Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 19:37
  #73
Medlem
swimp78s avatar
Svårt bara att veta sanningshalten i en nyreggad användare som skrivit 15 inlägg varav 12 om att klenell tafsar. Kan ju vara rent förtal.
Citera
2018-01-22, 21:54
  #74
Medlem
Så nu när Vänsterpartiet gjort sig av med en förövare (Ohly) ska de genast värva Klenell? Ska bli intressant att se den fyllekladdande soffpotatisen arbeta med frågor som genus, jämställdhet och feminism.
Citera
2018-01-22, 23:38
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Så nu när Vänsterpartiet gjort sig av med en förövare (Ohly) ska de genast värva Klenell? Ska bli intressant att se den fyllekladdande soffpotatisen arbeta med frågor som genus, jämställdhet och feminism.

Det kommer bli extra roligt för dem när någon som sitter med bra källor läcker det till Expressen som sen håller på scoopet tills valrörelsen är igång på allvar och de kan kapitalisera maximalt. Alla som hatar Vänsterpartiet får ju sitta och hålla tummarna nu för att inget ska publiceras för tidigt eller att Vänstern själva börja höra rykten och gör sig av med honom innan det hinner brisera.
Citera
2018-01-23, 18:54
  #76
Medlem
Och Värmlands Folkblad har nu sin egen Birro 🤗 JK borde tacka Sveriges feministiska serietecknar-elit dagligen resten av livet ut för att de inte gick ut med informationen om JK:s återkommande övergrepp, utan ”bara” krävde JK:s avgång. Intressant med skevheten i vem som undankommer #metoo och inte..
Feministiska kretsar är ju dock långt ifrån fria från fjäskigt uppåtslickande och patriarkala strukturer. Dock lite förvånande med Vänsterpartiets tondöva godtrogenhet och totala avsaknad av research innan anställning efter en så pass dimhöljd och plötslig avgång i #metoo-tider.
Citera
2018-01-27, 17:59
  #77
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Det kommer bli extra roligt för dem när någon som sitter med bra källor läcker det till Expressen som sen håller på scoopet tills valrörelsen är igång på allvar och de kan kapitalisera maximalt. Alla som hatar Vänsterpartiet får ju sitta och hålla tummarna nu för att inget ska publiceras för tidigt eller att Vänstern själva börja höra rykten och gör sig av med honom innan det hinner brisera.

Vänstern verkar vara bra på att skydda sina förövare. Tänk bara på Alex Bengtsson på Tillsammanskapet, hur länge han fick hålla på.
Citera
2018-01-27, 23:41
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Svårt bara att veta sanningshalten i en nyreggad användare som skrivit 15 inlägg varav 12 om att klenell tafsar. Kan ju vara rent förtal.

+1 på den. Faktumet att ingenting om herr Klenell hörts i MSM eller något av alla #metoo-upprop under hösten pekar ju mot att den här tråden bygger på någon form av önsketänkande. Eller är det en aktiv smutskastningskampanj. Vissa här inne verkar löjligt besatta av Klenell. Man blir ju _lite_ nyfiken på vem som driver på.
Citera
2018-01-28, 10:45
  #79
Medlem
swimp78s avatar
Å andra sidan är det mycket konstigt att Klenell slutade i tysthet och slank iväg utan att det stod nånstans. Har man läst klenell i sin prime vet man att killen är narcissist och gillar att berätta om allt han företar sig och göra en stor sak av det.
Att han efter många år med Galago skulle slinka iväg där i tysthet under metoo Utan anledning är inte in character. Så jag gissar på att det finns sanning i ryktena. Han har heller inte med ett ord berört påståendena om tafsande utan låtas som ingenting. Skulle han varit oskyldig skulle han väl länkat hit och bara garvat på twitter osv.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2018-01-28 kl. 10:48.
Citera
2018-01-28, 11:10
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Å andra sidan är det mycket konstigt att Klenell slutade i tysthet och slank iväg utan att det stod nånstans.

Nu blev jag nyfiken och backtrackade lite. Det där stämmer ju inte? 14 november meddelade han på facebook i ett offentligt inlägg att han slutar på Galago/Ordfront. 115 kommentarer, över 400 likes/reaktioner. Det är väl inte att slinka i väg i tysthet utan att det står nånstans? Han har ju dessutom facebookat och tweetat i vanlig ordning efter det vad jag kan se.
Citera
2018-01-28, 11:34
  #81
Medlem
swimp78s avatar
Ok missade det har honom inte på Facebook. Men du gissar på att de halvkvädna kommentarerna på twitter (tex från chippen Svensson) angående bakomliggande orsak samt påståendena i tråden om krav från kvinnliga serietecknare är del av en orkestrerad förtalskampanj och att hans plötsliga avgång mitt under metoo inte hade med något av de påstådd orsakerna att göra ? Vore jag han skulle jag gå ut ganska kraftigt och fråga ”vad menar du?” Om nån annan halckändis påstod något sådant om mig på twitter. Det vore ju jättemärkligt av en grupp människor, speciellt folk som skriver under eget namn, att plötsligt gå ut och börja hitta på saker om en viss person.
Citera
2018-01-28, 11:38
  #82
Medlem
Douche-chills avatar
Handlar inte om någon smutskastningskampanj av vad jag har förstått. I varje fall inget som är grundat på falska rykten.

Av vad jag har hört av personer som har haft samarbete med genom arbetsliv och/eller i privata sammanhang (inte från Flashback alltså) verkar alla vara rörande överens om att han har varit klart icke kompetent på sin position på Galago. Han har inte levererat helt enkelt.

Nu att vara fel man på fel plats är en sak, men snubben blir konstant äcklig på fyllan och kladdar på tjejer, urinerar på olämpliga platser samt och skäller ut folk så fort han har fått i sig lite. Är ingen bra kombination att vara icke kompetent och osympatisk samtidigt. Hade han varit superkompetent men vidrig eller extremt likeable men dålig på sitt jobb kanske den här tråden aldrig ha startats men nu har den det.
Citera
2018-02-18, 15:27
  #83
Medlem
swimp78s avatar
Johannes Nilsson hänger ju på forumet och borde kunna skapa lite klarhet i fallet. Han är ju skvallrare av rang och involverad i Galago.

Å andra sidan, Johannes har ju själv på sin blogg berättat att han gjort sig skyldig till våldtäktsförsök
Texter som han sedan plockade bort och inte låtsades om när han började med Magister och det där. (Det beskrevs minns jag, hur Nilsson och Simon G slutat umgås eftersom Johannes blev stött när hans fd vänner skvallrat om när JN försökte våldta en tjej.)

Kanske killar med metoo-bagage helst låter bli att prata om ämnet och hoppas de själva slipper undan skottgluggen..?
__________________
Senast redigerad av swimp78 2018-02-18 kl. 15:29.
Citera
2018-02-20, 19:44
  #84
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Johannes Nilsson hänger ju på forumet och borde kunna skapa lite klarhet i fallet. Han är ju skvallrare av rang och involverad i Galago.

Å andra sidan, Johannes har ju själv på sin blogg berättat att han gjort sig skyldig till våldtäktsförsök
Texter som han sedan plockade bort och inte låtsades om när han började med Magister och det där. (Det beskrevs minns jag, hur Nilsson och Simon G slutat umgås eftersom Johannes blev stött när hans fd vänner skvallrat om när JN försökte våldta en tjej.)

Kanske killar med metoo-bagage helst låter bli att prata om ämnet och hoppas de själva slipper undan skottgluggen..?

Jag tog bort texten efter att XXX kompis ringt till min morsa (?) och genom henne bett mig ta bort den. Fick senare veta att XXX hade en liten kris just då och kanske inte behövde se den där. Texten publicerades i stället i ett nummer av tidningen Det Grymma Svärdet. Jag är inte ett dugg rädd för att hamna i någon skottglugg, och jag och XXX är kompisar på Facebook idag.

Jag blev irriterad på att Simon gick omkring och tog upp detta med gemensamma vänner bakom min rygg, det kanske inte är så konstigt? När det gäller Simons moraliska resning läste jag faktiskt här på Flashback att ägaren till baren "Far och Son" blivit dömd för tortyrliknande misshandel av ett ex. Ganska många klasser grövre än det jag gjorde mig skyldig till. Det samarbetet fortsätter vad jag vet.

Det går mycket snack om Klenell uppenbarligen men jag har aldrig sett något själv så jag tänker inte uttala mig om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback