Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 01:40
  #1
Medlem
Hej,

Jag har en person från utlandet som jag hjälper till med olika tjänster ett par gånger i månaden. Som tack får jag en liten slant varje månad. Jag har nu fått bild på hans visa för att kunna ta betalt då han slipper göra överföringar varje månad.
Vad är det bästa lösningen för att ta ut pengar från hans visa? Tänkte mig paypal, att jag lägger in hans kort och för in pengarna i paypal. Men frågan är om det blir svårt att få ut dessa pengar sen då man inte vill överföra en stor summa pengar från paypal till sitt svenska konto?

Tacksam för hjälp
Citera
2017-12-03, 02:36
  #2
Medlem
dobbelinas avatar
När du lägger in ett visa kort görs en liten transaktion, som ger ett verifierings nummer på
kontot kortet tillhör,(hans konto).
Du kommer inte kunna aktivera kortet utan denna verifiering.
Ställer han upp på det?
__________________
Senast redigerad av dobbelina 2017-12-03 kl. 02:52.
Citera
2017-12-04, 00:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
När du lägger in ett visa kort görs en liten transaktion, som ger ett verifierings nummer på
kontot kortet tillhör,(hans konto).
Du kommer inte kunna aktivera kortet utan denna verifiering.
Ställer han upp på det?

Absolut, det gör han. Alltså är detta bösta sättet för mig att kunna ta betalt månadsvis? Hur tar man ut dessa pengar senare på bästa sätt?

Tackar för ditt svar
Citera
2017-12-04, 05:26
  #4
Medlem
ImTheMans avatar
det är mindre problematiskt om han skapar ett paypal och överför pengar till ditt paypal. annars du riskerar du att paypal ogillar att det är olika namn på innehavare av kort och bankkonto och att de låser kontot och konfiskerar pengarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback