Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-27, 10:55
  #121
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Dom bästa sakerna i livet kommer inte gratis.


Jag gav upp på primer också, jag är nog helt enkelt för trög. Får hålla mig till enklare saker som chronoscrimes, triangle. och coherence.
Citera
2021-01-27, 11:51
  #122
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag gav upp på primer också, jag är nog helt enkelt för trög. Får hålla mig till enklare saker som chronoscrimes, triangle. och coherence.
https://dark.netflix.io/en

Ställ in hur långt du kollat.
Det kan vara förvirrande absolut, jag använde wiki-pagen för att få lite mer klarhet.
Wiki-pagen anpassar utifrån det man vet hittills, dvs den spoilar ingenting utan anpassar sig efter det avsnittet du sett senast.

Men jag lovar, säsong 1 & 2 är verkligen guld värda.
Citera
2021-05-03, 22:37
  #123
Avstängd
Jag vill ge er ett tips att kolla på den här serien. Den är så genomtänkt, det är ingen "Lost" som skapar mysterier som dom inte vet eller kan lösa. Typ allting hänger ihop i den här serien. Det finns en mänsklighet i serien samtidigt som att det diskuteras djupa ämnen som determinism, frihet och relativitetsteori, andlighet och religion. Ja, många stora frågor om universum. Jag kom personligen in i serien efter 14 avsnitt, ge den en chans. En av de bästa serierna som gjorts. Antagligen en av de mest komplexa, jag var tvungen att ha en wikipedia framme samtidigt, för att hänga med vem som är mamma till vem hehe. Jag tror att den här ligger på min topp 5 lista om man rankar serier.
__________________
Senast redigerad av erytmenus-o 2021-05-03 kl. 22:56.
Citera
2021-12-20, 19:28
  #124
Medlem
Tycker säsong 1 och 2 var sevärda men spårar helt och hållet i trean vilket jag tyvärr förmodade. Allt är bara en enda förvirring. Serien gick från sevärd till raka motsatsen
Citera
2022-01-16, 21:56
  #125
Medlem
Helt ok och spännande förutom att jonas är ett sånt jävla mähä!! han kan ju förfan aldrig få ur sig nånting!! Har aldrig kännt mig så dum av teve. Och så pratar dom tyska hela jävla tiden. Fattade ingenting fören sista avsnittet och då var det försent, då var jag redan så jävla förbannad på jonas. Han säger förfan aldrig nånting, bara stirrar ut som en apatisk get! 7 av 10.
Citera
2022-04-06, 05:58
  #126
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Serien känns lite dum ibland, tanken är att en låda ska ta en tillbaka i tiden och förändra hur nuvarande och framtiden ska se ut.
Citera
2022-04-06, 20:10
  #127
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag råkade tanka nån dubbad version av 3an och så dog den serien. Men de första två säsongerna var bra.
Citera
2022-06-12, 14:57
  #128
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
(Borta)
__________________
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2022-06-12 kl. 15:15.
Citera
2023-03-02, 00:40
  #129
Medlem
Niskalaukauss avatar
Dark måste vara en av dom bästa serierna som gjorts.
Säsong 1o2 är extremt bra säsong 3 är bra men kanske lite svagare.
Detaljerna vad gäller manuset måste vara det bästa som gjorts att dom lyckas att få ihop allt som händer är imponerade. När saker man undrar över i säsong 1 får en förklaring i säsong 3 men bara som en detalj i förbifarten.
Sedan valet av skådespelare, det går ju att se likheter i dom olika karaktärerna i dom olika tidsåldrarna.
Citera
2023-03-29, 01:14
  #130
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Tycker säsong 1 och 2 var sevärda men spårar helt och hållet i trean vilket jag tyvärr förmodade. Allt är bara en enda förvirring. Serien gick från sevärd till raka motsatsen
Håller med detta. Slutade kolla några avsnitt in på säsong 3. Men skulle nog säga att säsong 1 och 2 är klart mer än bara sevärda.
Det ballar ur med allt bibel-skit och religiösa referenser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback