Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 18:00
  #1
Medlem
Mod får flytta om den ej passar här.

Nu syftar jag på folk som vanligtvis både reser mycket och är hyfsat sparsamma med vad de lägger upp på facebook. Men inte när de åker till USA. Då skall detta flikas in överallt, inte bara i en egen post, utan "Grattis på 33 årsdagen Pelle från mig i Florida!" och att man är i USA passar in att nämna, tja överallt.

Samma människor skulle inte posta "Ja här i Belgien är det kasst väder" i någon annans tråd om vädret, varken Dubai, Ryssland, Japan eller andra exotiska resmål behöver nämnas av dessa, men just USA är jävligt viktigt att påpeka av nån anledning. Vad gör USA speciellt?

PS1: Jag syftar inte här på människor som alltid delar med sig av vart de är, om det så är på gymmet eller ICA, utan annars sparsamma postare.

PS2: Ja, jag är avundsjuk. Ja, jag själv postar när jag tagit mig till exotiska Alingsås. Men jag undrar ändå.
Citera
2017-12-03, 18:09
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Jag har inte märkt något specifikt med folk just i USA.
Kanske har din ålder, facebookvänner, och samhällsklass med saken att göra?
Citera
2017-12-03, 18:14
  #3
Medlem
För att vi matats med USA-propaganda i form av populärkultur och skräpmat ända sedan vi var små, och även i flera generationer. Folk tycker att det är det häftigaste som finns. Själv blir jag lätt illamående av denna USA-dyrkan, skulle aldrig åka till det landet, av principskäl.
Citera
2017-12-03, 18:23
  #4
Medlem
studioxswes avatar
Tror jag postar mer när jag är i Thailand än i USA.

Tror också att det är väldigt subjektivt, hur mycket postar TS på FB när TS är i USA, om TS varit i USA?
Citera
2017-12-03, 19:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Tror jag postar mer när jag är i Thailand än i USA.

Tror också att det är väldigt subjektivt, hur mycket postar TS på FB när TS är i USA, om TS varit i USA?

TS har aldrig ens vart utanför Europa. TS åker vanligtvis inte längre bort från hemmet än 20mil. Då med buss som han kör som sitt jobb.
Citera
2017-12-03, 19:41
  #6
Medlem
Mackan52s avatar
Tycker folk i min närhet postar precis allt om sina resor var de än åker vare sig de åker till Grekland, Italien, USA, Thailand eller var som
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2895639

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback