Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-11, 22:27
  #25
Medlem
megasinned1s avatar
Ja hjälp inte honom med att ringa runt då det kan förvärra situationen senare. Prata med han och säg att han kan hålla sig till CB
Citera
2018-01-12, 12:14
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Det går inte att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.



Helt rätt! Det är bara dom själva som kan hjälpa sig själv.
Citera
2018-01-12, 17:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Drogerna styr och när människor tar avstånd, anser de att människor gjort fel mot dem. Det finns inte särskilt mycket utrymme alls för vad du känner. Sedan ger missbruk skador i hjärnan och psykiska problem är vanligt. Självklart ska du inte behöva ge upp dig själv och bli medberoende

Han väljer själv. Jag har som sagt haft någon hos mig jag gav mat, husrum, vitaminer, stesolid och en jäkla massa engagemang. Det enda jag fick ut av det var att han försökte blåsa mig, hade sönder saker, gjorde utfall mot mig, grisade ner, ( alltså smärtade och kladdade ner enda in i kylen med svart smuts och flottiga händer och spottade slem mot mig, lämnat snus på väggar osv) lät maten ramla ur sin mun medvetet, hade humörsvängningar och ställde krav på mat etc, stal prylar han ansåg värdelösa nog för att inte lämna tillbaka dem, skitade ner extremt, slutade sköta hygienen och tog in en större mängd knark och utsatte mig därmed för risken att kunna få fängelse eller tillslag trots att jag inte använder droger. Plus att jag i början faktiskt var orolig för att han faktiskt kunde mörda mig då han var kraftigt instabil. Utöver detta så bar han in yxa som han vägrade avlägsna först efter bråk plus knivar eftersom jag har fobi för dem. Kastade mitt skåp så det blev fula märken i hallen till och med pissade på mitt golv eftersom hans kompis var orolig att han ensam skulle ta stöldgods och i telefonen med sin polare som brud hotade med att pissa på sin kompis saker. Han bar dessutom in stöldgods och vägrade avlägsna sådant han ansåg vara skräp. Jag kunde inte sparka ut honom vid försök i början och när han pissat på mitt golv och vägrade ta bort allt papper eller omedelbart gå, ringde jag gråtandes av utmattning 112 varpå han bara stod och hånskrattade åt mig medan jag pratade med polisen. Jag insåg det lönlösa och la på för att jag grät så mycket

Så är det att få in en knarkare i sitt liv. Du ska inte tro att han gjorde annat än vägrade svara på mina meddelanden först när han inte längre alls fick bo här eftersom han nekade mig sömn då han tog tjack och höll sig vaken och jag inte ville sova med honom i lägenheten om han inte också sov (ptsd) och när jag sista gången krävde ursäkt bröt han helt utan att ersätta saker eller återbetala lånet.

Men du själv är nog en missbrukare som tycker synd om dig själv och anser dig ha rätten att göra vad som helst och ser ner på varenda människa som inte knarkar bort sitt liv och beklagar dig som en snorunge om hur dumma alla är mot dig som det är så synd om medan du ljuger, stjäl och manipulerar så mycket du bara kan.


Ja du låter som någon som kan ta hand om ett problembarn. "Stod gråtandes i hallen" är du en 15-årig nykär flicka eller? Herre gud. Jag hade get horan på käften och kastat ut han. Vilken kompis smetar snus på dina väggar och urinerar på dina ägodelar? va fan, sluta ge råd då dina erfarenheter inte återspeglar en normal människas förhållningssätt till vad som är ok eller inte.

Butterss:
Du är grym. Verkar va en intelligent person med mycket erfarenhet och lärdomar utan att raljera kring hur alla pundare är si eller så.
Vi behöver fler människor i missbruksvården som kan se skillnad på en genuint motiverad person eller någon som befinner sig på en institution mot sin vilja, kanske något att fundera kring om du inte redan jobbar med rehab
Citera
2018-02-13, 22:01
  #28
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
En liten uppdatering!
Min vän har accepterat att försöka få ett avslut på sitt missbruk då han hamnade på akuten för någon vecka sedan på grund av alldeles förstora mängder droger vilket ledde till att han insåg att inte kan fortsätta så här!
Han har även bett om ursäkt för det han gjort när han varit påverkad och Han ska in på behandlingshem ännu en gång men nu verkade han positiv till det hela!

När han väl hade fått ut alla substanser från systemet blev en den vännen jag känner igen och hoppas på att han stannar kvar där nu.
Citera
2018-02-26, 12:09
  #29
Medlem
Hade de varit min polare hade jag fan tagit saken i mina egna händer och inte ringt polisen, jag hade köp tester så han inte hade kunnat ljuga eller rymma från att va ärlig om att han fortsätter knarka eller inte.

Hade även pratat med hans föräldrar så att dem också håller koll på han och testar han...

Dessa verkar billiga och bra https://www.provsvaret.se/produkt/saliv-drogtest/

https://www.provsvaret.se/produkt/multi-drogtest-6/

Bästa är nog att testa stickan på han som testar för flera grejer samtidigt!
Citera
2018-02-26, 12:14
  #30
Medlem
Ola81s avatar
Inte alls säkert att han vill ha din hjälp. Har du frågat honom?
Citera
2018-03-01, 15:50
  #31
Medlem
Har en historia med drogmissbruk, och har en barndomsvän man nog får säga alltid varit min bästa vän.
Han sa så här till mig.
Jag kommer alltid att vara din vän, men kommer aldrig att hjälpa dig på något sätt som förenklar ditt liv, så länge du tar droger.
Så jag tror på tuff kärlek.
Vi är fortfarande bästa vänner, och jag drogfri sen länge.
Citera
2018-03-01, 22:52
  #32
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Du ska fan inte ringa polisen iaf....
Golare har inga polare...
Snacka med honom eller hans familj.
Det finns två typer av narkomaner; Pundare och småtjyvar som stjäl för att punda och så finns kriminella som använder narkotika. De första är inte män och förtjänar inte respekt mer än ett fyllo på gatan medans de andra är män.
(Småtjyvarna golar dessutom till höger och vänster och ligger snäppet över våldtäktsmän och pedofiler)
Citera
2018-03-02, 12:05
  #33
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Det finns två typer av narkomaner; Pundare och småtjyvar som stjäl för att punda och så finns kriminella som använder narkotika. De första är inte män och förtjänar inte respekt mer än ett fyllo på gatan medans de andra är män.
(Småtjyvarna golar dessutom till höger och vänster och ligger snäppet över våldtäktsmän och pedofiler)

Säg Vafan du vill men det finns inga lägre och äckligare ”människor” än dom som skulle gola ner sin vän. Speciellt utan någon vidare anledning. Typiskt sweco beteende.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback