Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-02, 23:38
  #1
Medlem
Jag är i akut behov av hjälp att få tillbaka mitt ex. Vi gjorde slut för ett år sen men har haft kontakt då och då. För nån vecka sen hade vi kontakt i några dagar, då skrev min kompis att hon hade kille vilket han trodde men som inte var sant. Då skriver jag att han inte ska kontakta mig, då blockar hon mig. En minut senare får jag reda på att hon inte hade kille utan att jag gjorde ett misstag och drog en slutsats för snabbt. Hennes bästa kompis tycker om mig som en vän och vill hjälpa mig med att få tillbaka henne, men det går inte bra. Snälla hjälp! Hon svarar inte på sms och det var dumt av mig att skriva. Jag skrev för någon dag sen och bad om förlåtelse för att jag reagerade så snabbt, men hon har inte svarat.
__________________
Senast redigerad av Badgyal 2017-12-03 kl. 00:04.
Citera
2017-12-02, 23:58
  #2
Medlem
För jävulen är det slut är det slut och man ska INTE ha kontakt på 60 dagar MINST, vad är de för fel på folk, hålla kontakt och dra ut på plågan. Dra ur pluggen och gör slut ordentligt, blocka svara inte osv osv...

Nu hänfaller du åt bedjan och stalking vilket är osexigt och extremt förödande , SLUTA ena sättet se om personen ens vill ha en är att ge fan i hålla på söka upp den...

Jesus.. skärp dig och sluta genast..
Citera
2017-12-03, 00:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
För jävulen är det slut är det slut och man ska INTE ha kontakt på 60 dagar MINST, vad är de för fel på folk, hålla kontakt och dra ut på plågan. Dra ur pluggen och gör slut ordentligt, blocka svara inte osv osv...

Nu hänfaller du åt bedjan och stalking vilket är osexigt och extremt förödande , SLUTA ena sättet se om personen ens vill ha en är att ge fan i hålla på söka upp den...

Jesus.. skärp dig och sluta genast..



Stick härifrån om du inte ska säga något positivt och hjälpa. Hat kommer du inte långt med i livet
Citera
2017-12-03, 00:29
  #4
Medlem
Helsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Stick härifrån om du inte ska säga något positivt och hjälpa. Hat kommer du inte långt med i livet
Vadå hat? Det han skrev är det bästa rådet du kan få. Du verkar tycka att ni har någon slags pseudorelation vilket är helt ohållbart.
Citera
2017-12-03, 00:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Vadå hat? Det han skrev är det bästa rådet du kan få. Du verkar tycka att ni har någon slags pseudorelation vilket är helt ohållbart.



Sad truth
Citera
2017-12-03, 11:48
  #6
Medlem
Gamefitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
För jävulen är det slut är det slut och man ska INTE ha kontakt på 60 dagar MINST, vad är de för fel på folk, hålla kontakt och dra ut på plågan. Dra ur pluggen och gör slut ordentligt, blocka svara inte osv osv...

Han har rätt i de han säger, bästa är att inte ha kontakt minst i 60 dagar men det kan bli mer om du fortsätter desperat att kontakta ditt ex, desto mer du försöker kontakta henne desto mer puttar du bort henne ifrån dig. Tror jag vet, been there done that. Det är som man brukar säga jaga inte katten, låt katten få avgöra om den vill tillbaka eller inte. Håller du på att jaga katten ännu mer, desto mer försvinner katten ifrån en och blir rädd för en och vill inte tillbaka till en. Så låt henne vara, du har skrämt bort henne, så hör inte av dig mer till henne och se vad tiden ger. Bästa tipset är iaf att inte höra av sig alls till sitt ex
Citera
2017-12-03, 15:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamefitness
Han har rätt i de han säger, bästa är att inte ha kontakt minst i 60 dagar men det kan bli mer om du fortsätter desperat att kontakta ditt ex, desto mer du försöker kontakta henne desto mer puttar du bort henne ifrån dig. Tror jag vet, been there done that. Det är som man brukar säga jaga inte katten, låt katten få avgöra om den vill tillbaka eller inte. Håller du på att jaga katten ännu mer, desto mer försvinner katten ifrån en och blir rädd för en och vill inte tillbaka till en. Så låt henne vara, du har skrämt bort henne, så hör inte av dig mer till henne och se vad tiden ger. Bästa tipset är iaf att inte höra av sig alls till sitt ex


Tack! Återkommer om hur det gått om ett par veckor
Citera
2017-12-03, 15:55
  #8
Medlem
Gamefitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Tack! Återkommer om hur det gått om ett par veckor
Lugnt, vi som har gått igenom sånt, har lite erfarenhet till de och kan ge tips och råd så att ingen gör det likadant om man säger så så tar det bara lugnt nu och även om du känner för att kontakta henne så skriv till en vän istället eller ring till en vän, så kommer du att kunna gå vidare snabbt också
Citera
2017-12-08, 20:09
  #9
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Jag är i akut behov av hjälp att få tillbaka mitt ex. Vi gjorde slut för ett år sen men har haft kontakt då och då. För nån vecka sen hade vi kontakt i några dagar, då skrev min kompis att hon hade kille vilket han trodde men som inte var sant. Då skriver jag att han inte ska kontakta mig, då blockar hon mig. En minut senare får jag reda på att hon inte hade kille utan att jag gjorde ett misstag och drog en slutsats för snabbt. Hennes bästa kompis tycker om mig som en vän och vill hjälpa mig med att få tillbaka henne, men det går inte bra. Snälla hjälp! Hon svarar inte på sms och det var dumt av mig att skriva. Jag skrev för någon dag sen och bad om förlåtelse för att jag reagerade så snabbt, men hon har inte svarat.

Sorry men din text är fullkomligt obegriplig. Ditt ex är en tjej som blockat dig? Och vad mer?
Citera
2017-12-09, 08:02
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Jag är i akut behov av hjälp att få tillbaka mitt ex. Vi gjorde slut för ett år sen men har haft kontakt då och då. För nån vecka sen hade vi kontakt i några dagar, då skrev min kompis att hon hade kille vilket han trodde men som inte var sant. Då skriver jag att han inte ska kontakta mig, då blockar hon mig. En minut senare får jag reda på att hon inte hade kille utan att jag gjorde ett misstag och drog en slutsats för snabbt. Hennes bästa kompis tycker om mig som en vän och vill hjälpa mig med att få tillbaka henne, men det går inte bra. Snälla hjälp! Hon svarar inte på sms och det var dumt av mig att skriva. Jag skrev för någon dag sen och bad om förlåtelse för att jag reagerade så snabbt, men hon har inte svarat.

Du har återfått kontakten med ett gammalt ex, sedan skrev du att den du tror är hennes nya kille inte ska kontakta dig, och då blockar hon dig för att hon tycker att du anklagar henne för att ha en ny kille, är det rätt uppfattat?

Låter som ni har dålig kommunikation och är dramaqueens både du och hon. Är ni muslimer?
Om båda vill bli ihop igen så bör ni gå till en parterapeut som kan hjälpa er hur man får en bra kommunikation och inte flippa hela tiden.

Men om hon inte vill ha tillbaks dig, vilket fallet nu verkar vara, måste du respektera det. Stalking är olagligt. Här i västerlandet tar man inte "tillbaka" tjejer utom om tjejen själv vill det.

Inför nästa förhållande hoppas jag att du chillar lite mer och inte kommer med falska anklagelser utan om det är något problem med något så ta upp det till en mellanmänsklig dialog till att börja med. Reagera inte med aggression så fort du känner dig frustrerad för din flickvän är ju en person som det ska föreställa att du älskar? Problem är till för att lösas. En frisk människa går inte från att vara ett par till att vara arg. En frisk relation behöver man aldrig nånsin gräla i utan man talar vuxet och moget och löser de problem och missförstånd som kan finnas.
Citera
2017-12-09, 08:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Jag är i akut behov av hjälp att få tillbaka mitt ex. Vi gjorde slut för ett år sen men har haft kontakt då och då. För nån vecka sen hade vi kontakt i några dagar, då skrev min kompis att hon hade kille vilket han trodde men som inte var sant. Då skriver jag att han inte ska kontakta mig, då blockar hon mig. En minut senare får jag reda på att hon inte hade kille utan att jag gjorde ett misstag och drog en slutsats för snabbt. Hennes bästa kompis tycker om mig som en vän och vill hjälpa mig med att få tillbaka henne, men det går inte bra. Snälla hjälp! Hon svarar inte på sms och det var dumt av mig att skriva. Jag skrev för någon dag sen och bad om förlåtelse för att jag reagerade så snabbt, men hon har inte svarat.

Du menar att du gått och tänkt på henne i ett helt år. Verkar som du har ett liv. Skaffa dig en ny på internet eller krogen och så kör du ett par vändor tills du flushat ut henne ur systemet. Hon verkar ha tänkt på dig.
Citera
2018-03-21, 15:13
  #12
Medlem
siwoues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgyal
Tack! Återkommer om hur det gått om ett par veckor

Hur gick det sen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback