Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-02, 09:33
  #1
Medlem
undeads avatar
Jag köpte en trådlös ip kamera på BlackFriday.
http://cdon.se/hemelektronik/safehom...door-p41757100

Det jag undrar är om någon har erfarenhet av SafeHome kameror? De verkar ha ett väldigt begränsat användningsområde och det är väldigt svårt att hitta information på internet.

Jag har en APP på telefonen som heter SafeHome så jag kan se vad som händer i kameran live. Jag har även öppnat portar i routern så att jag kan gå in på den via mitt externa IP. Till datorn fick man med en skiva med ett program (Begränsad med Active-X från Internet Explorer). Jag skulle vilja lägga in IP-kameran i ett program där du kan samla dina kameror och kolla på alla samtidigt och ha lite möjlighet att spela in o.s.v.

Jag har testat Camera Viewer Pro, ISpy och några fler program som jag googlade fram "Best software IP camera 2017". Men alla dessa program verkar kräva att man måste välja den exakta kameramodellen för att kunna hitta kameran. ISpy har några SafeHome-modeller men jag hittar inte just min kamera. Jag har även försökt att hitta den i VLC med både RTSP och HTTP adress, men lyckas inte hitta den. Är det någon som har erfarenhet av SafeHome eller har några idéer?
Citera
2017-12-02, 14:20
  #2
Medlem
Logga in på kameran, det du hittar där är det du kan göra, skippa appar och sätt kameran med fast IP och port så kan du logga in via mobilen om du är borta, bör finnas Motion sensing inställningar om du vill att den ska fota / filma och maila ut det.

Ska du samla kameror måste du hitta ett program stödjer just den kameran.
Lekt med sådana kameror själv, bra o ha om man vill ha bilder mailade men i övrigt ganska begränsad användning på dom.

Du får ju typ samma kamera på wish för 100:- btw
Citera
2017-12-02, 20:09
  #3
Medlem
Du hittar samma märke men med fullHD till bättre pris här: https://www.dustinhome.se/product/50...-ptz-ip-camera
Citera
2018-02-05, 22:30
  #4
Medlem
Om du inte har något emot att jobba i Linux så kan du kolla in Zoneminder. Det använde jag ett tag för att samla strömmar från diverse Kina-kameror.
Inte det snyggast programmet direkt men det fungerar och har de flesta inställningarna man behöver. Du behöver bara veta länken till just din kameras ström och inloggning till den.

Men som sagt, kräver lite knappande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback