Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-05, 05:21
  #13
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Alltså förlåt men är inte både förhållningssättet "my kink is not your kink, but your kink is ok", RACK och SSC också "sanningar" som uppstått i ett kollektivt sammanhang?

Jo men vissa sådana sanningar kan vara vettiga, medan andra bara är klyschor.

Citat:
Det blir verkligen jättekonstigt att du på samma gång skriver att du inte gillar att det blivit en elitgrupp som sitter och bestämmer vad som är okej, och redan i nästa stycke själv tycker dig lämpad att avgöra vad som är okej eller inte baserat på ett par, i samma kretsar traderade, förekommande begrepp.

Menar du att det var otydligt hur jag menade hur man på ett objektivt sätt härleder skiljelinjen mellan sånt som är okej? Isåfall kan jag förtydliga det.

Citat:
Känns som att den här diskursen som helhet är det som är fel med "BDSM-scenen". Folk är mer upptagna av att diskutera vem som har rätt att tycka vad om vem än av att knulla.

Problemet är att gammelrävarna inte knullar överhuvudtaget eftersom de är för upptagna med att vara identitetssökare.
Citera
2017-12-05, 05:29
  #14
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Ok så dominanta människor brukar inte få för sig att skrämma upp någon de inte känner så bra? Det brukat alltså inte gå till på det sättet utan vanligtvis så pratar man först/lär känna varandra bra i första hand?

Jag tror inte de "brukar" det nej. Om man skrämmer upp så riskerar man ju också skrämma iväg. Och säger man nej måste den andre sluta, annars är det ju våldtäkt. Att det är BDSM förändrar inte det.

Man pratar alltid först, oavsett på vilket sätt man får kontakt. Men det handlar ju inte främst om mängden frågor utan om att ställa rätt frågor. Det finns par som lever ett helt år utan att känna varandras BDSM-preferenser, medan det finns par som känt vandra i så lite som två minuter och känner varandras BDSM-preferenser väl, eftersom de ställt just de viktiga frågorna.

Det finns alla varianter. Folk som träffas snabbt på klubb och har en session tio minuter efter, till folk som pratat via nätet i flera år men inte ens träffats ännu. Precis som med vanligt folk är det olika. Det finns som vanligt inga regler, och som jag ser det finns det inga regler inom vaniljraggning heller utan man gör som man vill och tycker verkar vettigt. Förhoppningsvis får man en villig partner, annars är det inget att göra.
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2017-12-05 kl. 05:35.
Citera
2018-08-30, 19:01
  #15
Medlem
Avis, har efter en tids frånvaro (sju år!). Svårt att hitta likasinnade. Här har du plockat åt dig fyra stycken. Din glupska sadistkamrat.

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jag går i princip alltid igenom hårda och mjuka gränser. Pratar med henne så jag har koll på eventuella sjukdomar och dylikt som kan påverka sessionen/utlevnaden. Jag förklarar att det är upp till henne att lyfta om något har hänt eller om hon är ur form som på något sätt påverkar en session.

Vi pratar förstås om vad det är inom BDSM-spektrumet som vi är intresserade av så att det inte är helt meningslöst att försöka ha utlevnad tillsammans. Letar jag efter en service-ug är jag inte intresserad av att träffa en renodlad masochist som inte alls vill ha D/s, exempelvis.

Jag har för tillfället fyra fasta flickor. En "flickvän" som jag har varit ihop med i fyra år. Utåt mot vanlijvärlden är vi ett vanligt par som som vilka andra som helst.

Två flickor jag träffar kontinuerligt och har gjort i fem och sju år. En som jag träffar mer sporadiskt, vi träffades första gången för sex år sedan. Vi sidan av dessa har jag mer tillfälliga relationer med tjejer som vill träffa någon för att leva ut en specifik kink/fetish som vi delar eller är intresserad av en period med sessioner eller D/s eller som vill försöka bli en mer "fast flickvän".

Min flickvän blev rekommenderad mig av en bekants bekant då hon ville träffa en dominant sadist. En tjej träffade jag ute på en vanlig bar på stan, en hemma på en fest hos en vän och en hörde av sig på Darkside. Tjejen jag mötte ute på en bar tog jag ut på en mer normal dejt och berättade mitt förhållningssätt till BDSM kortfattat där. Hon följde med mig hem och sedan har hon funnits kvar och hennes väg in BDSM med mig skedde väl stegvis med den sortens utlevnad jag tyckte passade eller var intresserad av. De övriga tog jag en fika med och pratade direkt igenom vad de sökte inom BDSM samt gränser och dylikt och sedan tog vi det vidare från första sessionen.

Ja. Nej. Nja, jag förklarar alltid för någon ny vad gult, grönt, rött och blått betyder och respekterar dem förstås.

I verkligheten så säger inte någon av mina flickor stopp vid sidan av att en stövel sitter fel eller dylika småsaker. De svimmar hellre än säger ett stoppord. Jag har dock inte sagt att de ska tas bort eller dylikt.

Några gånger har vi tagit bort stopporden för enskilda sessioner eller läger, men i praktiken så har de ändå funnits där eftersom jag hade slutat om jag uppfattat att hon velat det ändå.

Ibland säger jag till de flickor som är nya i världen att använda "rött" eller "gult" under någon av våra sessioner så de får träna på att säga stopp så det skulle bli lite lättare om det någon gång skulle behövas.
Det beror helt på vilken tjej/kvinna jag har utlevnad med och tillfälle och plats.

Ibland är jag inte villig att ta någon risk alls och låter sessionen vara tam och soft utan märken.
Ibland är större risk att något går illa och kan vara hårt på ett sätt som man blir inlåst i fängelse för och med märken som aldrig går bort och mindfucks som sitter kvar i huvudet länge eller för alltid.

Det beror som så många andra saker på person, relation, kännedom, erfarenhet och vad vi båda vill.

Jag skulle förstås inte ge en ny ung tjej märken som aldrig går bort, medan en kvinna som är erfaren inom världen och vill ha ett märke kvar från mig, ungefär som en tatuering, förstås kan få det.
Citera
2018-09-11, 22:39
  #16
Medlem
whydahs avatar
Alltid regler och stoppord när man träffar någon i början! Lär man känna partnern sexuellt så kan man tillslut bli så lyhörd och bra på att "balansera" den undergivnes gränser att man i alla tillfällen inte behöver varken regler eller stoppord... OM man verkligen passar sexuellt dvs.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback