Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-02, 23:58
  #1
Medlem
Behöver verkligen hjälp.
För nån månad sen köpte jag en Parajumper jacka ( på blocket ) för några laxingar och när jag testade den så var den perfekt. När jag var hemma märkte jag att den luktade fruktansvärt mycket svett. Verkligen så man känner det om man sitter på samma buss. Så jag går till en proffesionell kemtvätt och lämnar in den för 500kr. En vecka går och jag får tillbaka jackan från kemtvätten, lukten har försvunnit lite men det är fortfarande hemskt. Efter två veckor tvättar jag den hemma i 30 grader och torktumlar i 3 timmar. Luktar fortfarande. Har testat lägga bakpulver och vädra men inget funkar. Ringde Johnells men de var ingen hjälp alls då de inte sa något vettigt.

Snälla hjälp.
Citera
2017-12-03, 00:02
  #2
Medlem
Då har du väl köpt en kopia från Kina med billiga fjädrar. Dom brukar härskna efter ett tag.
Citera
2017-12-03, 00:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då har du väl köpt en kopia från Kina med billiga fjädrar. Dom brukar härskna efter ett tag.



Har kvitto och den är ursprungligen från Johnells.
Citera
2017-12-03, 00:24
  #4
Medlem
Helsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Har kvitto och den är ursprungligen från Johnells.
Lätt att fejka kvitton men om det är äkta så försök reklamera den där. Vet att du redan ringt men ligg på och klaga på undermålig produkt.
Citera
2017-12-03, 00:28
  #5
Medlem
Jag vet personligen att det har sålts kopior i Johnells butiker förr, så det kan mycket väl vara en kopia.
Citera
2017-12-03, 00:42
  #6
Medlem
Du körde alltså en jacka för 7000 kr 3 timmar i torktumlaren? Oooookey...
Som andra säger - ta den till butiken som sålt den. Du kan väl mycket väl ha blivit blåst.
Citera
2017-12-04, 07:10
  #7
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Såg han som sålde jackan svettig ut? Tror mer på tesen om kopia med härskna fjädrar! Någon köpte en kopia men köpte sedan ett original och sålde kopian och visade originalkvittot?
Citera
2017-12-04, 09:43
  #8
Medlem
irkens avatar
Kan ju säga att bara för du har ett kvitto betyder inte att jackan är äkta, är ju egentligen bara köpa en fake jacka och en äkta jacka, och sen skicka med en kopia på kvittot till dig bara.
Citera
2017-12-04, 09:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kan ju säga att bara för du har ett kvitto betyder inte att jackan är äkta, är ju egentligen bara köpa en fake jacka och en äkta jacka, och sen skicka med en kopia på kvittot till dig bara.
Oh, snap! Panic is building..

Riskabelt att köpa på blocket.

Fråga till TS: har du möjligtvis ett signalement på säljaren?
__________________
Senast redigerad av P-o-beln 2017-12-04 kl. 09:57.
Citera
2017-12-04, 20:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Oh, snap! Panic is building..

Riskabelt att köpa på blocket.

Fråga till TS: har du möjligtvis ett signalement på säljaren?


Nej. Numret borttaget
Citera
2017-12-14, 07:49
  #11
Medlem
SomalierStinkers avatar
Kanske inte borde köpa saker, speciellt inte kläder av människor med icke-svenskt ursprung.

Vi alla vet att de flesta av blattarna inte sitter på någon slags ängladoft. Ingen raketforskning direkt.

Med andra ord, köp av svenskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback