Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-02, 22:48
  #1
Medlem
Feedback66s avatar
Konstigt att det inte fanns en tråd om denna person. Har sett honom nämnas i en del andra trådar i detta forum men tyckte han förtjänade en egen tråd. Nån som har något på honom?
Citera
2017-12-02, 22:55
  #2
Medlem
Feedback66s avatar
Noterar att han skrev den 14 november att han tänker lämna jobbet på Galago p.g.a. han vill gå vidare och göra något nytt. Kan det ligga något annat bakom? Han har nämnts en del i denna tråd: https://www.flashback.org/t2882522. Där har det bland annat nämnts komikern Simon Svenssons svar på Klenells twitterinlägg om "Kulturprofilen":
Citat:
Lägg av nu. Vi är många som vet varför du slutade. bara sluta skriva sånna här grejer
Kan detta vara en kommentar till att Klenell ska sluta på Galago?
__________________
Senast redigerad av Feedback66 2017-12-02 kl. 23:00.
Citera
2017-12-02, 23:24
  #3
Medlem
Feedback66s avatar
Det som ligger närmast till hands om man ska tolka Svenssons tweet är ju att det skulle vara något metoo-relaterat. Klenell som annars twittrar och har en åsikt om allt har nästa inte nämnt metoo alls. Så fort han twittrade om något metoo-relaterat så fick han alltså en kommentar om att det är "många som vet varför du slutade". Kan det vara en slump?
Citera
2017-12-03, 00:06
  #4
Medlem
Feedback66s avatar
Idag fick han även denna kommentar på sin tweet om "kulturprofilen":

Citat:
Sen till festen men hur ser du själv på hur du betett dig mot kvinnor inom kultursektorn?

Så det verkar vara något som bubblar under ytan.
Citera
2017-12-03, 02:25
  #5
Medlem
Dofternas avatar
Jävligt trevlig. Försöker att inte vara politiskt korrekt men det är svårt being what he is. Bra grabb egentligen.
Citera
2017-12-03, 12:55
  #6
Medlem
Feedback66s avatar
En annan kommentar på twitter till Klenells inlägg om Kulturprofilen:

"Just nu ångrar jag så starkt att jag köpte din bok en vecka innan jag fick reda på sanningen. Rannsaka dig själv. Gå i terapi. Sluta ljug".

Tweeten verkar tyvärr vara borta nu då Klenell verkar ha raderat en av sina tweets. Den som kommenterat såg inte ut som ett "troll" heller. Verkar va en del som bubblar strax under ytan här... När kommer det brisera?
Citera
2017-12-03, 13:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
En annan kommentar på twitter till Klenells inlägg om Kulturprofilen:

"Just nu ångrar jag så starkt att jag köpte din bok en vecka innan jag fick reda på sanningen. Rannsaka dig själv. Gå i terapi. Sluta ljug".

Tweeten verkar tyvärr vara borta nu då Klenell verkar ha raderat en av sina tweets. Den som kommenterat såg inte ut som ett "troll" heller. Verkar va en del som bubblar strax under ytan här... När kommer det brisera?

Tweeten finns kvar, även om Klenell raderat den i sitt flöde:
Citat:
Skalman‏
@owallstromer
Svar till @JohannesKlenell
Just nu ångrar jag så starkt att jag köpte din bok en vecka innan jag fick reda på sanningen. Rannsaka dig själv. Gå i terapi. Sluta ljug.
17:27 - 23 nov. 2017

https://twitter.com/owallstromer/sta...69543608463360
Citera
2017-12-03, 15:56
  #8
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tweeten finns kvar, även om Klenell raderat den i sitt flöde:


https://twitter.com/owallstromer/sta...69543608463360

aha tack. ja det jag tyckte var intressant var att twittraren inte heller såg ut som ett "troll", fick känslan det var någon som var besviken på riktigt.
Citera
2017-12-07, 23:00
  #9
Medlem
Feedback66s avatar
Ytterligare en kommentar till Klenells tweet om "Kulturprofilen":

Citat:
Sen till festen men hur ser du själv på hur du betett dig mot kvinnor inom kultursektorn?

Av någon som inte heller verkar vara ett "troll". Verkar va nåt som bubblar under ytan här. Är det verkligen ingen här som vet vad som ligger bakom?
Citera
2017-12-07, 23:41
  #10
Medlem
Anledningen till att han slutar på Galago är att han har tafsat på tjejer genom åren. Galago har investerat så mycket i rättvisefrågor och anti-hierarkiska strategier, att det helt enkelt skulle svida för mycket om de ställdes till svars för en sådan här grej, så därför kommer det nog aldrig komma ut.
Citera
2017-12-08, 00:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediernasbok
Anledningen till att han slutar på Galago är att han har tafsat på tjejer genom åren. Galago har investerat så mycket i rättvisefrågor och anti-hierarkiska strategier, att det helt enkelt skulle svida för mycket om de ställdes till svars för en sådan här grej, så därför kommer det nog aldrig komma ut.

Sorry, men källa på det?
Har själv hört grejer om JK, tror på vad du säger, men tja, var får du infon ifrån?
Citera
2017-12-08, 11:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapi
Sorry, men källa på det?
Har själv hört grejer om JK, tror på vad du säger, men tja, var får du infon ifrån?

Kan inte avslöja mina källor men det kommer från flera personer nära serie- och förlagsvärlden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback