Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 19:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
för alla i graffvärlden
Nu vred Kokette fox-kepsen bakåt och la armarna i kors Yo!
Citera
2017-12-14, 20:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Det vette fan, har det dykt upp några nya stjärnskott utöver knarkar-psykosen? Med nuvarande demografi ser jag inga som helst evolutionärtaktiska anledningar för unga kvinnor att måla graffiti eller göra något annat som sticker ut i vårt attentiondrivna informationssamhälle. Pelle 15 år måste typ posera framför en wholecar för att generera lajks på instagram, för Lisa 15 år räcker det med att ta en selfie på toaletten. Skulle det födas fler flickor än pojkar, eller typ börja dyka upp horder av ensamkommande flickor från Långbortistan så skulle det säkert förändras, men det finns inga tendenser på att det kommer att inträffa inom överskådlig framtid.
Ja, det har det.
De flesta målar nog för alla de anledningar som gör det roligt att måla, snarare än evolutionärtaktiska anledningar, vad det nu är. Anledningen till att kvinnor plockar upp burken är troligtvis för att det blir mer och mer normaliserat för dem att ta plats i samhället, tror jag.
Citera
2017-12-14, 21:46
  #15
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Ja, det har det.
De flesta målar nog för alla de anledningar som gör det roligt att måla, snarare än evolutionärtaktiska anledningar, vad det nu är. Anledningen till att kvinnor plockar upp burken är troligtvis för att det blir mer och mer normaliserat för dem att ta plats i samhället, tror jag.
Samtidigt har det aldrig varit normaliserat för någon att ta plats i samhället genom att klottra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback