och bevakar via dörrkikaren eller står någonstans och hoppas att offret ska passera, får man inte napp där så byter man ställe man står på. Det handlar om avundsjuka, svartsjuka och psyksjuka. Allt i ett. Jag skulle vilja veta vem det är så att man undviker den personen ochden gatan de bor på.
Citera
2017-12-04, 02:03
Medlem
Hur fan kan hon få behålla jobbet, det är ju sjukt.
Citera
2017-12-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickkgur
Man sitter antingen och bevakar via dörrkikaren eller står någonstans och hoppas att offret ska passera, får man inte napp där så byter man ställe man står på. Det handlar om avundsjuka, svartsjuka och psyksjuka. Allt i ett. Jag skulle vilja veta vem det är så att man undviker den personen ochden gatan de bor på.
Men alla människor brukar inte börja bevaka andra människor bara för att de är i obalans. Jag tror att det krävs en ganska kraftig störning för det.

Tror du att du själv skulle råka ut för henne? Det brukar normalt krävas någon form av relation då det inte är så vanligt att människor förföljs av totala främlingar.
Citera
2017-12-04, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Men alla människor brukar inte börja bevaka andra människor bara för att de är i obalans. Jag tror att det krävs en ganska kraftig störning för det.

Tror du att du själv skulle råka ut för henne? Det brukar normalt krävas någon form av relation då det inte är så vanligt att människor förföljs av totala främlingar.

Som du själv sa så "krävs det en ganska kraftig störning" för att göra saker och så länge det händer utanför arbetstid så kommer hon inte att få sparken. Man vet ju inte vad som triggar hennes beteende, det vet bara hon själv. Min vän berättade o en fransman i Malmö som stalkade honom i år. han öppnade alltid med: "Jag har letat efter dig överallt och har en fråga til dig...". Han har det till och med på band och har till och med på band när han säger åt honom att ett "hej" räcker. Då blev fransmannen provocerad och spelade offer.

Det är alltid någon annans fel att man beter sig som man gör.
Citera
2017-12-04, 02:58
Medlem
kukflashs avatar
Kan det vara M*rie Hü*el? *a *b

Har haft henne och någonting är det med den kvinnan
Citera
2017-12-04, 03:03
Medlem
XaoqcHs avatar
Det sjukaste är väl att hon fortfarande har kvar jobbet. Kan ju knappast ha undgått kollegorna vilket psykfall de har att göra med efter tre kontaktförbud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in