Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-03, 10:09
  #13
Medlem
Köp ingen 1.8f eller 2.0f vad du än gör. Pissmotorer som inte borde få sitta i en volvo.
Citera
2017-12-03, 10:11
  #14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Nej igen. Volvo rasar det mycket på när det gått 10-15.000 mil = dyrt.

Som lite oerfaren köpare ska du köpa en japansk/koreansk bil, Toyota, Kia, Mazda etc.
Billigare, drar mindre soppa och bättre kvalitet framför allt!

OCH, kanske viktigast av allt, köp från en seriös handlare, EJ ARAB!

Du får garanti och ett bra bemötande om något trots allt går snett.

Du är just nu hos Mohammed med din S60... Och hans bruschan Baland.... GL!
Du gav just TS de bästa råd man kan ge någon! Ska man köpa begagnat lite äldre så köpt Toyota, Suzuki, Mitsubishi, KIA m fl. DVS Japanskt eller Koreanskt. De krånglar minimalt! Sen undrar jag när folk skall lära sig att gamla f.d premiumbilar är dyra att hålla rullande, ju mer skit som finns instoppat i bilen desto mer kommer krångla. Nu köper jag i o f nya bilar när jag byter men jag kör ändå Toyota då jag aldrig har haft problem med dem. Skulle mycket till för att jag skulle köpa en VW.

Sen ska man ej handla av MENA så du har gett de två viktigaste råden. Men TS är väl inte tillräckligt tuff i kompiskretsen om han kommer i en Auris eller Avensis.

Citat:
Ursprungligen postat av gio04daw
Vad snackar du om? Båda bilarna jag länkat är från bilhandlare, klickar du ens på länken?? Kommer aldrig köpa en japansk/koreansk bil!
Citera
2017-12-03, 11:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
NEJ NEJ NEJ Absolut INTE!!!!

Omar Khalil Ismail (f. 1976) är ägare för företaget och som suppleant sitter
Alexandra Helena Brännström (f. 1985). Dessa två bor i hop i ett hus i Hässelby och har dessutom minst två andra babianer skrivna som c/o på adressen:
https://www.merinfo.se/search?ae6=As...3%A4sselby&d=p

Det finns ett par gyllne regler vid handel av fordon:
-Kolla upp mätarhistorik nogsamt. Vid minsta misstanke = ingen affär
-Kolla så att fordonet är besiktigat och godkänt via Transportstyrelsen. Lita ej på annons/säljare
-Kolla så att det ej är behäftat med skulder.
-Handla inte med MENA. Av dessa köper man max ett kilo frukt!

Kollar alltid upp dessa saker Brukar undvika MENA vid privata bilaffärer men tänkte inte på att dom även kan luras när de äger bilhandeln, händer det ofta?

Vad tycks om denna? Funderar på den seriöst:
https://www.blocket.se/stockholm/Vol...?ca=11&w=2

Gratis Carfax: https://was.carfax.eu/icr/?partner=b...rce=blocket.se
Citera
2017-12-03, 11:19
  #16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gio04daw
Kollar alltid upp dessa saker Brukar undvika MENA vid privata bilaffärer men tänkte inte på att dom även kan luras när de äger bilhandeln, händer det ofta?

Vad tycks om denna? Funderar på den seriöst:
https://www.blocket.se/stockholm/Vol...?ca=11&w=2

Gratis Carfax: https://was.carfax.eu/icr/?partner=b...rce=blocket.se

Om du nu undviker MENA i vanliga fall så verkar du träffa på dem väldigt ofta när du söker bil:
BLD BIL
Baland Rashad Saber (f. 1989)
Ordinarie ledamot
Mohammad Rashad Saber (f. 1987)
Suppleant

Eftersom den säljs av MENA så går det bort! Det finns här på Fl.B en del trådar i ämnet. Nu säger jag inte att svenska bilhandlare alltid är bättre, men i MENA kulturen så är det ju inte fult att lura folk. De invandrare som jag själv känner och umgås med säger att de aldrig skulle köpa bil av just araber p g a ovan nämnda.

Sedan när du rör dig i den prisklassen så är det viktigaste bilen individuella skick. Men jag hade nog köpt en nybesiktigad privat. Då vet du att den i a f är "godkänd" i ett år framåt. Sen så kan ju problem alltid uppstå med gamla bilar. Även om du nu kommer köpa hos en handlare så kommer det inte vara enkelt att reklamera då deras "garantier" snarare bara är massa fina ord än verklig handling. Det är inte sällan uppkomna fel blir en tvistefråga och bilhandlaren vägrar göra något. Man kan ju alltid driva det rättsligt, men risken att förlora är ju överhängande och då blir det väldigt dyrt plus att du står där med en icke fungerande bil.

Jag hade köpt privat i den prisklassen och bara av en nordbo.
Citera
2017-12-03, 11:40
  #17
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Bilen i annonsen har slutsiffra 9 och ska därmed besiktigas september-januari.
Om man besiktigar bilen i september 2017 betyder det att nästa gång den ska in på kontroll är september 2018 - januari 2019. Görs inte detta beläggs bilem med körförbud från och med 1/2 2018.
Det där stämmer ju inte alls. En bil som besiktigades i september 2017 ska besiktigas igen före december 2018, detta oavsett slutsiffra.
Citera
2017-12-03, 17:50
  #18
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det där stämmer ju inte alls. En bil som besiktigades i september 2017 ska besiktigas igen före december 2018, detta oavsett slutsiffra.

Det där har du fått om bakfoten, sista besiktningsdag för slutsiffra nio är 31/1, för slutsiffra noll är det 28/2. Det gäller oavsett föregående besiktning gjordes i början eller slutet av besiktningsperioden.
Citera
2017-12-03, 18:37
  #19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Det där har du fått om bakfoten, sista besiktningsdag för slutsiffra nio är 31/1, för slutsiffra noll är det 28/2. Det gäller oavsett föregående besiktning gjordes i början eller slutet av besiktningsperioden.
När nästa besiktning skall göras på den här bilen är de nya reglerna införda, dvs. slutsiffran saknar betydelse, då är det 14 månader från förra besiktningen som gäller.
Citera
2017-12-03, 18:40
  #20
Medlem
PappaPundares avatar
Nu är jag ingen bilexpert men 10 ägare på 10 år låter riktigt skumt.
Dock ser ju bilen jävligt fräsch ut på bilderna och har lågt miltal.
Citera
2017-12-03, 22:51
  #21
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gio04daw
Vad snackar du om? Båda bilarna jag länkat är från bilhandlare, klickar du ens på länken?? Kommer aldrig köpa en japansk/koreansk bil!

Och bägge bilhandlarna är araber!

Är du en sosse som uppfostrats av dina föräldrar att endast containers ihopsvetsade på Hisingen är det enda som duger?
Tänk om! Det var länge sedan Volvo var en ledande aktör vad gäller kvalitet och framförallt driftkostnader. Sprillans nya V90 må vara fina, med ett pris som något ännu finare, men jag skulle inte vilja ha den om 10 år. Inte de objekt du tittar på heller, som är 10 år idag.
Du har fått goda råd, men i slutändan är det ditt eget beslut. Lycka till!
__________________
Senast redigerad av IaveAfstrCARthenU 2017-12-03 kl. 22:57.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback