Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 22:34
  #1
Medlem
Farmakologis avatar
Godkväll

Hoppas tråden ligger rätt annars ber jag så hemskt mycket om ursäkt till mod.

OK en snabb sammanfattning.

Har opererat pumpen och bytt ut en hjärtvalv till en ny biologisk, senaste OP var 2014.
Har även ett fel som kom iom den första av de 2 operationerna, en nerv till sinusknutan skadades så hjärtats elektriska signal vart störd så pulsen sjönk så dom satte in pacemaker.

Jag kände mig rätt bra på direkten.

Jag står på TRT sedan drygt 1½ år tillbaka, alltså testosterone via sjukvården.
Men den dosen är ju inte super hög utan är tänkt att få mina nivåer (som låg på 2 innan) upp till "normala nivåer för en man i 30 års åldern".

Jag har nu gått i tankarna att lägga till något extra, för visst såg jag genast att TRT hjälpte och SNABBT i gymmet. Men det är inget extremt.
(Tränade MYCKET styrketräning för sådär 10år sedan så jag minns mina gains från då samt när jag slog i en platå.)

Jag har funderat kring HGH. Men även andra lättare injectables.

Men vad min fråga främst rör ÄR hur klipskt det är av mig att lägga till ytterligare någon "steroid" ovnapå det testo jag får via sjukvården ? (Med tanke på hjärtklaffen)
Vore det rent idiotiskt? Eller går det utan att kola vippen efter 5år?

Och ska klargöra att jag inte vill gå på stora doser utan dom skulle ligga i det lägre ranget.

Samt vart kan jag kolla upp blodprover/Urinprover för ALLT, Kolesterol, tecken på problem i blodet etc. etc
OCH vara ärlig med mitt steroid användande ?


Visst sjukvården, MEN då kommer dom nog med stor sannolikhet att dra in min TRT om jag tar annat också. Pluss kontakta andra vårdinstanser som jag har kontakt med och får annan typ av medicin från....

Hoppas någon förstod de två frågorna. Jag skrev nog lite rörigt och Mycket för så enkla frågor men vill få en helheltsbild.

Annars lever jag hälsosamt, äter bra hemmalagad mat inga hamburgare, pizzor, inget godis, läsk, minimalt med socker i maten och i kaffet, etc
Och tränar mycket kardio runt 4-5x i veckan och lyfter stål 4-6x veckan.

Tack!
Citera
2017-12-01, 23:21
  #2
Medlem
Loafees avatar
Aldrig. Jag skulle aldrig börja leka med några peptider eller AAS efter sådana omfattande ingrepp. Du kan säkerligen nå sagolika resultat på TRT.

Visst, riskerna anses av kurande individer som liten, men riskerna finns fortfarande och är något som man måste ta i beaktande. Det är mer än en byggarprofil som trillat av pinn efter långa perioders kurande.
Citera
2017-12-02, 04:45
  #3
Medlem
MrBulldoggs avatar
Du anger inte ålder, vikt etc. så det är svårt att avgöra exakt hur stora riskerna är, men i ditt fall spelar det egentligen ingen roll; Svaret är "För stora".

Det faktum att du lever och har hälsan, och därtill redan får bra resultat med ditt TRT är en storvinst i sig i sammanhanget. Att i det läget satsa allt på att snurra lyckhjulet en gång för en chans till mycket marginell förbättring men långt ifrån försumbar risk att förlora allt är bara dumt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback