Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-02, 13:26
  #1
Medlem
Var det nån mer än jag som la märke till när farbrorn som läste upp VM-lottningen sade...

- Ryssland ockuperar grupp A (på engelska).

Tror bara han sade detta en gång fast jag såg ej hela lottningen.

Var det ett litet skämt eller ett "finger i sidan" så att säga?

Men frågan är om nån mer än jag la märke till detta!?
Citera
2017-12-02, 13:27
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Var det nån mer än jag som la märke till när farbrorn som läste upp VM-lottningen sade...

- Ryssland ockuperar grupp A (på engelska).

Tror bara han sade detta en gång fast jag såg ej hela lottningen.

Var det ett litet skämt eller ett "finger i sidan" så att säga?

Men frågan är om nån mer än jag la märke till detta!?
självklart är det ingen slump. det kallas för propaganda.
Citera
2017-12-02, 14:07
  #3
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det finns även de ryssar som är väldigt stolta över att vara just ockupanter och som försöker rättfärdiga detta i med propaganda.

https://m.youtube.com/watch?v=T65SwzHAbes

Iof inget ovanligt med det. Ryssland är ju en cancersvulst på Jordklotet och fugerar bara som dess inneboende "ekorrhjul" tvingar landet att agera, med cyklersk regelbundenhet. Jag tror inte ens att det finns medvetna onda avsikter bakom detta, men det genererar ändå ondska.

Men för att återknyta till ditt ämne För en cancersvulst finns det inget fel med att blåljuga och fuska. Därför är Rysslands "tursamma" lottning inte någonting att förvånas över, inte heller den statligt styrda dopingen under Sotchi olympiaden.

Är man så blåst att man förlägger fotbolls VM till Ryssland, så får man skylla sig själv.
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-12-02 kl. 14:10.
Citera
2017-12-02, 14:42
  #4
Medlem
Ryssland, fusk och idrott är ju en treenighet svår att bryta så visst får man hålla ögonen på ryssen och hans långfingrade konster. Statsstödd dopning och statskontrollerat fusk är ju numera en sanning när det gäller Ryssland. så varför inte när det gäller olika uttagningar.
Citera
2017-12-02, 15:41
  #5
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Var det nån mer än jag som la märke till när farbrorn som läste upp VM-lottningen sade...

- Ryssland ockuperar grupp A (på engelska).

Tror bara han sade detta en gång fast jag såg ej hela lottningen.

Var det ett litet skämt eller ett "finger i sidan" så att säga?

Men frågan är om nån mer än jag la märke till detta!?

Ledarna för försvarets psykologiska forskningsinstitution(er) myste nog.

Det är nog inte så mycket ett skämt, som den naturliga följden av ett svenskt (m fl) folk som är hjärntvättat.

Språket är helt genomsyrat av anti-ryss propaganda. Varhelst vi ser eller hör ordet ryss skall vi tänka på ockupation och brutalitet. Det är en härligt upplyst och human värld vi har skapat. Propagandan är ett underbart verktyg där den egna reflektionen och det kritiska tänkandet förstås inte kan tillåtas ha någon plats i en värld uppdelad i Vän och Fiende, helt i enlighet med den nazistiska statstoretikern Carl Schmitts teorier, som förstås läses och omhuldas av amerikanska och numera svenska akademiker.
__________________
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-12-02 kl. 15:44.
Citera
2017-12-02, 16:05
  #6
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Ledarna för försvarets psykologiska forskningsinstitution(er) myste nog.

Det är nog inte så mycket ett skämt, som den naturliga följden av ett svenskt (m fl) folk som är hjärntvättat.

Språket är helt genomsyrat av anti-ryss propaganda. Varhelst vi ser eller hör ordet ryss skall vi tänka på ockupation och brutalitet. Det är en härligt upplyst och human värld vi har skapat. Propagandan är ett underbart verktyg där den egna reflektionen och det kritiska tänkandet förstås inte kan tillåtas ha någon plats i en värld uppdelad i Vän och Fiende, helt i enlighet med den nazistiska statstoretikern Carl Schmitts teorier, som förstås läses och omhuldas av amerikanska och numera svenska akademiker.

ops! du glömde visst de ryska nationalister som omhuldar Carl Schitts teorier!
Citera
2017-12-02, 16:27
  #7
Moderator
Unitys avatar
Diskutera ämnet, inte varandra.
/Mod
Citera
2017-12-02, 17:05
  #8
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Perfekt att detta friska och sunda land får visa upp hur bra och gästfritt man är. Fake news media med Svärje i spetsen kommer naturligtvis göra allt för att sabotera.
Citera
2017-12-02, 17:31
  #9
Medlem
Ja, det skall bli trevligt med ännu ett välarrangerat idrottsevenemang. Svensk avundsjuka över ryssarnas förmåga att ordna så stora evenang behöver man inte hänga upp sig på. Uppladdningen har redan börjat, och vill man slippa SVTs ovana att blanda ihop idrott med politik så kan man istället välja att följa föreberdelserna inför mästerskapet här:

https://www.rt.com/shows/stan-collymore-show/

Fast vill någon hellre titta på svenska statstelevisionens vinklade rapportering så har jag inget emot det. Härligt att det numera finns olika alternativ att välja på!
Citera
2017-12-02, 22:03
  #10
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7AA
Ja, det skall bli trevligt med ännu ett välarrangerat idrottsevenemang. Svensk avundsjuka över ryssarnas förmåga att ordna så stora evenang behöver man inte hänga upp sig på. Uppladdningen har redan börjat, och vill man slippa SVTs ovana att blanda ihop idrott med politik så kan man istället välja att följa föreberdelserna inför mästerskapet här:

https://www.rt.com/shows/stan-collymore-show/

Fast vill någon hellre titta på svenska statstelevisionens vinklade rapportering så har jag inget emot det. Härligt att det numera finns olika alternativ att välja på!

Ja välarrangerat kan man inte klanka ner på när det gäller ryssar. Till och med pissprovena var riktigt bra "välarrangerade" i minsta detalj senast. Hörde att Lengkov satt och grät som en liten flicka i skogen vid världscupen efter avstängningen
Citera
2017-12-07, 12:09
  #11
Medlem
storraps avatar
[quote=SecundusSilent|
Det är nog inte så mycket ett skämt, som den naturliga följden av ett svenskt (m fl) folk som är hjärntvättat.
Språket är helt genomsyrat av anti-ryss propaganda. Varhelst vi ser eller hör ordet ryss skall vi tänka på ockupation och brutalitet. Propagandan är ett underbart verktyg där den egna reflektionen och det kritiska tänkandet förstås inte kan tillåtas ha någon plats i en värld uppdelad i Vän och Fiende..[/QUOTE]
Om det svenska folket, trots avsaknad av statskontrollerade medier, är hjärntvättat för att man är ytterst misstänksam mot Ryssland och dess (med militära medel) tydligt demonstrerade avsikter, vad är då det ryska folket?
Som OlaS sa, kan man greja resultaten i Sotji kan man nog greja det betydligt enklare evenemanget lottning.
Citera
2017-12-07, 12:13
  #12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Ledarna för försvarets psykologiska forskningsinstitution(er) myste nog.

Det är nog inte så mycket ett skämt, som den naturliga följden av ett svenskt (m fl) folk som är hjärntvättat.

Språket är helt genomsyrat av anti-ryss propaganda. Varhelst vi ser eller hör ordet ryss skall vi tänka på ockupation och brutalitet. Det är en härligt upplyst och human värld vi har skapat. Propagandan är ett underbart verktyg där den egna reflektionen och det kritiska tänkandet förstås inte kan tillåtas ha någon plats i en värld uppdelad i Vän och Fiende, helt i enlighet med den nazistiska statstoretikern Carl Schmitts teorier, som förstås läses och omhuldas av amerikanska och numera svenska akademiker.

VI skapat en inhuman värld?? jag är ledsen men just ordet humanism är väl det ord som är längst ifrån allt som pågår i Ryssland både i stort och smått, det enda humana i det landet är på mikroplanet, bland en del familj och vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback